|
Sida 4 av 13
|
|
|---|---|
|
Vad jag menar är att modellen inte uppdaterats speciellt mycket under de 2 åren, ingen facelift inte rättat till problemet med cabmotorn osv Den länkade bilen ser jättefin ut, jag hoppas säljaren får vad han vill ha för den! |
|
|
Två år är ändå alltid två år. Skulle det erbjudas två likvärdiga bilar där den ena är två år nyare skulle jag alla dagar i veckan betala extra för dessa två år. För mig är det väldigt avgörande, jag skulle inte betala 175´ för en 03:a (skulle inte vilja ha en 03:a alls) - men jag kan mycket väl tänka mig att betala minst 200´ för en riktigt fin 05:a med rätt utrustning. Petar man in en 03:a och en 05:a med samma utrustning och miltal (båda uttagna vid årskiftet) på bilpriser.se anger de en priskillnad på ungefär 30´ endast pga. att 05:an är två år nyare. Det är dessutom högst troligt att 05:an gått betydligt mindre antal mil i realiteten än vad 03:an gjort. Den prisskillnaden är JAG beredd att acceptera. |
|
|
Vad är det för skillnader på -03 till -05 som du anser är så pass viktiga? Förutom vita blinkers kan jag inte komma på någon skillnad på -05orna. ------- //Lövet |
|
| Skillnaden är att 05:an är två år nyare. Det avgör saken för mig, oavsett bil. =) Samt att 03:an var först ut, precis som med alla andra bilar innebär det ofta mer problem. | |
|
Denna då? Länk Har allt jag vill ha av en Z4...men är inte priset lite högt såhär på höstkanten? |
|
| Är inte helt insatt i prisläget. Tycker dock inte det var så farligt då bilen inte gått så långt. Är den dessutom lika fin som den ser ut tycker jag det är ett helt okej pris! | |
| riktigt fin och kanske aningen dyr.. nån tusenlapp ska väl gå att pruta och då känns det som ett riktigt bra pris | |
|
Kanske lite OT. Såg en trevlig Coupé på blocket Länk Kollade den på Carfax med resultat "Alert" Bilen allvarligt skadad, "Total loss vehicle" " Severe damage".Rapporterad 25/11 2009. Vet inte exakt vad som hänt, men det avskräcker iallafall mig. Verkar stämma som flera sgt på forumet, de flesta USA importer är crap;( |
|
| Jag misstänkte att det var något lurt med den :D | |
| Vad är carfax? | |
|
zatom: Länk Här kan du läsa om Carfax. Jag använde den amerikanska länken. Funkade bra. |
|
| såg riktigt snygg ut men med tanke på priset så visste man nog att nåt var lurt..synd på så fina bilar :( | |
|
bmw_jerry: Precis, men av bilderna att döma har de ju fixat till den bra. För att få bedömningen "Total loss" och "Salvage" på Carfax har bilen beräknats kosta mer än 75 % av marknadsvärdet att lagas upp. Då måste den sett ganska hemsk ut.... Tråkigt att man ska behöva leka spion för att inte bli blåst. |
|
|
Vad tror ni om denna? Låter lite väl bra för att vara sant också, eller? Jag menar, varför annonserar man på en svensk sajt om en bil som finns i USA? Länk |
|
|
Tar du in den bilen till Sverige åker du på 25% moms och 10% tull. Så ja, det var för bra för att vara sant. Dessutom så har USA importer rejält mycket lägre andrahandsvärde i Sverige (just av anledningen vi ser ovan). ------- //Lövet |
|
| Tack för infon. Säljaren måste ju rimligen vara medveten om detta. Varför ens kosta på sig en blocket-annons i Sverige? Även bortsett från ovanstående måste ju antalet potentiella köpare vara mycket större i staterna? | |
|
Ja det är lite märkligt. Hade det stått i annonsen att han vill sälja den i Sverige (kanske ta hem som flyttgods) hade jag förstått det för sådana bilar blir ganska attraktiva i och med deras mycket snällare besiktningskrav (tillåter kompressor osv). Kanske är det nåt i den stilen som säljaren tänkt, men han skriver det ju inte i annonsen :/ ------- //Lövet |
|
|
Länk Vad sägs om detta? 2005, 3.0, SMG (hade hellre sett manuell låda), M-paket, sportstolar (?), 4500 mil för 219.000. Vägrar dock att visa regnummer... Nyimport kanske? Är DTN cars AB seriösa? Jag blev sugen iaf! |
|
|
SMG1 som i den bilen är väl inget som rosat marknaden direkt. Tillförlitlighetsproblem och ganska osmidigt körbeteende, främst i låg fart. DTN Cars är helt nyregistrerat, startat 2010. Tittar man i bakgrunden står det dock Daytonabil - ett företag med inte helt fläckfritt förflutet. ------- //Lövet |
|
|
Hej alla! Jag är en ny medlem som letar efter en Z4 3,0 Si roadster. Dom verkar vara ganska ovanliga i Sverige men på blocket finns denna Länk Vad tror ni om den bilen? Är det någon som känner till firman Ecobil i Örebro? Just nu är bilen skriven på den som importerat den men kommer skrivas på Ecobil vid ett köp. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.