|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
N.Eklund: okej! jag har kollat efter slangar men har väll inte kollat bra nog. om jag förstår vanos funktionen rätt så ligger den och rasslar enbart. fråga om vanos när den ändå är på tal. den snor väll i en cylinder kanske ett halvt varv när den ställer min/max lägena? och när den skrammlar så ligger den löst i cylindern och glappar bara? eller spinner den runt? har inte fått grepp om de helt. har kollat massa youtubeklipp om renovering etc men inte fattat just den biten. BMW ownz |
|
|
har inte haft tillräckligt kall motor för att kolla på slangarna än. men konstaterade igår att det är min vanos som är slut. fick det berömda "krrrrrr" ljudet från den när jag stod under huven och luftade kylarsystemet. så antar att de är mitt största problem nu.. ska väll kika efter vakumslangar snart. BMW ownz |
|
|
har nu bytt mitt insug mot en gammal 525. en slang hade spruckit där den sitter mot en rund sak längst ner mot torpedväggen. tror dock inte den pös så mycket utan det var nog slangen till tomgångsregulatorn som också hade spruckit sönder. bytte alla slangar för säkerhets skull. sen tätade jag insuget i alla öppningar eller där det ska sitta saker inpluggade med packningsmassa. nu pyser den inte alls på det sättet den gjorde förut. den går mycket jämnare när man accelererar långsamt. inte lika hispig efter man motorbromsat lite och gasar igen. mycket enklare att kontrollera effekten. svarar finare på gasen och blev inte svagare på lågvarven i mitt fall. kan lägga upp en film senare för att höra skillnaden om någon är intresserad. BMW ownz |
|
|
100% på att det är kamaxelgivarn, en klassiker på e36, e39 och e46. This is my Bmw 318i. There are many like it, but this one is mine. |
|
|
Jag har exakt samma "pys" ljud som framkommer i videon. och har trott att de var normalt, men har länge funderat. ska kolla lite på de grejer som nämnts och och komma med en gämförelse. P.S Är intresserad av en video liknelse före/efter :) MVH Nils RWD FTW |
|
|
Btw, "Nooz" på garaget.org om så info önskas om min bil. :) RWD FTW |
|
|
Länk bytte bränslefilter också BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.