AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
60.222

Z4or på blocket

Sida 3 av 13
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Ja du zatom,jag tycker det är mycket svårt att bedömma en bil enbart på foto,allt ser fint ut, men kan åxå ha en del små retfulla skavanker vid nästa optiska koll.Han skriver bra skick, inte så mycket mera. Om priset kontra mil,2,5:a,2003 mm,så kan väl det vara ok.om den ÄR fin. Har du provkört någon?Om inte testa både 2,5 och 3,0, stor skillnad enl min mening. Tack för ordet.

Oj jag var för snabb, ingen ac eller xenon... den skulle jag nog låta bli...
Tack för intressanta anmärkningar. Xenon och 3.0-motor är inget jag kräver men att dt inte finns AC är en stor drawback,,,
Länk

Riktpris på denna?
Länk

Vad tror herrskapet om denna? Vad tusan betyder egentligen "Steptronic, kan även växlas manuellt"?
ma
68
mannfalk
325i E90 2007
Steptronic brukar finnas på automatlådor och innebär att du kan välja växel själv, det finns ingen koppling dock.

Någon här kommer snart förklara det bättre.
I Z4 pre-facelift specifikt kan du antingen låta lådan gå helt automatiskt eller föra spaken ett snäpp till vänster och då växla genom att föra spaken framåt för att växla ner eller bakåt för att upp.

Själva Steptronic-grejjen har väl med de gaspedalens läge att göra, beroende på vilket av de två stoppen du trycker ner den till beter sig lådan olika. Vid första stoppet är den mer för att segdra på aktuell växel och trycker man den hela vägen i botten så växlar den ner minst en växel innan den ger fullt spett.

Vad säljaren menar med ekonomi- och sport-läge vet jag inte riktigt, i min värld finns bara standardläge och sportläge där det senare i praktiken handlar om sportknappens läge - på för sportläge eller av för normalläge.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du vill inte ha automat i en Z4. Halva bilens själ sitter i den exakta manuella växellådan.

-------
//Lövet
Länk

Vad tror ni?
Ser fin ut, min första Z4a var en exakt likadan, gillar färgkombon på stolarna :D
Blev det affär på den?
Vad tror ni om denna?:
Länk

Vad är skälet till att den legat så länge tro? Lite väl högt pris som nu sjunkit?
Länk

Där var länken, första tycks inte fungera...
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Mitt svar är att det är oundvikligen HÖST = skitväder och dåligt cabintresse.
Ser ut att vara en fin bil med ganska rolig utrustning.

Hasse Z4
Den är för dyr... 175-180 tycker jag ligger mer rätt
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kan du länka till någon annan -05 som ligger i den prisklassen?
Länk

-------
//Lövet
Nej men den konkurrerar med 03:orna och har svårt att tro att nån betalar 20-25 000 för att få en 05 med tanke på att det gjordes få uppdateringar av bilen under de två åren
En fin 04:a kan du få för 159 000:- t.ex denna Länk
Denna 05:a verkar dock riktigt fin så runt 175 000:- skulle jag betala för den
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nog påverkar 2 årsmodeller nyare priset i hög grad.

-------
//Lövet
Men inte 20-25 000:-
Jag skulle helt klart betala mer för en två år nyare bil (två ÅR nyare!). 20-25 000 är väl inget konstigt att betala mer för en två årsmodeller nyare bil. Jag tycker den länkade 05:an ligger bra i pris, dessutom ser den jäkligt fin ut med relativt bra utrustning. Personligen skulle jag aldrig köpa en z4, eller annan bil för de delen, från första årsmodellen. Att det är en 05:a betyder mycket för mig, det var så jag valde min bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.