|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är dags för nya däck till min 320. Jag vill ha ett bra däck som inte bullrar alltför mycket. Någon som kan rekomendera däck och vart man kan köpa det. Min däckgubbe sa att när man beställer däck på nätet så får man ofta däck klassade för Europa och inte för Norden, stämmer det? Han menade typ att michelin PS2 som han säljer är "bättre" än dom internetföretagen säljer? Han skulle ha 12500:- för mina däck, dvs 2st 225/40/18 och 2st 255/35/18, jävligt dyrt. Gärna lite hjälp här tack. Vad ska man köpa och varifrån? | |
|
Hej du kan ju surfa om kring o kolla kolla vianor.däckoline.m.m jag va o kolla i dag till min 225/40/ZR18 Nokia Hakka Z däck skulle få ge 2300 kr st på vianor lycka till |
|
| Dackonline tar 8054:- för michelin ps2 i dem dimensionerna... Det med norden och europa däck kan gälla på vinterdäck, håller inte med om att det gör det på sommardäck dock. | |
|
Jag köpte 4st iof 17" Goodyear F1 för 5600:- monterade o klara på Gumibutiken i Gbg. Tror tyvär dom konkat... Men det finns ju många däck på dackonline.nu! (Inte bara Europa däck?!..) 12500:- är ju väldigt dyrt. Nu vet jag att Nexen inte är ett super kvalite däck, men har kört på det tidigare (18" 225/40) Och jag uppleve dom som tysta jämfört mot Goodyer F1. Även greppet tyckte jag var helt ok. Less is More |
|
|
Jag beställde mina förra veckan härifrån Länk Det blev Godyear Asymetric det hade jag ¨på min förra bil 320i extremt bra däck hamna på ca 7000...Däcken som jag byter ut mot godyear är Michelin PS2 dom är bara ett år gamla knappt slitna men är inte nöjd med dom, riktigt bra däck men låter för mycket för min smak... har samma dimensioner som du 225,40,18/255,35,18 |
|
|
Någon som provat dessa däck Länk Ska man ha XL däck? |
|
|
Eller dom här Länk Länk |
|
|
andreas.a: min brorsa köpte såna däck fast 225-45-18 grymt bra däck.. =) tysta.. bra i torrt/vått |
|
| sandzoo vilket däck köpte din bror? | |
| Kumho däck da, mycket prisvärt Länk | |
|
Hej Andreas, Kumhodäcken kan jag tala gott om! Jag har själv de senaste, KU39 som är en efterföljare av KU31. Skillnaden skall vara att däcket har bättre egenskaper i regn. Jag köpte mina på en lokal firma i Kävlinge och betalade 7400:- för en sats 17´. Dina blir förvisso troligtvis dyrare, men du kanske kan hitta dem till vettiga pengar på internet? Ha det gott! Hejs! (P.S köpte däcken i påskas och har nu rullat ett par 100 mil. Går tyst och fint och känns stabila) |
|
|
andreas kumho däck köpte han.. ska kolla med han vilken mod det är.. han fick superpris på de.. köpte RS4 fälgar + kumhodäck ball o mont på bilen för 7,500:- detta NYTT då.. 225-45-18 detta köpte han hos däckfirma vid värnamo |
|
| Bra pris ju. Jag hade sj ett par 19" m5 e60 replica fälgar med Kumho Ecsta däck på, det enda jag kunde anmärka på då var att däcken gärna slöppte vid regn när man pusha bilen lite. Men det var 2 år sen och dom har säkert blivit bättre. | |
|
Ok Hankook eller Kumho däck är frågan? Hankook K107 S1 EVO 225/40R18 92Y för 6034:- Kumho KU39 225/40R18 92Y XL för 5270:- Någon som provat Hankook däcket? |
|
|
Hankook K107 225/40-R18 fram samt 255/35-R18 bak har polaren på sin e91:a och han är nöjd med dem. Har själv kört med Hankook tidigare (K104) och de var helt OK. Nu kör jag med GoodYear Eagle F1 Assymetric, 225/40-R18 uppfattar dem som något tystare än K104:orna. Men Hankook är klart prisvärt alternativ. Kumho har jag inga erfarenheter av. |
|
| Nu jävlar beställer jag Hankook däcken. 225/40/18 fram och 255/35/18 bak. | |
|
Jag skulle helt sattsa på Hankook. Dels pga av att jag köpt dessa till min bil, har dock inte lagt på dom än. Sen fick jag hem nya Automotorsport idag å de fick toppenbetyg i storleken 19". Kumho har jag på nu, tycker de låter lite väl mycket plus att de får aldrig några bra betyg i tester. Ett medeldäck helt enkelt. |
|
| Jag kollade upp några däcktester och visst fick den bra betyg. Likvärdig med däck från Pirelli vilket låter tryggt. | |
|
Är det någon som har provat Nokian Hakka Z 225/40/18 i så fall är det ett bra däck eller ? vad kan man jämföra med för andra modeler som motsvara detta däck det är ju en djungel av däck ju |
|
| Jag hade Nokian Hakka Z på min Saab innan jag bytte till Hankook. Det funkade helt okej. Det är ju rätt svårt att säga hur det funkar på gränsen. Men vid vanlig körning var de tysta och kändes bra även när det regnade hårt. En kul detalj var att däckmönstret räknas ner med siffor som har olika djup. Sen ska de ju vara anpassad efter "nordisk" asfalt. | |
| Har köpt däck på däckonline 3 gånger nu och är nöjd med dem allihopa. Tror enbart det är bullshit från din däckfirma att det skulle vara olika. Det låter som han säger det för att få sälja själv. Precis som allt annat så är det klart att en internetbutik är billigare än en fysisk butik. Jag kollade själv med både Däck Team och Euromaster på priser och sedan på nätet och hittade precis samma däck till under halva priset på däckonline. Jag kommer fortsätta beställa därifrån och sedan låta däckfirmorna sätta dit dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.