|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
|
"Kom på en kopp kaffe vettja, jag e inte farlig fast man kan bli förbannad på avudsjuka svenskar ibland.. " Låter lite nysvenskt i mina öron. Oberoende så är pizzakungen det största stolpskottet 2010. I alla fall hitintills. Tror ingen kan slå honom. Såvida han inte har många kusiner....... Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Karlhilding, varför har du hängt upp dig på om han är nysvensk eller ej? Vad spelar det för roll? Se på individen som en människa istället. | |
| Kallekallops jag är fortfarande svenskare än svenskast! | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Andreas låter inte så speciellt nysvenskt i mina öron. Absolut_Kung det är nog riktigt som du säger att motorn tar inte så mycket stryk, men det gör däremot växelådan, kopplingen och resten av transmissionen för att inte tala om alla varma gummirester som fastnar i hjulhus och i håligheter i karrosen, som i sin tur gör att fukt och kondens stannar kvar i karrosen istället för att vädras ut. På så vis försvagar man konstruktionen och minskar därmed bilens livslängd. |
|
Tycker att denna tråden spårat ur nu. Inte konstigt att han blev sur,men det är inte konstigt att ni andra blivit irriterade heller. Läs igenom tråden en gång till och sätt er i hans sits.Bara en massa negativt hela tiden.Och sen...kolla upp hans ekonomi och det ena med det tredje. Pinsamt!! Karlhilding...du har gjort bort dig..det förstår du eller? Har ni inget vettigt att säga så säg inget. Pizzakungar och nysvenskar hit och dit. Skärpning grabbar!! |
|
|
Tack Jago, registrerade mig här inne endast för att jag fick höra om de 3 väl flitigt skrivna sidor om mig och bilen.. Jag har inte mycket mer o tillägga mer än att jag blir irriterad på folk som tar information från luften o diskuterar om andra, va fan e de för stil? Sköt er eget iställen, om jag så skulle vilja bränna bilen den 1 maj på bål så är de väl upp till mig?! Och du Kallekallops, gå o lägg dig, dina inlägg handlar inte om något annat än avundsjuka.. Jag ska hälsa min kusiner ifrån dig även om jag inte är nysvensk.. Tur att ni är 4-5st här inne som tänker klart iaf. |
|
| Att ni bara orkar......... | |
|
Jag kan absolut förstå Absolut_kung frustrationen. Tror de flesta hade reagerat. Sedan skriver man säkert extra starkt när man är frustrerad. (Vilket jag tror Absolut_kung) var när skrev de första inläggen. Alla får göra vad de vill med sin bil utan att bli kallad för det ena och det andra. Jag är övertygad om att de som använder sina saker njuter mer. |
|
| BMW528M "Jag är övertygad om att de som använder sina saker njuter mer" De vill jag lova ;) | |
|
Jag hade nog reagerat år samma håll som absolut, vem har att göra med vad han gör med sin bil? Och dessutom maila honom om detta. Är nog ganska lätt att överreagera då, och passar inte uttrycken så kanske man ska ta sig en funderare på vad man själv nyss suttit och författat, även om man inte i sitt uttryckssätt väljer att kalla en spade för spade så blir kontentan densamma. Sida upp och sida ned fjärr-dissas hans bil, ingen har egentligen en aning, teorierna haglar. Snillen spekulerar, bilen ÄR slut. Kolla upp ekonomi, bostadsrätter, arbete...??? Och hur kom det här med nysvenskar in, det var nog det allra mest korkade som skrevs i den här tråden. Nyanserad debatt? Nä, inte från något håll. Kul? Lite ;-) |
|
|
försvarar ingen och hoppar inte på någon. men vad man gör med sin egen bil ska väl ingen annan bry sig om!? om jag köper en alpina och bygger om den till trädgårdstraktor så är det väl min ensak. och om jag sedan återställer den i originalskick så ska det väl inte behövas en tråd på 5 sidor som snackar skit om mig och min bil? jo jag hoppar nog lite på allihopa...skärp er..jag är ny på detta forum men denna tråd liknar mest en lekstuga!! från alla håll! |
|
|
Hahaha, Yes, personer som ska lägga näsan i blöt finns det alltid. Tråkigt att dessa människor inte kan kontakta mig direkt och fråga så hade jag mer än gärna svarat, men näää jag vet vi gör världens debatt om honom och bilen. Det kommer vi längre på. Sånna personer som Kallekallops är ju bvara helt ute och cyklar. Vill ni veta nått eller har något korkat att säga om någon eller någons bil så ta det direkt med personen i fråga istället för att spela allan inne på ett forum! Jag använder som sagt mina grejer och bryr mig inte ens om de hade varit det sista exet i världen, jag hade fortfarande utnyttjat varje HK, fjädring, drivlina i bilen! |
|
|
Det var ditt språkbruk eller rättare sagt avsaknadet av det som var upprinnelsen till "nysvensk". Mig veterligen så är det bara "nysvenskar" som använder ord som "avundsjuka svenskar" - "bättre att svälja satsen" osv. Oberoende så tycker jag att du är ett riktigt stort stolpskott som misshandlar en fin M5. Men det är kanske kallt i fryshuset? Ordet använda skall du inte skriva. Misshandla är det rätta ordet för dina omogna tilltag. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Fortfarande Kalle-Kallops. Vad har det med saken att göra om han är nysvensk eller ej? Det låter snarare som att din hjärna varit i fryshuset för länge. | |
|
Är du hans kusin? Byta upp sig? Till vad då? |
|
| aaaaaj Kallekallops, Vi alla kan inte jobba som skolpolis så jag överlåter de till dig.. Men fortsätt du spela allan, de kommer du långt på ska du se | |
|
Ja du Kallekallops. Din kommentar säger ju vilken nivå dina hjärnceller ligger på. Kan du göra bedömningen om jag är nysvensk eller inte? Du verkar ju ha talang för det. |
|
|
Vilken läsning må jag säga. Jag personligen tycker det är fel att skriva om en bil som denna i fråga och smutskasta den och ägaren. Tycker man att bilen är totalt slutkörd så kan man väl hålla det för sig själv?! Varför skriva massa skit om bilen inne på ett forum när man inte ens sett bilen? Vet man tex en kompis som vill köpa denna bil så kan man ju varna denna person om han/hon är entusiast och visa länkar mm mm. Men att skriva på ett forum såhär tycker jag är fel! Det hade ju även varit smidigare att skicka pm istället för här. Då hade ni entusiaster kunnat varna varann ändå om man nu kan säga så. Är inte på någons sida men denna tråd kan lika gärna stängas ner. Barnsligt va ordet! /Fredrik |
|
|
helt ärligt...jag är ny på detta forum..man har ju varit med om en del pinsamma trådar i andra forum men denna tar ju priset! tycker admin borde låsa tråden och arkivera den i papperskorgen då det som skrivs i tråden nu är på sandlåde nivå! jag vill läsa om en underbar bil. tips och trix och goda råd. vill INTE läsa sånt som min pappa är starkare än din trams... låt grabben drifta med sin bil..ni vet ju vilken det är så skulle ni mot förmodan dyka på den på annons när just ni är intresserade av en ny bil så KÖP DEN INTE! så enkelt är det väl!??? |
|
|
Jag skiter i om man är nysvensk eller inte. Finns många bra nysvenskar och ungås också med dom. Men språkbruket, mina herrar, sade det. Det har ingen betydelse nä, men många forummedlemmar irriterade sig på ordvalen som var typiskt nysvenskt och det står jag för! Än sen?? Och du frågar om jag kan gissa. Ok jag försöker och gissar att du är det. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.