AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
71.538

E30 M3 vs Alpina B6 E30

Sida 6 av 10
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

@Dic: Jag har bara sett zinnoberrot med guldstripes, de e mycket snyggt ,och skulle tro att det passar som bäst!

Är de någon som har bild på zinnoberrot med annan stripes än guld?

Micke
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Jo jag håller med,guld är svårslaget men har på nåt sätt fastnat i silvertankar
antagligen för att jag såg en e34 bi-turbo Zinnoberrot med silver stripes och tänkte bara Wow.
Ska träffa lite Alpina folk nu på torsdag över en pilsner eller fler,diskussions ämnet stripes kommer att ligga högt på agendan.
Mvh Dic
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Gratulerar någon i denna tråd som just har blivit Alpina ägare! :) Hoppas resan hem går/gick bra!

Alpina B8 Länk
Tjena Abbe, jag är hemma nu, resan gick bra, vi får hålla kontakten, skickar ett mail till dig senare ikväll.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Och du är nöjd fortfarande?

Alpina B8 Länk
Ja den gick väldigt bra.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
:) hoppas du provade den efter 4000 varv! :)

Alpina B8 Länk
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Hmmm. Nu hänger jag inte med. Köpte du B6:an Lanab?
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Dic. Mörk silver skulle nog vara väldigt fint på en zinnoberrot B6:a.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Nix, lanab köpte b8, som jag förstår det!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Japp, han köpte min B8:a, jag so fladdrade iväg! :)

Alpina B8 Länk
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Så där ja!
Nu börjar vi komma nån vart,vet nu inte om mörk silver finns under den beteckningen men tror att vi förstår varann.
Har lekt en tid med den tanken och att samtidigt få alpina fälgarna i samma färg,alltså något mörkare men inte mer.
Det skulle tona ner lite av den känslan som jag får av B6:an nämligen att den "ser så jävla pigg ut" lite åt yster go-kart hållet.
Gillar känslan av att det är en "sleeper" ,att jag just nu forsar omkring i e31:an varje morgon till jobbet är i sig väldigt trevligt,de flesta flyttar på sig när jag dyker upp i backspegeln och så klart är ju det bekvämt.
Men att ligga på E22:an från Västervik med B6:an på femte växeln i laglig hastighet och som av en ren händelse så dyker det upp en bil från Trollhättan med Aero skylt och framhjulsdrift när det är enfiligt och ca:1meter bakom tills det dyker upp tvåfiligt och blinkar vänster och påbörjar en omkörning.
Det är då som sleeper läget slår till,lägger varsamt i treans växel och ger bestämd men lätt gas för att ligga paralellt fram till skylten som säger att vägen smalnar om 400 meter och trycker till och lägger i fyran och trycker till där oxå.
Känns lite som att slå in ett fint paket på ett lyckat sätt.
Inte så snyggt i trafiken och jag kommer inte att göra om det (lovar) men med en B6:a kan man göra så.
Mörk silver!!
Mvh Dic

Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

:o) Dic...

Nästa gång växlar du ned till 3:an 50 meter innan den tvåfiliga vägen börjar och bara blåser iväg och lämnar svensken...
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Kom att tänka på en episod i mitt Alpina-liv. Jag skulle till Rättvik från Falun. På den sträckan är det en väldigt fin raktsräcka, typ 3 km lång eller så. Jag ser i backspegeln att en E36:a kör om alla bilarna bakom mig. Jag tänker att han snart kört om mig också. Så blev det inte. Han såg Alpina-emblemet på bakluckan och vågade inte köra om mer... Snacka om att jag garvade... Jag var ju bara på söndagstur.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

lanab: blev Alpina abstinensen för svår nu? hahaha, misstänker att du inte har haft Alpina sen B6: an ?

Har inte sett bilen i verkligheten, utan bara på bilder som han lagt upp, och den ser riktigt fin ut.

Läst lite vad han gjort med bilen ,och nog verkar han skött om han.
Kunde vara roligt om du ville lägga upp lite bilder på pärlan!

Grattis till en riktig sleeper, kan jag misstänka!

Micke
Abstinensen blev minst sagt jobbig men det känns som en naturlig uppgradering till B8 från B6, trots drygt 20 år senare :lol:

Bilen är uställningsskick kan jag säga med ytterst små blessyrer som hör till åldern, framförallt är historiken helt dokumenterad.

Var på väg köpa den röda M5:an PSK292 innan B8:an men insåg att dess historik skulle följa med bilen och ligga i bak huvudet, trots att den är återställd så har den en stämpel på sig tyvärr....
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De e inte bra med de här Alpina snacket ... hahaha, man blir bara mer och mer sugen på en Alpina.

Micke
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Inte bra för mig dock! Saknar lille Hans och kommer att göra det resten av mitt liv! Men men, sånt är livet och ibland måste man fatta beslut med hjärnan hur tråkigt det än är. Tror Lille Hans är i goda händer nu!

Skorpionen, köp dig en, helst en som är total sleeper som Lanabs B8! Du kommer inte att ångra dig! :)

Alpina B8 Länk
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Det lär komma en dag då du kan köpa en Alpina igen Abbe.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jadå, den saken är säker! :)

Alpina B8 Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.