AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.332

Hellack för hur mycket tror ni?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Verkar som just solida färger utan klarlack? är det som Fire Glaze är sämst på...:

Länk
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Ja det va ju ingen rolig läsning !

Är som sagt INTE klarlack på min bil.

Nja matt kan jag inte säga att den ser ut. Ser riktigt bra ut faktiskt. Kan skicka en länk så får ni se hur det ser ut. Mvh: Fredrik

Länk
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jag skulle inte lackad om bilen.
Blir aldrig lika bra och ett jäkla kostsamt arbete och du blir inte riktigt nöjd.
Bättre att polera 1-2 ggr per år med ett polish + ett bra vax!

Byta upp sig? Till vad då?
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
"karlhilding"

Jo det får nog bli att jag får polera den 2ggr per år. Jäkligt jobbigt men 100ggr billigare än en hel lack.
Karlhilding: Blir aldrig lika bra att lacka om??Jag antar att du aldrig sett tex en jänkebil med någorlunda hyffsad showroom lack, hästlängder slätare än den bästa fabrikslacken du kan tänka dig! Möjligen att nån extremsportbils tillverkare kan tänkas komma i närheten men då lackas de på samma sätt, dvs bra lackering med "några fler" lager klarlack följt av att hela bilen våtslipas o maskinpoleras...Förvisso räcker inga 20-30" för ett sådant arbete, vi snackar nog typ 100" (varav våtslip/polering utgör dryga halva kostnaden gissningsvis) men har man extrema krav så:) Länk
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Dawwe:

Jaså det tror du inte. Ojoj.........
Har en polare med en Cheva -57 som han lackat om.
Den är fin som fan och bättre kan det inte bli.
Men så kostade lacken också 75` och det var väl lite väl mycket kan jag tro att Fritte tycker.

Byta upp sig? Till vad då?
Men då är vi ju överens, vill man ha en "billig" lack får man räkna med att lacken blir som "BMW fabrikslack", dvs helt OK med lite struktur. Strukturen går att få bort helt om man ger sig på lacken med poleringsmaskin, men det gäller o akta sig så man inte går igenom klarlacken. Skall man ha det lilla extra är det extra klarlack + våtslip/polering som gäller. Jag tycker 75" låter billigt för en showroom lackering, har hört summor kring 50" för ENDAST lackeringen (in/utvändig "överallt" inkl 2-3 mellanslip), sedan så har de våtslipats/polerats för minst lika mycket till...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.