|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej hopp, Har en E90 med xeonon och tänkte på en grej idag ifall det går att byta till vanliga halogen, funkar det att swappa? | |
| Av nyfikenhet, varför vill man byta ner sig? | |
| undrar också det, jag håller på och gör allt för att försöka byta upp mig. men antagligen inte utan en omkodning | |
| Ni kanske kan byta med varandra? ;) | |
| Hah visste att det skulle frågas, men det var av ren nyfiken bara därav min frågeställning, så någon som vet? | |
| Självklart kommer folk att fråga. Att byta från xenon till halogen är ju som att gå från BMW till Fiat. =) | |
|
Nej men ärligt talat, min fråga är pågrund av att jag har en importerad USA E90 som har en orange blinkers på strålkastarna som lyser konstant och fungerar som blinkers. Måste få den sluta att lysa konstant och endast blinka men vet inte exakt hur. Känns inge kul att köpa nya strålkastare bara för det med tanke på att det är adaptive xenon på den. Någon som har någon ide eller känner någon som är bra på el? |
|
|
Amerikanska bilar brukar ha en 21/5W lampa till blink och parkering. De borde gå att bara koppla ur 5W på lampan, men det behövs ju ett vitt parkeringsljus också, om du inte redan har det BMW CS #5206 |
|
|
Går inte det att programmera bort hos en BMW åf? Har du kontaktat BMW och frågat? Det ska sitta 21W lampor i de främre blinkersen, därav borde fotmodulen styra så att denna lyser konstant med reducerad effekt. Vilket är anledningen till att jag tror det går att programmera bort. |
|
| Har för mig att jag har läst att ljusmodulen måste bytas, då det skiljer mellan US och EU modul. | |
|
men de e ju skitenkelt. du klipper en kabel. kallas the corner delete. Länk |
|
| bengalsimon: Exakt vad jag behöver göra! Thanks. Finns det någon i Stockholms området som har lust att fixa detta åt mig för en summa? (är själv inte så elkunnig) | |
| kolla länken. jag har själv inte gjort det, men en kille jag pratade med sa att man skulle "lägga till" en kabel från sidoblinkersen för att slippa att dom lyser hela tiden | |
|
Jag har kollat länken och det är inte BARA en kabel man ska sätta dit utan det är en liten operation. Men det verkar inte finnas någon i Stockholm som gillar mekka bmw på fritiden? |
|
| Men det är skillnad på att meka och meka. Skruva på sin egen bil är en sak, men på någon annans är det inte bara att testa sig fram då ägaren till bilen inte lär gilla eventuella skador orsakade av mekandet. | |
| Har du ringt och kollat med BMW än??? Har du tur går det att programmera bort utan att behöva göra ingrepp i bilens elsystem. | |
|
Jag frågade BMW Segeltorp och de höll inte på med sådant sade de, frågan är ifall man ska ta och ringa Solna och fråga? Som sagt finns det någon som mekkar mkt bmw och har lust att ta på sig denna lilla operation får gärna skicka ett PM. |
|
| tipset är ju att om du inte kan göra the corner delete själv kan du ju be någon verkstad hjälpa dig med den delen. | |
| Vad har vi för bra verkstad på Södra Stockholm som tar på sig sådana projekt och utan att ha veckors långa väntetider? | |
|
Nån xenonpulare på Blocket kanske?: Länk Mvh |
|
| Heh gärna fler tips på riktiga verkstäder eller en mekkande bmw entusiast. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.