|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tror den stora skillnaden mellan 258 och 272 är förbrukningen. Blandad förbrukning på t ex en Touring Aut är ju sänkt från 0,95 till 0,77 vilket är 19%. Annars är det ju en del icke-motorrelaterade skillnader mellan modellerna då den ena är facelift. ___ //Ulf |
|
|
Hittade tråden om snåla 272Hk: Länk |
|
|
Hej, Drar liv i denna tråd igen med en fråga. Hur upplever man att spridarna är dåliga? Jag kan speciellt på motorväg känna att motorn ibland "dör" en millisekund för att sedan ta fart igen. Är det en symptom på dåliga spridare eller är detta något annat, vad? /Björn |
|
|
Hoppar in i denna tråd igen... Det är riktigt att skillnaden mellan 231->258 är mindre än 258->272 i den mening att "272 motorn" är helt ombyggd i och med direktinsprutningen, högtryckspumpen etc etc. Det är störst skillnad i motorljud, där speciellt lågvarvsljudet från den nya är betydligt hårdare och mer dieselliknande än 258:an som lät som en rak BMW sexa skall låta. Men snål är den! I min nya 530i så förekommer det lite småryck då och då, men det tror jag inte man kan göra något åt eftersom BMW valt att ge den så mager blandning när den byter från en mappning till en annan (ex går från vilolägesmappning till svagt effektuttag, alltså lite gas). Full gas går fortfarande alldeles utmärkt :o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.