|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har nu letat efter en 330 e46 sen december utan att hitta någon, antingen gjordes det väldigt få av dessa eller så är ägarna supernöjda :) och så fort man hittar drömexemplet på blocket så ser man att det är en automat eller att den saknar något man absolut vill ha. Kraven jag har är. 330 M-sportpaket. Manuell Coupe. sv.såld helst inte svart, men har den allt jag vill ha så kan jag tänka mig en svart. inte gått över 16k mil Faceliftad är ett stort + självklart ska den vara välvårdad både invändigt som utvändigt. samt inte kosta över 130k. Är detta en omöjlighet? borde jag se mig om efter andra bilar? börjar bli tokig, behöver en bil | |
|
Det blir nog svårt att få tag i den bil du beskriver. Jag vet att min gamla 330Cd STCC edition 04 med svart skinn bara såldes i 5 ex enligt BMW Sverige. Jag tror ägarna håller hårt i sina bilar. Lycka till i ditt sökande. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Hejsan! Min känsla är att de är övervärderade. Jag letade, och i viss mån letar jag fortfarande efter exakt samma bil som du. Men jag har väl lite halvt om halvt gett upp och börjar söka bland E90s istället. Priset är inte mycke mer för en helt ny modell. Jag hittar t.om. E46:or som är dyrare än E90. |
|
| Om du kan tänka dig att stryka kraven på svensksåld och även inkludera privatimporterade bilar från BMW Tyskland så ökar det säkert chanserna. Dessutom får du bilar som i de flesta fall har mer lull-lull. | |
|
problemet med importerade bilar är att allafall de jag kollat på har saknat både stolsvärme och multiratt, samt man får slå på halvljuset manuellt. annars hade inte import vart något problem. Cörran ja de verkar grymt övervärderade. ser flera e46or dyrare än e90 på blocket tyvärr. trist att man ska behöva leta efter annan bil. blir väl att köpa någon billig 328 istället. får man inte det man vill ha så kan man lika gärna köpa nått billigt |
|
|
Halvljuset programmerar BMW för någon hundring? Det går åtminstonde på E39-E60. Stolsvärme sitter på nästa alla tyska BMW av senare årsmodell och på en 330 bör väl de flesta ha kryssat för multiratten också!? |
|
|
de på blocket jag sett saknar både stolsvärme och multiratt tyvärr. kanske därför de säljs :( |
|
|
Hellre taklucka som de flesta tysk importer har än stolsvärme. Använder dessa rumpvärmare aldrig. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
enda någurlunda intressanta jag hittat på blocket so far är Länk men den har SMG 1, vilket alla spyr galla över. här har vi ju ett typexempel på importerad bil utan multiratt och stolsvärme Länk |
|
| jasko76 ja jag håller med där. stolsvärme e inget av mina krav. men de verkar gå hand i hand med multiratten. antingen har man båda eller så saknas båda allafall på de bilar jag sett. | |
|
Går väl att eftermontera multiratt... vet inte vad BMW tar för att koppla in en om det nu är så att det redan finns kablar dragna? Länk Mvh |
|
|
vill helst slippa allt mekkande och ombyggnader. vill jag hålla på med sånt kan jag köpa en japanare:P |
|
|
Kan bara instämma... Därför jag skrev att det kan vara värt att kolla med BMW el. annan firma. Tar 90min enl. mekartipset och då borde det inte vara så blodigt... Om du nu hittar en bil efter 5 mån letande ska du inte låta bli att köpa den om du kan få en multiratt för någon tusing eller två... =) |
|
|
Tysksålda BMW med läderklädsel har sedan 15år värmesitsar som standard. Kraven behöver minskas alternativt blir väntan längre. Stephan |
|
|
Stephan735i.....Gillar du 540 E34 eller??? |
|
|
blir väl hitta nån 328 eller nått för 70-80k istället. då får man allt man vill ha utom m-sportpaket. känns inte som jag vill lägga ner det dubbla bara för att få en 330 med sportpaket. |
|
|
nån som vet om en smg drar mer soppa än normala manuella/automater |
|
| Lär inte vara någon större skillnad i förbrukning. Provkör en SMG iaf är mitt råd! Vissa gillar den vissa andra inte. Och dom som säger att den enbart strular är samma människor som ofta inte har någon större erfarenhet av SMG. Min 330 med SMG har rullat 22000 mil utan minsta strul. Dock börjar det bli dags för ett kopplingsbyte snart, men på samma miltal på en manuell så har man hunnit bytt koppling två gånger om.. | |
|
På tal om 330i med SMG så har jag själv kikat lite på denna: Länk Har inte tittat på bilen än, men vill bara höra vad herrskapet tycker om den. Jag kan se på bilderna att stolarna är skitiga, och därför sa frugan NEJ, men det är jag som är huvudansvarig för fortskaffningsmedel i vår familj, så sista ordet är mitt. Tror jag, i alla fall :=) Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Hehe......... Har frugan sagt nej så är det NEJ. Begriper du väl!! Och det är bara som du tror att du har huvudansvaret. Kvinnans list osv......... Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Ja, det är då inte lönt att protestera, eller skaffa bilen i ren trots, för det skulle kosta långt mer än vad det smakar, he he. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.