|
Sida 8 av 13
|
|
|---|---|
| Vad är svensksålda pre-facelift värda då? Ser mest importerade och givetvis kan man ju inte jämföra sv sålda med import, då hans 2,5l är en sv såld. Men är 140-160 skambud eller är det vad de är värda enligt er som har dem? | |
| Så pass Lövet, håll balansen.Välkommen tillbaka till bakaxel åkare.((( Aske | |
|
Någon medlem här? Länk Någon som har sett till den? |
|
|
Faceliften kom såvitt jag vet -05. Är dock lite osäker på den uppgiften. Bilen ser dock identiskt ut som den jag hade förutom blinkers vilket går utmärkt att eftermontera. Att bilen efter facelift skulle bli "väsentligt tightare" vetifan. ------- //Lövet |
|
|
Facelift kom till MY06. Till MY05 blev mycket riktigt vita blinkers standard på alla marknader. Jag skulle definitivt inte kalla det facelift och vad beträffar "väsentlige tightare" luktar det påståendet en hel del fisk. Innan facelift till MY06 skiljer endast mindre förändringar samt differenser i utrustnings- och extrautrustningslistor årsmodellerna åt. I och med facelift byttes såväl strålkastare fram (vid xenon, bulbs i båda hålen istället för naken glödlampa med reflektor närmast grillen på pre-facelift) som bak (helt ny design). Även dimljusen omarbetades, M exkluderad då denna dels inte finns pre-facelift och dels inte har någon form av dimljus då grusuppsamlarna äter upp dess plats. Givetvis skedde fler förändringar i samband med facelift men nu var fokus på lyktarrangemanget :) |
|
|
Vad gäller chassiemässigt efter facelift? Jag vet att motorerna byttes till 2.5si och 3.0si men hände nåt med själva chassiet? (Tänker på hans "tightare" uttalande) För övrigt kunde jag köra min -03 tills jag blev åksjuk själv som förare. Att jag behövde ett "tightare" chassie känns avlägset. Då körde jag ändå på Falken FK-452 vilket inte direkt är ett mjukt däck. ------- //Lövet |
|
| Alltså en kille som inte riktigt kan z4or, ligger den i rimlig prisklass för årsmodell, utr, mil då? | |
| Skulle tro du har 10-15kkr prutmån på den. | |
|
Känns inte som ett fynd direkt, men inget galet pris. heller. Fina bilar kostar. ------- //Lövet |
|
|
Tänkte också max 185 för den, verkar vara nyimporterad i december. Alltså ett ex som bara ska säljas vidare i sverige nu till sommaren |
|
|
Kolla om cabmotorn har blivit byt. Annars räkna med ca 10000kr mer inom kort. Jag tycker att 185-190 ligger bra i pris. Själv har jag en exakt likadant men med svarta M-stolar, -04, svensksåld, cabmotor byt, och 6000mil. Jag hade släppt den för 199-210 idag. |
|
| Då vet jag vad prefacelift med mstolar är värt. Tackar, Släpper du den för 190 så är jag intresserad :) | |
|
Hur mycket skulle ni kunna tänka er att betala för denna? Länk |
|
| 165 000:- | |
| Det är inte några sportstolar som det står i annonsen. | |
| Det är väll sportstolarna? M-sport vet jag att det inte är eller finns det 3 olika stolar till z4? | |
| Ja så kanske det är. Det är inte m-stolar i alla fall. | |
| Standard stolarna i Z4orna är Sportstolarna. | |
| Ok. Tack. Någon mer som har nån åsikt om vad som kan vara ett rimligt pris? | |
| Min åsikt vet ni ju redan, köp ej under 3,0, provåk innan ni köper. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.