|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Inte när man är van vid BMW. Att sätta sig i en ny Corolla/Avensis är som att gå tillbaka 15-20 år minst! Vår gamle 323 -96 med 27.000 mil var betydligt bekvämare och tystare än en ny Corolla eller Avensis. Bara att konstatera! Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Nog för att man gillar sitt eget märke, men SÅ illa är det knappast beställt med någon ny bil att man mår illa efter en kortare färd, det har jag svårt att tro på. Eller så är jag en ovanligt okänslig natur. | |
|
Alla är vi olika individer med olika krav, generellt tycker jag att Toyota är bullriga, plastiga och väldigt burkiga konta BMW. Sedan är det positivt med låg bensinförbrukning och att bilarna är lättkörda utan att "knota". BMW ägare är vana vid att bilarna känns och upplevs som komfortabla, ljudisolerade samt kvalitetsinriktade oavsett hur mycket de går sönder, Toyota känns väldigt fattiga med plastigt materialval och tunn karossplåt, men de går inte sönder speciellt mycket. Två olika skolor alltså, men att en bil går sönder kan man lösa genom att laga den, men om en bil upplevs som ganska "solkig", tråkigt grå och plastig kan vi inte lösa med en rimlig arbetsinsats utan detta är inbyggt så att säga och det är därför jag aldrig skulle få för mig att köpa en Toyota som dessutom nästan är så långt ifrån sportiga man kan komma. Vitvaror kan jag acceptera i hemmet, men inte som färdmedel! |
|
|
Å vad jag älskar BMW-sekten....på riktigt! :-D Jag brukar likna BMW-ägare vid Mac-ägare: en minoritet som bara vet att VI minsann har de bästa grejorna! ;-) |
|
|
Återigen, 6e SÄMSTA bilmodell, pinsamt! Sen kan man leva med vilka skygglappar man vill, kvalitén är under all kritik. Hoppas BMW tar åt sig (är ju inte enda undersökning där kvalitén ifrågasatts) och förbättrar sig. Just nu är det faktiskt en av anledningarna till att jag tvekar att köpa/rekommendera BMW. Just Toyota är nog dumt att jämföra med vad gäller kvalite, de har väl slagit BMW så länge man kan minnas... |
|
|
Avseende faktisk kvalitet så har Lexus ambitionen, och uppnår nog den också, att vara bäst på både fordonets kvalitet och kundbemötande hos sina ÅF. Men ändå säljer de bara en bråkdel av antalet bilar i Sverige jämfört med BMW. Vad Lexus missar är att mänskliga känslor och upplevelser betyder mer än fakta. Men visst är det skämmigt att BMW kommer i botten, men kostnaden för att byta några leder är ju försumbara mot den totala bilkostnaden för en bil i 300-600 tkr klassen. Därför accepterar vi det och byter i smyg. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.