AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.829

Var finns alla 330s?

Sida 2 av 2
Min 330Ci är nu till salu, men jag säljer den inte för under 140kkr...

//Jesper
Jag letar efter en fin 330 touring m-sport men dom verkar inte heller finnas.
ea
35
eablyfot
330ci -01
Köpte min 330ci i höstas. Den har det mässta förutom nav. Tyckte inte att det var så ont om 330ci då. Jag hade en ganska lång kravlista själv. M-pack, helskin stolar med el o minne, xenon och taklucka. Det var dom stora kraven. Sen tycker jag att det är bra med stora H-K stereon med baslådan och el gardinen bak. Sen ska givetvis en BMW ha ett larm. Min är Svensk såld så värme i stolarna är standard. Jag har den lilla tjocka ratten med knappar trodde att den var standard på m-pack. Listan kan göras lång. Men man kan inte få allt. Men oftast så är 330 ganska välutrustad. Så leta vidare tills du hittar det du söker. Är kanske svårt att hitta något bra på våren? Vad vet jag.
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Det finns många 330ci på blocket ju. Bara att kolla.
Du får också tänka att du kan pruta ca 10-20k på de flesta bilar.

Sedan ska du inte tänka mycket på milen på 330 så länge det är under 20k så är det ok enligt mig. Min egna har gått nästan 18k nu utan problem. Men defenetivt m-paket 2 och navi tycker jag. Taklucka är +++. Sedan skinn och skicket på lacken. Glömde också faceliften som är riktigt het också, speciellt på coupeer.

Som eablyfot säger så är 330 ganska välutrustad bil oftast.

Hoppas detta hjälper:)

/ Daniel
du får gärna visa mig var dom där "många" på blocket finns:P
1 av 15 kanske har m-paket 2.

och de som har sportpaket har sällan navi.
de jag sett med navi är sedan/touringarna utan m-paket.

det roliga är att en vanlig 330 coupe ligger för 70-80k på blocket. men har den sportpaket går den upp till 140k.
trots att sportpaket i sig var värt 33k som nytt.

vart tipsad om en rätt fin 330 coupe. tyvärr ligger den i lite fel prisklass och saknade xenon:(

D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Länk

Den har ju allt förutom harman kardon ljudpaketet. Men det kan du fixa en baslåda för 2k så har du bra ljud ändå. Jag hade ringt och försökt pruta en 15-20k.

Länk

Denna har ju inte taklucka, navi. Och jag gillar ljus skinninredning mer än mörk, men det är en smaksak.
Den har ju eisenmann avgas mm.

Men jag hade inte köpt en bil personligen som är sänkt.

Länk

Denna verkar fin, men hans pris är ju overklig. :)

Du får det du söker om du lägger ca 130-140k.

Sedan finns ju massor utan faceliften, men du verkade vara intresserad av facelift så jag länkade bara till dessa.

Hoppas det hjälper.

/ Daniel
ed
776
edge
520dT M -15
Länk
ti
10
tias887
330CI M-Paket-02
köpte en 330 -02 med m-paket för 129k för 3 veckor sedan o den har navi med stora skärmen o en massa annat, den saknar tyvärr xenonljus! den är iofs import, men av exclusive cars när den var 2 år gammal och med full historia sedan första dagen i tyskland så jag var inte så skeptisk till importen.! så leta på du, de finns allt.!! tror för övrigt att du ångrar dig om du inte tar m-paketet.!!

Då jag anser att de flesta 330ci (E46) på blocket är övervärderade så tänkte jag höra om ngn här på forumet köpt bil nyligen och vill avslöja hur mkt de gav!

(PM om Ni inte vill avslöja Er i tråden!)

Jag är alltså ute efter en facelift 330ci (E46) med M-tech 2, H/K, sportstolar i skinn som har gått mindre än 13k mil. Hittar enbart 3 st objekt som kvalar in under den beskrivningen och de har annonspris på 160-185k! (Manuell låda och svensksålda.)

Alla tre ser dock ut att vara i mkt fint skick.. Vad är en bil av den här kalibern värd idag?

Både 330 e90 och 130 har jag som konkurrenter. Inte så mkt deg som skiljer trots allt..

Mvh Rechtslenker
Visa användare
47
Cage
328iTA-96
540i/6M - 94
Denna kanske kan va nåt?
Länk
ha
395
haknil
330 Xi 02
tja
Jag har ju en sån.Säljer den knappast
HN
58
47
58123
528i -99
hej hopp min 330 ci är till salu o där är det mesta stolvärme mutifunktionsratt den är i topp skick dock får man tyvärr slå på halvljuset manuellt men o den har gått 19000 ärliga mil dock med få ägare och priset jag lagt för den är helt skamligt lågt ta en titt annonsen ligger på Länk mvh micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.