|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur illa är det om man just nu åker på Castrol 0W-40 Edge Sport? (ja, jag ska byta. Men kommer inte kunna göra det på en dryg månad) (BMW M3,e36 3.0L) |
|
| Grymt bra sida :) Tack så hemskt mycket! | |
| Ingen som kan svara på min fråga? | |
| E36 M3 fungerar utmärkt med 0w-40 olja, tror inte ens att 10w-60 är rekomenderat i instruktionshandboken. | |
|
Okay, är det jag som är trött och läst fel överallt när jag sökt på detta ämne då? :/ |
|
|
citat från ViccoA; "om du inte vill köra på TWS av någon anledning funkar EDGE SPORT 10W-60. Gör du mycket kallstarter och kör lungt kan EDGE SPORT 0W-40 funka." Verkar vara lite svårt att veta om folk pratar om 3.0, 3.2, e46 m3:or... Olika svar från alla...hehe Men den som jag har i nu ska väl funka. Men jag kör väl hårt med bilen lite då och då, så att byta till TWS låter ju som en bra ide. Tack för svaret Skii! |
|
|
En fråga kollar på på Länk Hittade denna oljan "Castrol EDGE 10W-60 FST, BMW M-series" Som är rekommenderad för M bilar vad är skillnaden på den samt TWS?? |
|
| Det är samma olja! | |
|
Okay det ja reagera på var att TWS oljan var dyrare än FST är. Men om det är samma så är det ju bara bättre blir ju billigare :) |
|
|
Lånar tråden lite. Tydligen så ska fst vara en nyare benämning på tws. Men varför fst är halva priset förstår jag inte :) |
|
|
Dock såg jag nu att när man går in och kolla på fst 10w60 oljan verkar det som att 5 l flaskan är den som rätt men 1 l flaskan verkar vara av rs typen??? |
|
|
Å fasen men då får man köpa två 5l så blir de rätt :) Ändå billigare än TWS Såg dä det står ju inte FST på 1l beskrivningen häller.. |
|
|
Castrol Edge Professional TWS 10W-60 / Castrol EDGE 10W-60 FST, BMW M-series Vilken är rätt? |
|
| Fst och tws ska vara samma grej. | |
|
Har nu inhandlat och fått Två 5L Castrol EDGE 10W-60 FST, BMW M-series från Länk Snabbt å Billigt =) Sen har man ju nästan te två oljebyten :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.