|
Sida 9 av 13
|
|
|---|---|
|
Bilen som LVV länkar till har inte sportstolar (låga sidor på sitsen, ingen skjutbar del framtill). Jag har sparat en prislista för Z4 från 2006-09-01. Om jag läser extrautrustningslistan rätt (det är en lång lista) så finns det två sorters stolar, "vanliga" stolar och M sportstolar. M-sportstolarna var standard på Z4 M Coupé och Z4 M Roadster, men kostade 7300:- extra på övriga modeller. /Erik |
|
|
Kostar de 7300 styck hos bmw? |
|
|
Problemet är att BMW kallade stolarna i annonsen för "Standardstol Sport" i sin broschyr vilket ger visst stöd åt påståendet om "sportstolar". Själv skulle jag dock aldrig få för mig att kalla det sportstolar eftersom det känns mer än missvisande. Då kan man lika gärna börja rada upp kabelstam, fram- och bakljus, motorhuv, rullbågar och all annan standardutrustning... Vad beträffar priset så avser 7300kr vad tillvalet M-sportstolar kostade hos BMW när Z4 E85/E86 såldes ny i Sverige, inte vad stolarna kostar att köpa lösa över disk. Det senare är betydligt mer kostsamt. Rent tekniskt är detta inte samma stolar som de i Z4 M eftersom dessa bär ett annat artikelnummer, i praktiken är de dock snarlika sånär som på att de saknar ///M-märke i nackstödet. |
|
|
Det är som Freddesix säger "standardstolar" heter "sport" (utan att vara speciellt sportiga). Så låt oss slå fast en gång för alla: I en Z4:a är "sportstolar" = standardstolar. Var inne på RealOEM för att få en indikation på vad M-stolar skulle kosta som reservdel, men: "Det finns inga kompletta stolar för beställning! Stolen måste byggas upp av enskilda delar i enlighet med ETK". OT. Som Freddesix är inne på, är det ju för övrigt snarare regel än undantag att bilannonserna innehåller en massa nonsens, där just standardutrustning radas upp som något unikt. Typ: "ABS-bromsar, ACC, servostyrning, airbag, fjärrstyrt c-lås" etc... Och i det här hänseendet föregår ofta bilhandlarna med de grövsta exemplen. Sannolikt enligt "klipp&klistra-metoden"! Jag såg en bil som enligt beskrivningen hade "multifunktionratt" och, tja, om man med det menar att man kan svänga och tuta samtidigt, så var det kanske i teknisk mening en korrekt beskrivning (men det var en helt vanlig ratt). Och för att återknyta till stolarna, tror jag att ratten på sedvanlig BMW vokabulär faktiskt heter "sportratt"! /WGG |
|
|
Ta en titt på denna istället, känns för bra för att vara sant Länk |
|
| Den bilen var inte ut länge.. Länken funkar ej. | |
|
Vilket fynd! :D Länk |
|
| Fräckt om det stämmer att bilen är tillverkad redan 2002 - då är det minsann en tidig bil! I övrigt var det inte mycket att hurra för, kanske skulle försöka med 300' jämnt för min av samma årgång med 2300 mil på mätaren ;) | |
|
Någon som bor i Örebro? Länk Bra pris eller vad? Fan att man har 50mil, annars hade jag velat kolla på den. |
|
|
Tycker priset ser helt okay ut. Sålde min 11k milare för 164' nyss, iofs svensksåld. ------- //Lövet |
|
| Yes, priset ligger omkring där, men dessa är med sportstolar som jag ser som ett måste för att ha en sådan här bil. Men ny import och nummer till en restaurangägare. Därav riskfyllt att åka 50mil sedan vända 50mil hem igen. | |
|
Kollar just nu på Länk Säljs av ecobil i Örebro, ägs vad jag förstår av en kollega till ägarna av nämnda firma, en Vadde Pirzadeh. Ringer namnet några klockor? Vad tros om bilen? Ägare/Brukare Namn: VNP WORLD MARKET TRADIN HB Adress: KARLAPARKEN 3/N PIRZADEH Postnr: 703 41 Förvärvsdatum: 2011-04-13 Ort: ÖREBRO |
|
|
Saknar AC (du kommer bli stekt med taket uppe) och är lika dyr som en svensksåld. Borde kosta nånstans runt 155. ------- //Lövet |
|
| Inte helt bekant med interiören. Läste i annonsen att det skulle finnas AC...men det stämmer alltså inte. Ser du det på instrumentpanelen, andreas_lofgren? | |
| Zatom: Den har nog AC dock inte ACC. | |
|
Den har AC, ej ACC. /Masten |
|
|
Kollade bara på Blocketbilderna och där syntes inte snöflingan. På Bytbil med högre bildupplösning så syns den manuella ACn. Dock är det fortfarande inte så där jättebra pris på den. ------- //Lövet |
|
|
För de pengarna borde du kunna hitta en med lite roligare utrustning... ACC kommer du sakna.. Sen säger jag bara.. Satsa på en med M-sport stolar. Hade inte det i den första men nu så och de är så grymma som alla säger :) |
|
|
ACC klarar man sig utan alla dagar i veckan, så länge man har kylfunktionen i en vanlig AC så vill jag påstå att man klarar sig. Autoläget tappar ändå sin funktion när taket är nere :) M-sportstolarna håller jag dock med om, de är inte bara bekväma utan även fantastiskt snygga! /Masten |
|
|
Kanske skulle satsa på denna istället? Tycker den ser rätt fin ut, men googlar man på säljaren ser det ut som om annonsen kom ut redan 1:a maj. Tankar kring detta? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.