|
Sida 12 av 13
|
|
|---|---|
| Den i Ö-vik har varit på blocket sen i vintras... i olika omgångar | |
|
Hmm.. Varför går du inte på den Andreas tipsade om? Länk. Perfekt utrustning också:-) Jag ville inte köpa en bil med flera elektriska felmedelanden. Sen at ingen har tid att se på vad det är, låter mycket skumt. Mvh Hosse |
|
| Jo, den verkar absolut perfekt egentligen. Tyvärr är min budget och livssituation litet begränsad, om jag skulle köpa den i Sthlm är risken överhängande att den måste tjänstgöra som enda bil året runt och jag vet inte om det känns så snällt mot bilen. :/ Tyckte jag såg att Teknikens värld provat Z4 på vintern, men ändå. Är det någon av er andra som kör sin på vintern? Åsikter? Ja, jag måste räkna på det litet till kanske... Kärv situation. :) Tackar för synpunkterna så här långt! | |
| Jo den i stockholm ser onekligen fin ut. Svårt att få till besiktning eller M-test såhär års i stockholm dock, verkar det. Någon som vet om privata alternativ finns? | |
|
Carspect i Tyresö finns bland annat som privat alternativ Jag körde min Z4 en vinter och det fungerade - hyffsat. De två problem jag hade var att det var svårt att få upp dörrarna när rutorna frös till is. Rutorna ska nämligen ner 2cm när man öppnar och det funkar inte när det frusit = byte elhissmotor 3500 spänn. Det andra problem var att bilen var så låg att den lade sig på magen när det blev mycket snö = dåligt drivhjulsgrepp. Annars måste jag säga att det var den roligaste vinter jag har haft. Bilens balans är fantastiskt kul vintertid. Har du garage där den kan stå vintertid och smälta av sig mellan varven så skulle jag kunna rekommendera att köra den vintertid. ------- //Lövet |
|
|
Går kung på vintern:-) Mvh Hosse |
|
|
OK, ja det låter ju som att det kan gå skapligt att köra den även vintertid då kanske. Man kanske ska hoppas på att den stora snömängden som kung Bore öst över oss de senaste två vintrarna var en avvikelse... :-) Jag har dock nu provkört en Z4 2,5i -03 och blev väl så positivt överraskad - jag tyckte det var bra klipp i den! Kanske ska tilläggas att senast jag rattade en bil så var det en Mercedes diesel från -96 vilken kanske inte riktigt hör hemma i samma division som den här då. :-) Ska fundera på saken nu, det som talar mot den provkörda var främst att den saknade AC eller ACC vilket jag förstår kan vara önskvärt även i en cab. Har några andra alternativ som kanske borde kollas innan jag bestämmer mig för antingen den ena eller den andra. Förhoppningsvis så blir det någon affär i alla fall, jag gillar bilmodellen skarpt. |
|
| Körde Länk genom carfax. Första noteringen lyder: 2003-04-26 Fordonet exporteras från Charleston, SC (USA) till Tyskland. Byggs bilarna helt enkelt i USA, eller är detta att betrakta som att bilen importerats från USA till Tyskland till Sverige? Är ju viss skillnad, USA-importer har som bekant en aning solkat rykte... | |
|
Alla Z4 byggs i USA så det är ingen fara i det här fallet. ------- //Lövet |
|
| Ett köp är sannolikt väldigt nära nu... Bra eller mindre bra affär - ja, det får historieförfattarna avgöra. :) Man lever trots allt bara en gång. Återkommer om en dag eller två när jag vet hur det gått. | |
|
Spännande! Vilken av dom? Mvh Hosse |
|
| Det blev till slut den som vi berört tidigare, den som Andreas tipsade om i Sthlm och som var (i alla fall mina ögon) tämligen välskött och välutrustad - en Z4 3,0i Roadster från -03 med ca 5700 mil på mätaren, hard top, dubbla uppsättningar hjul, stor stereo och navigator etc. Efter mycket funderande och vändande på privatekonomin så bestämde jag mig för att om nu bilen var i bra skick osv. så fick det också kosta litet mer. Så här långt har jag inte ångrat det steget... :) Ja, så nu kör jag glatt BMW, jag också. Den här sommaren kommer att bli mycket underhållande, det känner jag på mig. :) | |
|
Ett mycket bra val! Grattis. ------- //Lövet |
|
|
Kanonval!! Stort grattis!! Mvh Hosse |
|
| Grattis!!! | |
| Välkommen i klubben ;) | |
| Tack, allihopa! :P Alltså, vilken sanslöst rolig bil! Jag är grymt imponerad, och blir bara mer och mer nöjd med den för varje dag jag kör den. Den går från klarhet till klarhet hela tiden. Jag erkänner att jag kanske låter okritiskt lyrisk, men så känns det i alla fall. :) Tack än en gång för er strålande vägledning som ledde mig fram till denna superfina bil. | |
|
Jag kör exakt samma bil. I färg och utrustning och är helt enig:-) Med några billiga enkla små grepp blir den ännu bättre. Jag har efterisolerat dörrarna 350 kr, monterat egen AUX ingång till stereon 150 kr, diod parkeringljus 99 kr och M Sport ratt med rattväxel 1800 kr. Mvh Hosse |
|
|
Sitter här och inte kan bestämma mig och vill bolla lite tankar, ska ha en Z4 som en glidarbil. Jag brukar vara negativ till importerade bilar, men denna är tidig import, bra mil, bra utrustnin och få ägare till ett bra pris (Säkert prutbart). Vad tycker ni, ska jag slå till eller enbart söka efter svensksålda? Hur ser andrahansvärdet ut när jag säljer den import vs svensk? Någon som vet något om bilen btw? Länk |
|
|
Import 04 bör inte spela nån roll. Jag är från Hudik så jag ska kolla upp den om möjligt. Mvh Hosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.