|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ett tips är att kolla om det sitter olika modeller på spindellederna fram, det fanns en fast modell i metall och en i gummi, jag hade två olika på min e36 320 touring. Om det är två olika så får du dom symptomen du beskriver, hjulen kommer ju att röra sig olika, min bil, den var över hela vägen kändes som, speciellt i farter runt 100km/h. Har nu bytt till två likadana förstärkta länkarmar från Meyle. Och det blev mycket bättre. Finns i paket från Schmeidmann med muttar, bultar och bakre bussningar för cirka 2200 tror jag det var. Hoppas det löser sig för dig. Mamma Mu är allas vän |
|
j0mpa |
Okej, morsan har min bil idag. så får kolla i morgon, är väldigt tacksam för alla svar! |
|
Inslitna däck som blivit blandade vid däcksbyte kan ge otroligt obehaglig gång, särskillt om det är dubbspår i asfalten. Även stötdämparbussningar som inte är noga glappfritt monterade. Nisse |
|
| Har också märk på min bil speciellt fram att den är spårkänslig 328ia ... har fått för mig att det beror på att däcken är ganska lågprofil kan det vara så ?? kanske ska be verkstaden kolla hjul inställningen . sen är däcken på sin sista säsong .. | |
|
Hej Om man får låna tråden lite. Min E36 328 gör sama sak. När jag har kommit upp i 100km/h och vrider ratten lite åt vänster så börjar det vibrera kraftigt. Men inte när jag drar ratten åt andra hållet. Och bilen känns ostabil i framvagnen. Kör jag över en lite gropp i marken så vill bilen dra åt det hållet. Tror det är bussningarna. Är det någon som kan rätta mig. Tacksam för svar. ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
Du får väl krypa under och kolla. Är ju väldigt enkelt gjort. Ta med något att bända lite i länkarmen med så får du en bättre uppfattning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.