|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Däckgubbarna är helt sjuka med deras prissättning. Iaf Hankook däck beställda nu hoppas inte däckgubben kollar snett på mig när jag ber han montera däck på fälg. Däcken jag beställde är märka XL alltså extra load, det är dom flesta däck ja kollat på. Är det fel däck för min bil ? Alltså XL märkta? | |
| Att dom är märkta med XL gör absolut inget. Det indikerar bara att de kan utstå lite mer, d.v.s bra för tyngre bilar. Självfallet kommer de fungera lika bra på din. Kör själv med Hankook k110 med XL på min. | |
|
Ok vad bra då. Eldano: Hur tycker du Hankook däcken är? |
|
| Jag är helt klart nöjd. Greppar riktigt bra våt som torrt. Stabila vid hård kurvtagning. Spårar avsevärt mindre än mina Kumho ecsta ku19, dock var ju dessa slitna fast fortfarande lagliga. Jag tycker att prestandan i förhållandet till priset är mycket bra och skulle helt klart kunna tänka mig att köpa Hankook igen i framtiden. Kan även tillägga att mina däck är i dimensionen 225/40-18" | |
| Hej i gen är det någon som har erfaren het av AVON ZV5 däck ??? | |
|
Hej! Ang däck till E46 sedan.. Jag har en 320 sedan 01:a. Idag har jag 245/40-17 på bakdäcken.. (M-paket) Är det någon som kör på 245/45-17? Har kommit över ett par bättre begagnade sådana nämligen.. Blir det ngn större skillnad egentligen med tanke på prestanda, komfort etc.. Den blir ju lite högre dock.. Orginal - Diameter: 628mm Omkrets: 1972mm Nya - Diameter: 652mm Omkrets: 2049mm Skillnad i omkrets: 3.9% Ngn som kör på 245/45-17 på e46? Har för mig att jag har sett ngn 330 coupe med de dimensionerna.. Mvh Henrik Mvh Henrik Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.