AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.418

KVD säljer bil åt privatperson

Sida 2 av 2
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det var inte så svårt att hitta den: Länk

-------
//Lövet
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
CLSen har inte bytt ägare utan säljs på Blocket av samma person som lämnade in den på KVD. Bilen uppnådde alltså inte resevationspriset. Denna person har skyddade personuppgifter och är inget jag skulle handla av men inget som bevisar någon slags konspiration på KVD som vissa försöker få det till.

-------
//Lövet
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
andreas_lofgren: Tjänar inte KVD på att bilarna säljs dyrare hos dem? Du tror inte att betydligt fler företag, myndigheter, kommuner m.m. vänder sig till KVD om de kan visa bra försäljningsstatistik?

Visst är kanske provisionen per bil fast. Men får man bra priser får man fler som lämnar in sina bilar = mer provision = tjänar mer.
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att det går fort att bli av med bilen är värt mycket mer än några kronor extra för finansbolag, försäkringsbolag, myndigheter osv.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bilen i fråga har varit ute minst 2 ggr på KVD och båda gångerna har reservationspriset uppnåts. Jag vet det, för jag har själv varit intresserad av den och följt budgivningen.
KVD är garanterat inblandade i den här affären på ett eller annat sätt.
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Se till att bjuda högst nästa gång så får du veta hur det egentligen ligger till ;)

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Yeah right, speciellt nu när jag vet att du själv skulle undvika göra affärer med säljaren ;-)
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Man har skyddat identitet av en anledning. Denna anledning är knappast att man är hederlig och seriös i sina affärer...

Bilens första 2 ägare ser dock helt seriösa ut. En privatperson och ett företag som ser schysst ut i sin redovisning. Den sista har bara haft bilen sedan 2010-03-30. Min gissning är att det är någon slags svarthandlare. Det kan jag dock inte bevisa.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag får leta efter en annan CLS så länge :)
Om inte annars är väl detta en bra anledning att köpa en BMW istället =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.