AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
60.224

Z4or på blocket

Sida 4 av 13
Vad jag menar är att modellen inte uppdaterats speciellt mycket under de 2 åren, ingen facelift inte rättat till problemet med cabmotorn osv
Den länkade bilen ser jättefin ut, jag hoppas säljaren får vad han vill ha för den!
Två år är ändå alltid två år. Skulle det erbjudas två likvärdiga bilar där den ena är två år nyare skulle jag alla dagar i veckan betala extra för dessa två år.

För mig är det väldigt avgörande, jag skulle inte betala 175´ för en 03:a (skulle inte vilja ha en 03:a alls) - men jag kan mycket väl tänka mig att betala minst 200´ för en riktigt fin 05:a med rätt utrustning.

Petar man in en 03:a och en 05:a med samma utrustning och miltal (båda uttagna vid årskiftet) på bilpriser.se anger de en priskillnad på ungefär 30´ endast pga. att 05:an är två år nyare. Det är dessutom högst troligt att 05:an gått betydligt mindre antal mil i realiteten än vad 03:an gjort.
Den prisskillnaden är JAG beredd att acceptera.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad är det för skillnader på -03 till -05 som du anser är så pass viktiga? Förutom vita blinkers kan jag inte komma på någon skillnad på -05orna.

-------
//Lövet
Skillnaden är att 05:an är två år nyare. Det avgör saken för mig, oavsett bil. =) Samt att 03:an var först ut, precis som med alla andra bilar innebär det ofta mer problem.
Denna då?
Länk

Har allt jag vill ha av en Z4...men är inte priset lite högt såhär på höstkanten?
Är inte helt insatt i prisläget. Tycker dock inte det var så farligt då bilen inte gått så långt. Är den dessutom lika fin som den ser ut tycker jag det är ett helt okej pris!
riktigt fin och kanske aningen dyr.. nån tusenlapp ska väl gå att pruta och då känns det som ett riktigt bra pris
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Kanske lite OT.
Såg en trevlig Coupé på blocket Länk
Kollade den på Carfax med resultat "Alert" Bilen allvarligt skadad, "Total loss vehicle" " Severe damage".Rapporterad 25/11 2009.
Vet inte exakt vad som hänt, men det avskräcker iallafall mig.
Verkar stämma som flera sgt på forumet, de flesta USA importer är crap;(
Jag misstänkte att det var något lurt med den :D
Vad är carfax?
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

zatom:
Länk
Här kan du läsa om Carfax. Jag använde den amerikanska länken. Funkade bra.
såg riktigt snygg ut men med tanke på priset så visste man nog att nåt var lurt..synd på så fina bilar :(
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

bmw_jerry:
Precis, men av bilderna att döma har de ju fixat till den bra.
För att få bedömningen "Total loss" och "Salvage" på Carfax har bilen beräknats kosta mer än 75 % av marknadsvärdet att lagas upp. Då måste den sett ganska hemsk ut....
Tråkigt att man ska behöva leka spion för att inte bli blåst.
Vad tror ni om denna? Låter lite väl bra för att vara sant också, eller? Jag menar, varför annonserar man på en svensk sajt om en bil som finns i USA?
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tar du in den bilen till Sverige åker du på 25% moms och 10% tull. Så ja, det var för bra för att vara sant. Dessutom så har USA importer rejält mycket lägre andrahandsvärde i Sverige (just av anledningen vi ser ovan).

-------
//Lövet
Tack för infon. Säljaren måste ju rimligen vara medveten om detta. Varför ens kosta på sig en blocket-annons i Sverige? Även bortsett från ovanstående måste ju antalet potentiella köpare vara mycket större i staterna?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja det är lite märkligt. Hade det stått i annonsen att han vill sälja den i Sverige (kanske ta hem som flyttgods) hade jag förstått det för sådana bilar blir ganska attraktiva i och med deras mycket snällare besiktningskrav (tillåter kompressor osv).

Kanske är det nåt i den stilen som säljaren tänkt, men han skriver det ju inte i annonsen :/

-------
//Lövet
to
19
tommyv
Alpina B10 4,6 -98
Länk
Vad sägs om detta? 2005, 3.0, SMG (hade hellre sett manuell låda), M-paket, sportstolar (?), 4500 mil för 219.000. Vägrar dock att visa regnummer... Nyimport kanske? Är DTN cars AB seriösa?
Jag blev sugen iaf!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
SMG1 som i den bilen är väl inget som rosat marknaden direkt. Tillförlitlighetsproblem och ganska osmidigt körbeteende, främst i låg fart.

DTN Cars är helt nyregistrerat, startat 2010. Tittar man i bakgrunden står det dock Daytonabil - ett företag med inte helt fläckfritt förflutet.

-------
//Lövet
Pe
51
Peggen
BMW M135i xDrive -15
Hej alla! Jag är en ny medlem som letar efter en Z4 3,0 Si roadster. Dom verkar vara ganska ovanliga i Sverige men på blocket finns denna Länk

Vad tror ni om den bilen?
Är det någon som känner till firman Ecobil i Örebro? Just nu är bilen skriven på den som importerat den men kommer skrivas på Ecobil vid ett köp.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.