|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Okej...men är den denna kombo alla använder sig av när man får fram denna meny? om det är så känns de ju väldigt märkligt att jag inte får fram den... | |
|
Funkar bra på min bil iaf. Tempen håller sig vid ca 95-99 grader vid låg belastning och och drar man på rejält sjunker tempen ca 10 grader. Jag kan fö starta odb menyn när som helst, bilen i rullning motorn igång spelar ingen roll. Försök komma in menyn så kan du den vägen se om map termostaten arbetar som den skall. mvh/ Anders |
|
|
Men du har också större färddatorn med check-control? Proceduren verkar vara lite annorlunda. Länk Hålll inne check-control knappen med nyckel i läge 1 eller 2. Stega sedan till test 19 med check-control. Tryck trip-reset. Tryck fram meny 7 med check-control. Tryck trip reset. Lycka till! |
|
| Är det inte lättare att lämna in den och få den analyserad för guds skull. Det är ett tiotal olika saker som det kan vara fel på som gör att du får de symptom du har. e39:s kylsystem är inget annat än SKRÄP !!! Skitdålig kvalitet ! | |
|
Denna kombination fungerar inte heller. Man kommer fram till dom lika testerna,sen att testerna är låsta,men sen stannar det där. Går liksom inte att låsa upp. Jaja,är inte hela världen men hade vartit kul och se. Nä,lämna in kommer jag inte göra. Har ju fått felkoden som säger att de är fel signal i/till termostaten. Lämna in kommer jag göra om det visar sig att felet sitter i datan. Just nu finns knappt några tider på verkstäderna i vilket fall... |
|
|
Haas, Kanske kan den här instruktionen Länk hjälpa dig. mvh/ Anders |
|
|
Kan någon vänlig person som har high cluster berätta om kod krävs eller ej på en 2003a? I instrukt som AKN länkar till borde det vara länken till 540 (med high cluster) som gäller Haas. Länk |
|
|
Tack för länkarna. Ska prova det där i veckan. Precis, känner igen mig mest med beskrivningen av 540. |
|
|
Har glömt att säga hur det gick. Eftersom jag har lite småproblem i mellanåt med vissa pixlar så är det svårt att hitta rätt i menyerna vad den verkliga tempen var när den steg,så jag skippade det. I vilket fall så var det signalen till termostaten som var fel. Bytte allt när jag ändå var där nere och pilla. Så nu spinner den som en katt :) Kan kanske hjälpa en "sökare" i framtiden :) Tack för all hjälp och svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.