AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
60.232

Z4or på blocket

Sida 5 av 13
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Peggen, kolla min länk, vad tror du om den? )aske
peggan: den du länkade till hade sjukt fin inredning ;D
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
riktigt snyggt skin!
Det regnumret står på en Z4 2,2i...Annars ser den fin ut :D
Måste försvara SMG-lådan, jag tycker den är underbar! Särskilt om man pressar bilen lite hårdare. Riktigt snabba växlingar och den passar finfint med 3-litersmotorn.

Lövet: Har du provkört en Z4 med SMG?

Tycker man ska provköra en Z4 med den lådan riktigt ordentligt innan man kritiserar den. Jag var själv skeptisk i början. Kan dock hålla med om att den inte är optimal i stadstrafik. Men det är väl inte en M3 eller liknande med SMG heller... Lådan gör sig bäst vid mer aktiv körning. Provkör!
Pe
51
Peggen
BMW M135i xDrive -15
Highstream: Det är fel reg.nr på bilderna. Jag tyckte det verkade skumt så jag frågade dom om det. Tydligen så hade de riktiga plåtarna inte kommit när dom tog fotona utan dom lånade från en annan bil för att det inte skulle se tomt ut. Rätt reg.nr finns på deras egna webb och där ligger även ett par bilder med rätt plåtar på, så det borde inte vara något skumt.

Aske: Är din bil på länken till salu? Den var riktigt snygg, men det är väl ingen 3,0 Si (dvs 2006 eller nyare)?
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
nej det har du rätt i, är en 3,0 2003, ville bara visa en bil i toppskick. Kan vara for sale.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ang diskussionen om -03 vs -05...Nu rullar kanske inte så många Z4:or över vintern men den senare har i alla fall 12 års rostskyddsgaranti medan den äldre bara har 6 år (=utgången). Är väl ändå värt några kronor att få en bil med rostskyddsgaranti till ca. 2017...

___
//Ulf
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
Sök på ECO bil i forumet, finns en del om dem om jag inte missminner mig...
Pe
51
Peggen
BMW M135i xDrive -15
Jag hittar en del om en firma som heter Eco motor. Det verkar vara en helt annan firma som man inte vill ha att göra med.

Ecobil ligger i Örebro och den firman hittar jag inget om.

När jag pratade med Ecobil var försäljaren helt öppen med att bilen just nu är skriven på en annan firma som tillhör den som skött importen. Innan Ecobil säljer den kommer dom skriva den på Ecobil så jag köper den av Ecobil alltså. Är det normalt med importbilar? Finns det anledning att vara skeptiskt till det förfarandet?
peggen, du har post :D
Den här var RIKTIGT fin
Länk
Pe
51
Peggen
BMW M135i xDrive -15
Tyckte inte om det röda skinnet i den bilen, annars verkar den fin. Kanske ser bättre ut i verkligheten än på bild.
snygg som fan .. måste vara sänkt va?
Ja det röda lädret var väl det enda negativa...
Vad tros om denna?
Länk

Hur var det med ecobil egentligen?
Tillägg: Hittar inte bilens registreringsnummer på bilpriser.se
Skumt?
Dom kanske har tagit en annan skylt denna gången oxo?
Pe
51
Peggen
BMW M135i xDrive -15
Tittade lite på den i helgen när jag var där för att kolla in den svarta -06:an. Den såg fin ut i lacken och rent allmänt. Däremot var två av fälgarna rejält kantstötta. Synd eftersom det är snygga fälgar i rätt dimension.
Förmodligen är den nyimporterad
Det dröjer ett par månader innan den tas upp i olika register som tex bilpriser, carfax mm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.