|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
| har för övrigt själv tryckt bort DSC och trampat plattan i mattan i en rondell (det var blöt slät asfalt=småhalt) och jävlar vad roligt det var! Snacka om pulshöjare. Gjorde det en gång till, sen var jag både uppspelt och hade dåligt samvete ett bra tag. :) Så jag förstår varför folk vill gasa. Jag har också insett att överdriven fiskörning av en potientiellt rolig bil enbart är ett slöseri med pengar, lite gasande inom normala ramar nån gång då och då borde nästan vara ett krav då man annars snarare förolämpar de tyska ingenjörerna. | |
|
marin849: Håller med på alla punkter! Särskilt en extra koll på tempmätare vid burning. Kolla färg på ventilkåpan innan köp, och att man bör inte förnedra de tyska ingenjörerna:) Mvh. Richard |
|
NeZaN |
Dags för ett litet trådlyft tycker jag! Bara 6 månader sedan sista kommentaren :) Ärligt talat så är jag väldigt intresserad av den här bilen trots dess historik. Jag vet att många är emot bilen, även jag på så sätt att den fått utstå mycket driftande och burnouts, men jag har så himla svårt att döma ut en fin bil med de miltalen, och framför allt en så unik (som Stephan skrev, en av de 20 sista på rullbanden). Om jag förstått rätt så har Absolut_Kung haft den i typ 2 månader. Hur mycket kan bilen fått utstå? Är ingen mekaniker så vore skönt med ett utlåtande från expertpanelen! Jag har skrivit ett par inlägg tidigare om bilen och dess skick, att den bl.a. enligt en person ska ha varit krockad innan vilket än idag ej är bekräftat så det kan likaväl vara bullshit. Det kan mycket väl varit taget ur tomma intet, men som jag skrev tidigare så är det ingenting jag visste med säkerhet. Jag har som sagt varit och tittat på den tidigt i år och ansåg att priset var för dyrt i det skicket den stod i då. Nu ser det ut som att ett par av sakerna jag uppmärksammade är åtgärdade och priset är ju sänkt (han går ju iaf ner till 205k om man läser rätt på annonsen). Det finns ju ändå ett antal saker man kan göra för att bilen ska kännas godkänd i ens egna ögon, t.ex. kontroll hos BMW och kanske köpa till beg.garantin från blocket. Om den av någon anledning hamnar i mina händer skulle den i sådana fall återställas till original iaf då jag anser att den gör sig bäst i den kombinationen. Bort med Hockenheimläppen, dit med originalfälgar och sedan vårdas. Skulle även bara köras typ Maj-Oktober, så få mil som möjligt. Men är bilen helt utdömd eller är den värd att investera i? Vad är rätt pris för denna bil, med allt i åtanke? Jag letar varje dag efter en fin M5:a, men av någon anledning är det alltid denna som fastnar på skärmen :) Den känns så speciell. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Ska även tilläggas att jag tänkte först skapa en ny tråd men kändes onödigt då den redan har sin egna. Lika bra att fortsätta på samma tråd. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Känns den bra och du är nöjd med priset så köp bilen. Jag har misshandlat några bilar dvs burnat och driftat en hel del, dessa har jag ägt i ca 3 år vardera och dom har varit i utmärkt skick vid försäljning. Mvh. Richard |
|
| NeZaN: Kanske säljer min till våren om du är intresserad då får du en sv såld som gått hela 5000 mil. Och aldrig körd i salt. Dock inte en 03a. Men den är faceliftad med org delar iaf. Bilen har haft 2 st äldre ägare innan mig. Med full historik. | |
NeZaN |
richo Jag är lite skeptisk till att tro att en M5:a är slutkörd pga lite driftande och burnande, men jag är som sagt inte mekaniker och man blir ju lite nojjig när man läser vad alla tycker om det. Men om man skulle lämna in den på BMW för kontroll, köpa Blockets garanti samt åka in och göra storservice plus att byta bakaxelolja och andra vätskor så borde det ju kännas ganska säkert. pimpen Kan vara av intresse. Är väl mest intresserad av 01-03, men är bilen å andra sidan fullt faceliftad och som du skrev gått väldigt få mil så är det av intresse. Det är väl lite mer att ~5000k bilar brukar kosta en hel del oavsett miltal och då känns det nästan mer värt att köpa en 03:a. Om du förstår vad jag menar, inget illa menat! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Pimpen: Letar E39 M5 men kommer troligvis vänta till våren så du kan ju alltid höra av dig ;) |
|
| SemiImbecille: Den står i en loge tills våren kommer :) | |
|
Pimpen: det är väl din svarta 00 då som legat ute för 175?? Ingen här som kikat på denna Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Peddan. Har inte tittat på den men jag har varit kontakt med honom och följande info har jag fått (utöver en hel del fina bilder) Den togs ut hos BMW, Novation i Uppsala våren -00. Blev till salu efter ca 2500mil. Bilen gick då upp till Skellefteå och när den hade gått ca 4700mil kom den ner till Stockholm (Viggbyholm) till ägare 3. Nuvarande ägare köpte bilen 2007 med 6900mil på mätaren. Bilen är mkt sparsamt körd vintertid innan nuvarande ägare köpte. Denne ställer av den från slutet av september till april i varmgarage. Så den är inte vinterkörd from 2007. Ingen som helst rost. Det "värsta" som finns är några stenskottsmärken på huven där den grå grundfärgen kan skymtas fram. Just huvarna är utsatta på E39. Den är servad enligt bok (som givetvis finns med). Vanos är åtgärdat och det finns dokumentation på uppmätning av demsamma Bromsvätska bytt i våras och felkodsavläsning visade lite konstiga data för en av kamaxelgivarna så den byttes för att föregå eventuella problem med ojämn gång. Detta gjordes i maj på BMW verkstad. Bilen har ngt för högt lambdavärde (senaste besiktningen) vilket troligtvis beror just på att LMM´s inte ger helt rätt värden men ägaren har införskaffat nya original (2 st) men ej monterat dit dessa ännu. De följer givetvis med. Alla kvitton sedan 2006 men har också vissa uppgifter från tidigare underhåll. Om jag inte hade hoppat på den Phoenixgula M3an så hade jag åkt till honom definitivt. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Lite OT men med det historiska perspektivet på den här tråden så tyckte jag ändå det var lite lustigt; Länk Blev visst ingen slaktad M5 E60 utan en -99 Golf TDI och en A4 efter den berömda M5:an. Har inga åsikter på människor och deras egendom men med tanke på attityden och riktningen som den här tråden tog tyckte jag det ändå var lite komiskt. |
|
NeZaN |
C.Ek Tror visst han köpte en R1 -09 samt TDI:n. Har tyckt mig se någon info om det på hans Youtube-kanal :) Jo det är väl lite roligt faktiskt! :) /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
| Peddan: min är Lemansblå och den har inte varit utannonserad :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.