|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Go´kväll! Tänkte vädra av min gamla 635:a i sommar. Har stått och dammat i garaget väl länge nu. Mod -88, röd, sv såld, 2150 mil och helt original. Tänkte behålla originallooken men kanske montera några fetare wheels. Är det någon som har nåt bra förslag? Tänkte mig 18 eller 19 tum. Får absolut inte se ut som en raggarbil. Bildförslag är välkommet...:-) Mvh Johan | |
|
Hej välkommen ut till solen. Det bästa för att hitta rätt fälj är ju att se olika modeller som sitter på. På denna sida/länk finns en del bilder på olika konstallationer. Länk Surfa rund titta och kanske hitta rätt kombo för dig =) /Grym |
|
|
Har några bilder på powerpoint på olika ideer jag har haft, kan skicka dessa till dig om du powerpostar mig din mail. Mvh, Per-Magnus |
|
|
Ja tycker du ska köpa bbs lemans 19" o sen ta en bild så ja får se hur de blir =)) //Magnus Tolf |
|
|
Alpina 17-18" softline/classic eller BBS RS 16-18" alternativt Style 5 17-18" är det finaste du kan ha på din E24 tycker jag. Inte så nyskapande men snyggast, helt klart. :) Mvh Markus |
|
| 16-tum BBS RS, snyggare än så blir det inte. | |
| Jo, 17" BBS RS. Finns det nåt snyggare än dom då? Ja 18" RS :P | |
|
Jag håller ju på att renovera mina OZ-Racing 8,5x17 + 10x17, och har lite bryderier. Lutar just nu åt OZ-Racing Futura 5-eker naven och guld metallic. Men mina x-eker nav passar också....... Inte direkt pest eller kolera, ,men lika svårt :) Här står en 10x17 på en träbit jämte bilen, men syns nästan inte. Länk Länk Länk Någon som tycker något i ämnet ? / Daniel |
|
| >>daniel 635: Snygg bil! Framhjulen är tveklöst snyggast och passar bäst på denna klassiker! | |
|
Precis. Behåll framfälgarna. "BMW six appeal" |
|
|
Enkelt beslut, behåll bakfälgarna, sälj framfälgarna till mig. Mvh, Per-Magnus |
|
|
Behålla fram fälgarna kommer jag att göra, de är ej till salu. Om jag skulle sälja dem kommer jag ångra mig in i evigheten. Men just nu lutar det åt 5-eker, har ju haft de andra sen 2006 Omväxling förnöjer heter det ju ;) / Daniel |
|
|
kolla på Länk finns en hel del att välja på, dom fixar vilket ET/bredd du vill ha. Smidda/split fälgar, inte så farligt dyra heller. |
|
|
Står nu inför ett delikat problem, har två uppsättningar fälgar att välja mellan: Radial Brilliant 32 8+9 x 18" ET20/22 eller "äkta" Rondell 58 8,5+10 17" ET13 eller 15 (kommer inte ihåg exakt) Opinions please! |
|
|
Har du bilder? Mvh, Per-Magnus |
|
| Nej, tyvärr inga bilder. Fälgarna är utan däck f.n | |
|
Vad menar du med M-optik på din 635:a? Är det inte samma glas / lynktor på alla 635:or? Mvh, Per-Magnus |
|
| Jo. det är samma lyktor. Bilen har M635 skärmbreddare och spoilers från fabrik. | |
|
Jag tycker dessa ser rätt bra ut Länk De är 17 tum 9 tum breda BMW orginal har glömt vad dom heter men tror de är de radial som nämns ovan. Finns även i 18 tum men det tycker jag personligen inte passar på en 6 serie och dessutom så funkar det inte heller lika bra väghållningsmässigt, fråga mig inte varför men så är det enligt de som kör racing. Kommer från e39 5 och 7 serie och passar med en liten distansring i centrumhålet då det är lite större på e39. |
|
| Jag har de fälgarna i både 17 och 18", med de bredare bakfälgarna. Var tidigare helt inne på att ha 18-tummarna på bilen, men efter att ha sett filmen vete tusan om det inte blir de mindre hjulen..! Ser riktigt bra ut :-) Nån som vet varför 17" är bättre för väghållningen? | |
| Ang 17 tum så fick jag infon från en racebil byggare med ett antal vinnarnilar i bmwcup och eni vartdera cup. Jag frågade honom om varför han trodde att bapelsin Ragunda 635 à inte gick bättre yrts m5 V8 och allt. svaret blev att de körde 18 tum och det funkar inte på sa gamla bilar pga gemetri i framvagn jag tror att det är att den typisk lägre pofilen på 18 tum är boven men jag nöjde mig med att lita på honom hittills har allt han sagt stämt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.