AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
60.219

Z4or på blocket

Sida 1 av 13
Jag brukar regelbundet kolla utbudet på z4or på blocket och det är jag säkert inte ensam om här. Det kommer ganska ofta nya trådar om varje objekt, hade det inte varit intressant att försöka samla diskussionerna i en tråd?? Det har kommit ut en del del Z4or de senaste dagarna. Vad tror ni om denna?

Länk

Ett flertal från "ucars exclusive ab" ligger ute, vet någon om de är seriösa? De ter sig (för en synnerligen amatörmässig bedömare) betydligt mer prisvärda än en del objekt som säljs av privatpersoner just nu...

Nedanstående objekt känns exempelvis lite väl saftigt prissatta - eller vad tycker ni? Missar jag något?

Länk

Länk
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Den fullutr 3,0:an som Isabelle säljer, med 2000 på mätaren,servad,nav,nya 18"mm tycker jag är prisvärdare än 2,5:an std. Det är skillnad mellan 2,5 och 3,0, det är min uppfattning.Dessutom går det nog att trycka ner pengen lite.(( Aske

Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
M-utrustad ifrån fabrik? När den ej ens har M-sportstolar. Finns väl inget som heter M-utr på Z4:an? eller? men 2000 på 7 år? verkar vara super om det kan verifieras! lite mkt pengar för en 03 kanske.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
M-sportstolar har väl bara M-bilar?

Kan den inte ha M-chassi?

Milen kan mycket väl stämma, här är det 2500 mil på mätaren sedan maj 2003 så helt otänkbart är det inte. Dock är detta en import så det är till att styrka milen. Verkar okej i övrigt också med normal utrustningsnivå. "M-utrustad från fabrik" måste avse chassiet ty några andra tillval alá M fanns inte att bocka för när bilen tillverkades. Avgassystemet verkar även vara bytt, kan vara värt att kolla upp även om det säkert är okej.

Med lite prut känns Isabells vagn som den vettigaste hittills i tråden.
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
M-sportstolar finns även i icke M-bilar, jag har det i min 3,0i-05 men det är väldans ovanligt.
Vad gäller Isabelle-bilen så skulle jag kolla noggrant den uppgivna milställningen för det är en 03:a som kom i trafik 2008-06-19.
Det tyder på att det är en importerad bil och det känns konstigt med det låga miltalet.
Det jag tycker är superviktigt är skicket i motorrummet, det finns ofta bilar som man håller i kanonskick utvändigt men när man öppnar huven så ser det för dj....gt ut.
Där ska vara lika fint som det yttre annars köper inte jag bilen.
Så be om bilder från motorrummet också.

Hasse Z4
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Menar du Hasse att du har samma M-stolar som sitter i M-bilarna eller är det en snarlik stol? Jag har ett M-emblem i nackstödet på min.
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Jag har också M-sportstol i min Z4:a 3,0i 2005. Jag letade i Tyskland hela hösten för den spec min bil har, och det är som Hasse Z3 säger, det fanns inte många med dessa stolar! Jag vet inte om det är ett M på stolen, jag vet inte om det är likadana stolar som i M-bilarna.

///Mårten
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Hej Jonas!

Jag har M-stolarna i gräddvitt skinn, alltså dom extra skålade med justerbar framkant som du kan dra fram mot knävecken. Elektriska med minne.
Däremot har jag inget emblem i nackstödet.
Jag har sett dessa stolar bara någon enstaka gång i en Z4 som icke är M-modell trots att jag har lusgranskat Blocket och Mobile i tyskland i snart ett år.
Jag hittade denna bilen i Berlin och slog till tvärt.

Hasse Z4
lampan2
UCARS skulle jag inte handla bil av. Jag var där i intresse av att köpa en bil, den presenterades i annons som mycket trevlig och fräsh.
Verkligheten var inte den samma, samtliga säten var direkt snuskiga baksätena satt inte fast, batteriet var slut och det satt olika fälgar på bilen.
Bilens totalintryck var snuskig, det samma var försäljaren som var en yngre kille med en nopprig tröja samt trasiga (nej inte designer trasiga) byxor.

De hade även då en nästan ny Ferrari F430 inne som såg väldigt trevlig ut med en skylt som sade "Vändligen rör ej bilen" Dock låg det två tomma ramlösa flaskor och askar från snabbkök i bilen, känns väldigt seriöst.

Mitt tips är att inte handla från UCARS, dom gav inte en nys av att vara seriösa.

BMW-Jonas: stolen är snarlik, dock inte exakt likadan. Mycket riktigt saknas M-emblemen i nacken. Det är ungefär som med ratten, i princip likadan men det finns skillnader.

M-sportstolarna är mycket ovanliga innan årsmodell 2005 då de började dyka upp på allvar. Efter facelift fick dem fotfäste på allvar. Detta beror bland annat på att M-sportstolarna och ratten inte fanns att tillgå från dag ett. Antalet bilar på blocket med rätt stolar varierar men direkt unika är dem inte.
Jag har M-stolar i min svensksålda 05:a, vilket jag anser vara ovanligt. Ingen här har M-stolar i en SVENSKSÅLD Z4 3,0i?
Stolarna är exakt samma som i Z4M bortsett från emblemet i ryggen.
lampan2
Jag tror att trådskaparen uppskattar om ni fortsätter er stol-diskussion i en annan tråd eftersom den inte är relevant för ämnet.
På vilket vis är den inte relevant?
lampan2
Eftersom det inte ingår i trådskaparens frågeställning.
Frågan kom upp ang. M-utrustning från fabrik, vilket stod i en länkad annons.

Tycker du att diskussionen du och jag för nu är mer relevant än diskussionen om stolarna? Vill du föra tillbaks diskussionen till det direkt ursprúngliga ämnet kanske du skulle ta och länka till en annons, istället för att klaga.
WGN, jag har en svensksåld Z4 3,0i -04 med M-stolar. Ovanliga som du säger och mycket bra att ha när man väl säljer vidare :)
Trevligt liqwid78, då är vi två!

För att återgå till tråden, vad tror ni om denna Z4:a?

Länk

Hehe, den har M-stolar, dock import. Hur mycket är en hardtop värd vid försäljning? Någon som använder en sådan aktivt?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hardtoparna brukar säljas för 10-15k ungefär. Jag använde min Z4 förra vintern och kommer inte göra det igen. Bilen är så låg att den fastnar på magen vid snö samt att elhissarna går sönder när rutorna fryser fast. Kostade mig 3150kr alldeles nyligen för just detta.

-------
//Lövet
Jag menade mer hur mycket den gör för priset vid försäljning av hela bilen?

Lövet: Men trots det roligaste vinterbilen ever?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.