|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har läst mycket här på forumet att man ska ha ha edge w10-60, går till ad-center, dom kollar konstigt på mig när jag vill ha den oljan, han visste inte ens att den fanns, han kollar upp hittar edge SAE w10-60, dom har edge sport hemma w10-60 men den ska man inte andända enligt vad jag har läst här. men sen fanns det en till edge w10-60 m- properad, elr vad den hette. Vilken tar man hehe ? Jag tror det blir den som är m-properad låter bra :) | |
|
Castrol TWS 10W60 ska du ha. "Castrol TWS Motorsport 10W-60 är en avancerad helsyntetisk olja med additiv som är speciellt utvecklad för motorer som pressas hårt som för tävlingsbruk. Specifikationer * API SJ/CF * ACEA A3/B3 * BMW - Godkänd för vissa Z8 * M3 & M5 modeller " |
|
|
Köp från Länk Nästan halva priset mot BMW i Sverige. Tror det tog ca 1 vecka att få hem paketet. Köper du därifrån så får du TWS också. Samma som BMW säljer. |
|
| Länk | |
|
Hur vet ni att oljan Ni köper från Mapodo är "äkta". Det går att kopiera förpackningar ganska bra. Har det gått så långt att mediciner kopieras så kan jag även tänka mig detta. Nu har jag ingen fakta. Men är skeptisk till 50% billigare bara sådär. |
|
|
Castrol EDGE 10w60 och TWS Motorsport är för femtielftegången :) samma olja. Om du köper oljan från BMW får du TWS Motorsport, om du däremot beställer från t.ex mekonomen får du EDGE 10w60. De två är exakt samma olja. OBS, EDGE sport och EDGE RS 10w60 ska du dock inte använda. |
|
|
Kan varmt rekomendera Mapodo! Har själv köpt därifrån till både bil & MC. Det billiga priset kan kanske förklaras med stora volymer? Dessutom kan jag tänka mig att BMW har helt andra marginaler på oljorna dom säljer (läs påslag). Mvh Jimmy |
|
|
BMW528M: Det är ingen hemlighet att i Sverige är det löjligt stort prispåslag på olja. Mapodo är helt seriösa, grundaren jobbade på Castrol i 20 år, läs denna tråd...: Länk Mvh |
|
|
Kan intyga att det inte är något fel på oljan från Mapodo. Har handlat där flera gånger och dessutom läst mycket bra om dem på tyska forum. Tyskarna själva handlar ofta där själva. Mvh Henrik |
|
|
Mastodonttråden: Länk |
|
| Catrol edge 10w-60 och Tws:en är inte alltid samma olja. Finns 2st olika edge 10w-60, du ska ha den som är speciellt gjort till Bmw. | |
|
Kolla instruktionsbok, vad står där? hur svårt är det? Sidan 107 är en början! |
|
|
"Catrol edge 10w-60 och Tws:en är inte alltid samma olja. Finns 2st olika edge 10w-60, du ska ha den som är speciellt gjort till Bmw" Castrol EDGE och TWS är EXAKT SAMMA. Castrol EDGE SPORT är dock annorlunda! Från Castrol: Castrol EDGE: Specifikationer •SAE 10W-60 •API SJ/CF •Exclusive approval for M3, M5, M6, Z4M & Z8 Models |
|
|
Hittade rätt olja Edge w10-60 för m bilar. Nu är ny servad och påställd. Jag som hade tankar på att sälja den, men nu är det kört efter man har kört en sväng me bettan :) den får blir kvar den här sommar me. |
|
| Mickaelllll: Det var precis det jag skrev i inlägget ovanför ditt. | |
|
Phoenix jo jag vet att du skrev, men jag startade tråden och då hade jag redan beställt oljan. Så skrev bara att jag har bytt olja ursäkta att jag skrev *att jag hittade på oljan * men skrev bara att det var rörigt med alla oljor |
|
| Ja köpte en M3 e46 i fredags, och nu tänkte ja byta olja på den. har köpt TWS 10-60W , kollade i instruktionsboken, men där står de ingenting om byte, eller rättare sagt vart filter och oljeplugg sitter .. nästan pinsamt o fråga, men vill inte ta fel.. de sitter ju ett lock i stora plåtskölden under, som är lika stort som ett oljelock, men när ja tog bort de så blev ja lite osäker, såg inte ut som en oljeplugg den va rund och med insektsnyckel .. så ja avvakta och tänkte fråga här förrst så de inte bli galet, vill ju itne att de ska va till v-lådan! Ringde Bmw också men dom hade svårt o hjälpa mej tydligen .. dom svamla mest! Antar att nån kan de här ;) Tack på förhand! /Sheckler! | |
|
oljeplugg sitter bakom ett plastlock stort som en hockey puck ganska långt bak på motorn med en insexbult som plugg. oljefilter sitter ovanifrån precis framför insuget. aluminium burk cA 12CM I DIAMETER med 13 bult mitt på ovansidan mvh robban |
|
| Precis så ja trodde då! ;) Lika bra o fråga först innan man gör nåt galet! Tack :) | |
|
lycka till och grattis till en riktig körglädje maskin |
|
|
Gå in på Madrussian.net och kolla, där finns bilder hur det går till att byta olja och filter! Ha det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.