AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
48.919

Information om denna M5 som farit runt på Blocket?

Sida 4 av 8
Absolut_kung: Jag köper att du använder dina bilar som du gör, du verkar ju ha råd att underhålla grejerna..

Problemet är din attityd! Hade du förklarat på ett bra sätt tror jag du hade fått mer medhåll här. För många har faktiskt varit inne på att om man bara sköter bilen så är det ju inga problem.

Men att komma in här o gorma som en neandertalare samt ha texten "Du är satsen din mamma borde ha svalt" indikerar att du känner dig lite pressad o inte vet riktigt hur du ska förhålla dig.. dålig social kompetens? osäkerhet? Bara helt pantad? Inte vet jag...

Kram på dig gubben:-)
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
m3efl:

Ja det står jag för när en puckad idiot skriver på dålig svenska.
I och för sig så gör många "svennar" det också.
"Du är satsen din mamma borde ha svalt"
"köper E60 M5 o slaktar den istället"
"Skönt när man bara kan skita i vilket o bara bränna skiten"

Byta upp sig? Till vad då?
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
När Kung skithål skriver "köper E60 M5 o slaktar den istället" så kan ju inte ambitionerna vara att hålla bilarna i gott skick!? Det bästa är ju i alla fall att vi vet hur han behandlar sina bilar (Bra att veta bilens historik på film...) och sen är det upp till var och en om man är intresserad att köpa den (dom) Vi har ju tydligen en E60 M5 att se upp med inom snar framtid...

Less is More
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Om du hade varit lite smart, hade du tagit tillfället i akt och skrivit lite om din fina bil, nu när ett gäng entusiaster diskuterar om din bil är hårt kört eller inte. Det hade räckt med lite snack med alla oss som bryr sig mycket (kanske lite för mycket?) om våra bilar.

Visst kan man sladda runt med en M5'a, då bilen inbjuder till bus- och fortkörning, men att smutskasta alla skribenter som har skrivit om din bil, är verkligen självmord på högljus dag.

Lycka till med försäljningen.
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Haha Hade det inte varit för jag sitter på jobbet så hade jag ännu en gång tagit fram chippsen å Colan :-)

Mer Mer Mer .-)

Dan Helsingborg
Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 samt Audi A4 Q 2.0 T 2007
O där har vi en ny kandidat till "största idioten på forumet". :) Står 27 år i profilen men han måste mena 7 år...
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Intressant och väldigt ödmjuk inställning.. (Hoppas alla förstår ironin) FD Mercafreak: chipsen är redan framme här :)
Ja
155
Jago
M5 -00
XC90 D5 R-design -11
Maserati Ghibli -95
530dA-05
Lika bra att ha dom framme när man ska in hit och titta runt... =)))
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Är lite nyfiken på en sak.. Är det någon här i tråden som varit och tittat på bilen och kanske provkört den innan den såldes? Någon som kan bekräfta det verkliga skicket efter en rejäl kontroll av den?

Vill inte försvara "Absolut Kung"s attityd nu, men hur hade ni själva reagerat på att det skrivs 4 sidor (mestadels) negativt snack på Autopower om er bil, utan att skribenterna vet speciellt mycket om er bil?? Mer än att bakaxeln roterat fler varv än framaxeln..
Jag vet hur jag själv hade reagerat.

Killen kan ju skött om den bättre än en STCC-bil,, vad vet ni??
Hade jag varit spekulant på en M5 E39 skulle jag kikat på den iaf- sedan uttalat mig.
Anser att oklara spekulationer inte hör hemma på ett fakta/kunskaps-baserat forum som Autopower.

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Absolut kung!
Du har precis visat dig verbalt lika omogen som du visat i dina filmer där du "använder"! bilen.
Detta är ett BMW forum där ett antal entusiaster rent av mår dåligt av att se en av de finare E39M5 bli körd som om den vore stulen.
Självklart får du göra precis som du vill med dina bilar du köper...du har ju betalt för den!
Men att avundsjuka skulle vara anledning till de tidigare inläggen med visad avsky över behandlingen av bilen, skulle jag nog vilja påstå är en låg procent.
Tycker även jag att det är synd att använda sig av en så pass fin bil att leka av sig med, då det finns så pass många andra där ute som inte alls har lika fin historik som vederbörande.

Skillnaden på dig och de som opponerat sig, lär vara ointresset för vad man får för pengarna då du redan redogjort för oss om att du är välbetald alt har gott ställt på annan väg, och fullkommligt skiter i materialet.

Det tyder bara på att du inte på något moget vis uppskattar det du köper.
Att du har pengar så du kan torka dig i häcken med dom, gör mig bara glad för din skull!!

Mvh Patrik

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Än så länge får man tycka ,tänka och skriva det mesta i detta SVERIGE.

Kan bara säga att debatten om vad man får säga och inte säga har gått alldeles för långt!

Det du tycker om mig , tycker jag om dig! Vi är lika goda kålsupare!
Anderas; Du är vårdslös i bilen (påminner om killen i en E30 som kör över sig själv) + sliter hårt på den, som sagt det är den 20:de sist byggda E39 M5:an (troligtvis det sist sålda E39 M5:an i Sverige).

Patrik:s inlägg var mycket bra.

Mvh Stephan
Haha... där fick vi så vi teg! Tänk om man ändå hade råd med en så fin bil, måste vara nåt skumt här alltså!

Bara för det ska jag beställa en ägaruppgift och STOR koll på Ratsit. ;-)

Inte nog med det; Kräket har mage att se ner på oss (?) andra också, jävla patrask alltså! ;-)

Åter till topic: Fan den där bilen e helt schluuuut! :-)
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Denna tråd blev nyss en av de allra roligaste på Autopower!
Och forumet fick nyss en ny "stjärna" att ha roligt åt!

*Chipsskålen fram* :-D
spacco: Jag hade nog reagerat så att jag på ett sakligt och smidigt sätt redogjort för hur väl bilen är servad och omhändertagen, istället för att vräka ur sig en massa skitsnack om löner o pengar..

Vadå, att köpa bilar för mellan 3-400.000:- indikerar väl inte att han har det så gott ställt som han vill göra sken av..?

Sen att ha texten "Du är satsen din mamma borde svalt" är ju verkligen pricken över i:et!

Riktigt pinsamt faktiskt!

Sen skulle jag nog påstå att vi som sett filmerna här vet betydligt mer om bilen än den stackaren som köpt bilen utan att ha sett dessa filmer..

Mvh
Dennis
spacco: Tack, du verkar vara den enda här inne på detta dårhuset som förstår varför man blir sné när man får ett mail från en annan "BMW entusiast" att där e 3 sidor om mig o min bil på Autopower, om hur jag använder mina grejer?! Ni andra, Hur pallar ni ens bry er överhuvudtaget? Jag köper en M5:a för att använda den, bara för att jag driftar m.m med min bil betyder inte att man skiter fullständigt i den, bilen såldes nyservad,gått max 50mil sen service! bilen tvättades för hand MINST 2ggr i veckan. Jag va rädd om M5:an men är ABSOLUT inte rädd för att krama ur varenda lilla potetial bilen har! Där av köpet! Nu såldes bilen till förmån för en annan och jag blev sugen på en hoj oxå. Ber om ursäkt för att jag brännt lite gummi o driftat. Samt sålt bilen efter 2månader. Ska aldrig uppreppas då de verkar vara helt tabu här inne.. Nästa gång så ska jag fråga er om lov här inne först!

Tack för mig!

Du är satsen din mamma borde ha svalt
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Absolut_kung: Påverkar det så mycket att jobba som frysarbetare så att hjärna slutar fungera eller vad är det frågan om? Att börja med att nervärdera andra forummedlemmar genom att prata pengar är ju bara så low..Vi kan ju börja med att jämföra taxeringsvärdet på din bostadrätt postnummer 254 49 Helsingborg med många av oss andra...

Det just sådana som du som förstör för ALLA motorintresserade och gör det så svårt för oss bil entusiaster att utöva vår hobby. Just dig vill jag inte ens bli fökippad med.

En fråga bara - vad är det som är så speciellt med att gasa och hålla på bromsen så att bakhjulen spinner?? Det kan jag också göra med min BMW 502 från 1957 och alla andra bilar jag äger utan problem, men jag väljer att låta bli, inte av ekonomiska själ utan för att jag har inte samma behov av att hävda mig som du uppenbarligen har dessutom så har jag en stor portion sinne och kärlek till de bilar jag köper och det man älskar behandlar man inte illa, man behandlar med respekt!

Du gör vad du vill med dina grejor och dina prylar och du behöver inte fråga om lov här på forumet, men när man uppträder vårdslöst och hånar andra så har man förtjänat negativ kritik och en stor portion nervärdering! Varsågod!!
Så du menar den negativa kritiken fans inte redan på 3 sidor INNAN jag ens yttrat mig? Du kanske skulle ta en titt på postnummer 254 49 och se hur jag bor innan du örlar.. Kom på en kopp kaffe vettja, jag e inte farlig fast man kan bli förbannad på avudsjuka svenskar ibland..
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Vill man ha en bil att drifta med så lär ju en m5 e39 utan tvekan vara ett bra val iaf.
500nm, 400hk, manuell låda, sugmotor och diffbroms...
Dessa egenskaper är inte direkt vanliga på moderna bilar idag.
Heinrich : Tack! En till som har kopplat! Absolut den roligaste bil jag har haft! Gott om vrid o man behöver inte plåga för att åka på sidan, ligger på 3500-4500 varv hela tiden. De flesta här inne anser att motorn blir slutkörd då men vad vet jag, antar att deras är fulla med sot isf om allt över 4500 är allt vålda bilen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.