AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
60.227

Z4or på blocket

Sida 13 av 13
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Finns det kvitton och dokumentation kring importen så bör det inte vara några problem. Men antalet köpare när du ska sälja i din tur är färre på importbilar. Många har svensksåld som ett absolut krav när de köper (mig inkluderat). Men många bryr sig inte om sådant så du säkert av med den ändå. Och ska du äga länge spelar det ingen roll.

-------
//Lövet
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Jag köper alltid bil i tyskland. Bättre bilar, bättre pris, bättre utrustning och ofta premium selection med garanti:-) Tror svenskarna är lite mer paranoid när det gäller import än här i Norge:-)

Mvh
Hosse
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hosse: Jag tror att känslan bland svenskar ofta är att den enda anledningen till att någon importerat en bil är för att tjäna pengar. Man har svårt att se att det finns någon annan anledning, och därför tror jag många känner sig "lurade" att köpa en importbil i Sverige (i så fall köper jag den hellre i Tyskland själv).

Men historier med skruvade mätare, krockade bilar och annat fusk som ett antal firmor satt i system genom åren har också gjort att importbilarna fått dåligt rykte.

I Norge är begagnatmarknaden lite annorlunda, speciellt om man ska ha en lite roligare bil så är utbudet av norska bilar knappt.
Åsikter om denna?
Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Den ser riktigt fin ut! Helt korrekt utrustning, om man vill ha manuell. Svensksåld oxå.

Mvh
Hosse
Blir nog inte bättre än så...riktigt bra pris
Bilen såg riktigt bra ut! Tog med den till bilprovningens "Bildiagnos", och man hittade inga större fel på bilen där, heller, så jag slog till! Även forumets segaste medlem är nu alltså ägare av en egen Z4. Tackar för alla svar på frågor kring Z4-inköp jag fått från forumet! Vi ses på vägarna, och forumet!
Äntligen ;D Ett riktigt bra köp, grattis!
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Grattis!!

Mvh
Hosse
ch
12
chameleon
330xdA E92 -08
Stort grattis! Kanonfin bil, den blir du mycket nöjd med! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.