AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
48.921

Information om denna M5 som farit runt på Blocket?

Sida 1 av 8
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Länk

Har sett denna fram och tillbaka på Blocket ett antal gånger nu, någon som har nån information om den? Hittade den också (även om regplåten är utsuddad på bilderna så går det ju inte att ta fel) på Garaget.org där den ser ut att ha fått smaka en del asfalt, bilderna av att döma;

Länk
Nu är det nog inte mycket att ha tyvärr. Folk som inte har råd med bilarna och bara kör och busar.

M5 E39 är tyvärr för billiga nu vilket lockar till sig fel klientel. Suck!

Precis likadant med 2002tii:s gamla. Länk

Mvh Philip
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Fasen, detta är ju jäkligt klantigt att lägga upp denna typ av bilder, blir ju ingen go reklam när det är dags att sälja... Sen å andra sidan så är jag tveksam till denna typ av körning med standard bil, känns ju som man förkortar tiden både på motor o drivlina...

Less is More
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ja, nu är det ju dock en bilfirma som säljer men med internet hittar man mycket. Synd på en sån ny, fräsch och lågmilad bil. Som du säger Philip, unga köper dom och sladdar runt med tills dom inser att det kostar lite pengar att hålla efter en sån bil. För jäkla synd!
Jo fanns ju några filmer också, bl.a:

Länk
Länk

samt youtube

Länk
Nu tycker jag att ni är lite känsliga.Vilken M-bil har inte fått gått hårt?Klart som fan att alla sånna bilar körs hårt,dom är ju byggda för hård körning.Har väldigt svårt att tro att någon köper en sån bil för att krypköra.
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
lite känsliga? Har du sett filmen FinnUbbe länkar till? Tror inte att det är så många m-bilar som behöver stå ut med vad han håller på med där. Och för övrig så ger det inte någon direkt köpindikation vilket är vad denna tråd handlar om.
Tråkigt på den 20:de sist tillverkade E39 M5:an som dessutom VAR dyr och omtyckt av dess första ägare. Ren plågsam misshandel på youtubefilmen. Där gick den från att vara en av Sveriges finaste (då var den även ostylad) till nu, en omogens person lekbil. Ej förvånande att den är på kreditköp.

Jag har lågt intresse av en bil använd på det sättet, priset behöver vara sååå mycket lägre än för en välskött så att det blir ointressant för säljaren, personen har ju noll koll på vad han gör vårdslös körning...

Trist 2002tii: s fina Imolaröda med.

Jag är glad att dem 540i/6 jag sålt har vuxna och omtänksamma ägare, det gäller att ha koll på vem man säljer till, om man nu bryr sig om sin bil.

Stephan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Aktiv körning på anpassade vägar är BMW byggda för, de är där de kommer till sitt rätta ansikte. Att däremot inte klara av att köra en BMW framåt utan istället bli stående på stället med snurrande bakdäck verkar kräva en del....

C.Ek, leta vidare tills du hittar en entusiastägd vagn, det är mina 5 öre iaf,
Asken

BMW. Från de bästa, till de bästa!
Killen verkar ju kunna sladda iallafall=)
Klen tröst när en fin bil får utstå mycket onödigt lidande.
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Håller med om att den bilen är ordentligt plågad, mer än en normal M bil. Men att han inte vet vad han håller på med, det håller jag inte med om... det är definitivt inte första gången den killen sladdar runt. Garanterat så är det många timmars sladdande även utan film.

Mvh. Richard
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Hi HI tillhör nog inte dom smartare på jorden den killen?
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
"Bilen införskaffades 25 februari 2010" och är alltså till salu nu, det känns som den haft ett syfte. Att autobahn/motorvägsköra en M5 lite hårdare är ju en sak men det här är ju överdrivet. Synd bara på en såpass ny och fin bil, man kunde ju önska att han använt en gammal (redan hårdkörd) 99:a eller nåt men det är ju förstås upp till var och en en. Dock är ju priset alldeles för högt, känns som man kan hitta en ganska fin välskött M5:a i samma prisgenre. Mailade för skojs skull till bilhandlaren och hörde vad det är för garantier som ingår och hur skicket egentligen är med tanke på hur den körts. Bifogade även länkarna. :)
Jag håller med demax och övriga i tråden. Det finns ju få M-bilar som fått smaka så här mycket under en kortare tidsperiod (februari-april).

Att M-bilar används förstår väl alla men då tänker jag främst på snabb motorvägskörning, kurviga småvägar där bilens köregenskaper kommer till rätta.

För mig är det rent "bilplågeri" att köra som i filmerna. Samtliga forumskribenter kan väl enas om att M5:orna nedan NU är helt ointressanta?

(Länka gärna till fler personer som blottar sina Garagetprofiler på samma sätt).

Länk

Länk

Mvh Philip
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
C.Ek: Håll oss uppdaterade om vad bilsäljaren svarade på ditt mejl!

Less is More
Men att bli lite varvad måste väl en M5-v8 klara av eller? Lite drifting sliter nog mest däck så det ska väl ändå mer till än det där för att en M5 ska anses som slutkörd... ;-)
Nu väntar jag bara på argumentet "det sliter mycket mer på bilen att åka fort än att bränna däck i låga hastigheter".

Fundera en gång till på vad som händer med drivlina och hjulhus då det mesta av bakspoilern är gjort av plast.

Mvh Philip
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
En M5 tål defintivt att driftas med, men det ger ju så klart ett ökat slitage på drivlina, bussningar mm. Jag tror absolut inte att någon av bilarna är slutkörda, men dom är å andra sidan inte i mint condition heller:)
Priset ska helt enkelt vara lite lägre på en buskörd bil, och sen är det ju trevligt om nästa ägare får veta hur den körts innan han/hon köper bilen.

Mvh. Richard
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Oberoende bil o pris skulle jag aldrig köpt en bil som misshandlats på detta grymma sätt.
Men den siste idioten är ju inte född. Menar inte ev. köpare.

Byta upp sig? Till vad då?
UGA var jag intresserad av att köpa, men nu när en idiot förstört den så känns det inte roligt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.