|
Sida 7 av 13
|
|
|---|---|
| Alla ser så fina ut på bild, pengen och milen och 2,5:an, om du är överrens om de, åk o kolla. Innan jag köpte min, provade en 2,5 , men de var ju inte varken ljud eller drag i den så då letade jag 3,0.(kommer från Z3M, så ett knepigt läge) /// Aske | |
| aske: har inte provat nån av dem men är det verkligen så stor skillnad mellan dem? jo ja vet att det är 40hk skillnad men 192 är väl rätt bra det också?? nu kommer du ju från en z3m så visst kan en 2.5 kännas slö hehe.. verkligen inte meningen att verka negativ mot ditt inlägg utan vill veta då jag själv är sugen på en z4 i framtiden | |
|
2.5 känns helt annorlunda än 3,0, den är tom i botten. Händer inte så mkt under 4500 varv. Jag tycker bilen i länken känns dyr med tanke på att det är en importerad 2.5a med ett inte särskilt lågt miltal. ------- //Lövet |
|
| lövet, du är på samma linje som jag, vill säga stor skillnad på dessa motorer. Skulle helt enkelt avråda köp av mindre än 3,0, du blir bara besviken, och ångrar att du inte satsade några tusingar till.Jerry, ps se min hemsida kan vara for sale ds | |
|
Länk Åsikter? |
|
|
Har det inte blivit nån z4a ännu?? Det verkar vara en italienare vilket inte behöver vara någon nackdel men se upp med parkeringsskador och tänk på att den förmodlingen saknar stolsvärme (om du tänkt köra den på vintern) dessutom brukar italienarna vara sänkta och om det är bra är ju en smaksak... annars är det en fin färgcomco och schyssta fälgar... |
|
| Ja du Zatom, för min del finns inte 2,5, men vi har olika krav så det är upp till dig och pengen du tänkt spendera på en sommar bil. Titta inte enbart på annonser, provkör några och känn. (( aske, gammal är äldst. | |
| Håller med dig men har för mig han var ute efter just en 2.5a?? | |
| Men du, vi måste få honom att ändra sig, för hans eget bästa. Både du och jag vet att det är stor skillnad, vi som ägt/kört 3,0 + | |
|
2.5a är man bara ute efter om man inte kört 3.0. Skillnaden är markant, halva grejen med bilen försvinner ju med 2.5an. ------- //Lövet |
|
|
Jag kan säga att det är stor skillnad på Z3 2.8 och 3.0. Även om en Z3 2.8 har 192 hk och känns ganska så pigg så känns 3.0 som en sportbil. Den har mycket skönare bottendrag och accelererar helt underbart. Jag skulle under inga omständigheter få för mig att köpa något mindre än 3.0an. För mig så stod det mellan en Z3 3.0 Coupe och en Z4 3.0Si Coupe. Jag vet att det är en skillnad prismässigt. Men rätt bil dök upp till rätt pris och drömmen om att bli en Z3 Coupe-ägare blev sann :) |
|
|
Måste bara berömma bilderna i denna annons som verkligen visar z4an från sin bästa sida :D Länk |
|
| Absolut ingen känsla/timing bakom avtryckaren | |
|
Hej forummedlemmar! Jag går i köpartankar på en BMW Z4 sedan hösten men har haft lite svårt att hitta något/bestämma mig. Forumet har hjälpt massor men nu tänkte jag fråga om ni har några råd om ett par bilar som jag sett ligga uppe ett tag. Först denna -05:a: Länk Sedan denna -06:a (som finns med i tidigare inlägg i denna tråd): Länk Vad tycker ni om prisläget på dem? Att den första inte har navi är snarast ett plus hos mig, kanske bara att den gått lite långt. |
|
|
Letar också efter en Z4 Krav: Svart Beige inredning eller svart borstat aluminium på paneler( EJ TRÄ) m stolar 3,0l motorn manuell låda xenon endast sommarkörd vad får man ge för en 03-04 import/svsåld? Bör man bättre titta i Tyskland för att hitta med m stolar för 03-04? Annars är det en 06 3.0si med de kraven, vad går en import/svensksåld för? helst inte över 6000mil. |
|
|
Miltalet är inga problem annat än i folks undermedvetna. Bilen är en E46 under skalet och tål det utan problem. Men visst får det betydelse på skicket. Priset, tja, då jag själv köpte min Z4 3.0 för 164k så känns uppåt 230k för "samma bil" som ganska mycket pengar. Sålde den för övrigt idag för 164k efter 1 dags annonsering, så det är ganska bra sug efter cabbar just nu. ------- //Lövet |
|
| Vad anser ni att en 04-05 sv såld 2,5l är värd med under 7000mil på mätaren? 140-160 eller är de värda mer? Har varken provkört 2,5 eller 3,0 men allt lutar åt 3,0 för 2,5 står rätt högt i pris. Nästan lika mycket som en 3,0. | |
|
Jag anser åtminstone att en 2.5 bör stå minst 20000kr under en 3.0, snarare mer. ------- //Lövet |
|
| Lövet, vad blir nästa satsning? 164 000, hur många mil? Jag säljer inte under 200,5600mil men så är den i exelent skick. | |
|
Den hade gått 11400 mil så i det var ju en "högmilare". Däremot tror jag det blir tufft att få över 200k för en -03 framöver oavsett mätarställning. De är snart 10 år gamla. Bilen såldes till förmån för motorcykel så det blir ingen entusiastbil på ett tag nu. (Men sånt kan ju alltid ändras...) ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.