|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Skulle vara av stort intr, o veta hur de gör när de bränner sönder styrdonen? Vad är det som skulle skilja på airbagsen? är de fetare o långsammare? Avgasreningen?? hmm kanske flerceller i Californien! Elektroniken annorlunda? nä men man måste gå in med us koder....annars pratar de inte samma språk! Ingen spolning på Xenon...snälla har du sett en us-spec? (tillval) Skulle vara intr, hur mixtus fick fram resultatet att us bilar är sämre skötta? Ung. lika smart som att säga att bilarna ifrån Örebro gnäller o gnisslar mer än andra!? Tyskabilar luktar öl och korv, har själv varit i munchen i Okt och såg bara massa fulla o korvätande Tyskar som körde som f.. O inte att glömma USA består av ett antal stater mini länder i form av lagar mm. skiljer sig därav kan det skilja på bilarna. Kan vi hålla oss till fakta och inte bara en massa påståenden o gissningar. |
|
|
Har tittat en del på M3 E90 Sedan i USA, utbudet är stort och prisbilden mycket lägre än i Tyskland och Sverige. Hittar -08or för ca 230' - 250' Är det skillnad på motorer, växellådor eller annat? Går det att göra bra affärer, vad tror ni? Blev väldigt sugen efter en vän tog hem en nästan ny Mustang California Special för inga pengar alls, dock är det en amerikansk bil med allt vad det innebär... |
|
|
Hur man vrider och vader pa det sa ska du ju kopa en bil! En bil kan vara fin och den andra inte! Bilar man koper i sverige och tyskand finns det ju ingen info pa! Ex om den har varit krockad mm En usa bil blir salvage om den minsta skada har intraffat! Bilarna kan bli rebuilt om dom ar proffesionellt lagade i usa = rebuilt title Sa pa sa satt ar det ju sakrare att kopa i usa Ar bilen clean title och carfax stammer har bilen inte varit skadad Det vet du inte i sverige eller tyskland |
|
|
Koper man en ny bmw i usa sa medfoljer service i 3ar sa dom brukar vara servade! resten som man gor med en bil ar tvatt en del ar samre med det och en del battre aven i sverige och tyskland! Koper man en bil i varmare omraden sa ar den ju oftast i battre skick Forstar inte hysterin vi snackar om bilar som ar ett par ar gamla dom flesta bilar haller i allafall 20ar Oj den ar importerad den gar nog sonder om 2 veckor! |
|
|
Fattar inte ! Bilar ar samre skotta i usa? Din granne skoter sakert sin bil samre an du men det innebar inte att du skoter din samre for att du bor i sverige Bilarna gar med leasing och det gor dom inte i sverige och tyskland? Dom flestas bilarna gar med leasing i Tyskland sa koper du dar kan du rakna med en leasing bil! Skulle kunna tanka mig hur det skulle lata om ni bodde i usa och skulle importera fran sverige! Alla bilar ar rosthogar, isbitar i instrument panelen, algar pissar i tanken Luktar ren innuti for alla svenskar kor med renar i bilen mm mm mm |
|
| Tack för ett gott skratt, inget ont menat... :) | |
|
Jag har idag gjort reg besiktning på min E60 550i 2006 med 4980 mil på mätaren. Jag köpte bilen 2008 då jag flyttade till Texas och har nu tagit hem den som flyttsak. Bmw i USA erbjuder 4 års fri service upp till 8000 svenska mil där oljebyten, torkarblad etc, allt utom däck, ingår i den fria servicen. Jag har vissa år bara kört 500-600 mil på ett år, men BMW har kostnadsfritt bytt olja varje år. Eftersom det i södra USA inte änvänds salt ( och regnat väldigt lite i Texas de sista åren) såg bilen idag ut som ny undertill när jag tittade på bilprovningen. Handtvätt och vaxning är billigt i Texas så man tvättar ganska ofta utan att göra det själv. Jag äger också en E38 750i 2001 som jag köpte i Stuttgart 2006. Jag är fullt nöjd med båda bilarna och gjorde Dinitrol underredsbehandling på E38an när den tagits in från Tyskland. Baserat på min erfarenhet av BMW och flera av mina amerikanska vänner som äger sådana bilar, tror jag inte man kan säga att skicket i allmänhet skulle var dåligt. Det är dessutom trevligt att åka till min BMW verkstad eftersom de har biosalong, gratis espressobar, internet , TV, lekhörna för barnen, stor butik om man vill vänta istället för att använda gratis lånebil under servicebesöket. Dessutom lördagsöppet så att service kan göras när man är ledig. TexasBMW |
|
|
Texasbimmer hur funkar det med rostgaranti och övriga garantier som brukar följa en europasåld bil När man tar med den från Usa ?? Ha deT |
|
|
På tal om reg besiktning av USA specad BMW, jag gjorde 2 saker i USA innan den togs till Sverige och blev godkänd idag: 1 Monterade strålkastarspolning, köpte BMW orginal kit på ebay i USA för $350. 2. Tog av solskyddsfilmen på sidorutorna fram. Bilen har bixenon med E märkta strålkastare med nivåreglering. Strålkastarspolning krävs även på flyttsak. Strålkastarna ser identiska ut som de man ser i Sverige, pre facelift, med gulorange diod ljus på sidolisterna, som BMW fått helbilsgodkänt i Sverige. Min bil har gul blinkers bak, men man ser många BMW i USA med röd blinkers. Röd blinkers bak godkännes i Sverige om bilen är flyttsak, ej vid privatimport. Theanders i Lund sade att de även kan koppla in sig på USA specad bil. Jag tog dock med min OBD kabel och Bavarian Technic software från USA så att jag kan göra en del saker själv. TexasBMW |
|
|
Thomas525 Bra fråga, har inte kollat, vad gäller rostgaranti. Eftersom bilen är som ny undertill, den har rullat enbart i sydstaten Texas, och redan är snart 6 år gammal är jag inte alltför bekymrad. Dock har jag funderat på om man skulle kosta på en Dinitrol underredsbehandling , som jag tror kostar mellan 7 till 9 tusen i Lund,med tanke på skånska vintrar framöver med salt och slask. Har dock hört att E60 har mycket bra rostskydd i grunden med mycket aluminium. Synpunkter mottages tacksamt. TexasBMW |
|
|
Tack rediner och texasbimmer! Äntligen några som förstår att det handlar om ägaren/na hur en bil är i skicket o inget annat. Tror att många är rädda för att köpa USA bilar för att de inte vet hur det fungerar. Sedan carfax öppnade i Sve så tror alla att bilar med salvage titel är skrot dömda:) Jag tror denna hysterin snart är borta precis som det nu är ok med Tyskabilar. |
|
|
Skillnaden ar bara att allt blir rapporterat i USA inget i sverige Kan vara en bucklig framskarm = salvage ska man vara arlig sa ar dom flesta bilar tillbucklade nagon gang i SE men ingen ifo finns pga F-BOLAGEN som inte vill att nagon ska veta om det fackmanna massigt kallas det vet alla som krockat men ingen info! dom ar ju saklart radda for att det ska komma fram men som jag ser pa det sa ar det varan ratt att veta! Orsaken att ingen far veta ar pga F-bolagen som vagrar att ge info till ex Carfax |
|
|
Vad skiljer på en USA-såld bil jämfört med en "europa anpassad" bil? |
|
|
Strålkastare, mätarhus, baklucka, sidobelysning, och sedan ibland en massa andra saker också. Ibland är inte motorerna samma heller. ------- //Lövet |
|
|
Oj OJ man blir ju snart ???? Skljer inget viktigt pa nyare usa bilar all annat ar skitsnack!!! Att tro kan man prova i kyrkan! Man borde alltid kolla pa bilen om den inte ar fabriks ny Da kan man kolla som man kollar diskmaskiner pa siba eller onoff Annars betyder carfax inte mycket men kan ge exra info som man kan kolla pa Galler dock inte eu bilar som inte har ngon direkt info sa man maste kolla eller lamna in till expert som kan kan kolla at dig samma galler alla bilar da dom anvands pa ett annat satt an diskmaskiner eller datorer!! |
|
|
Bakluckan är nästan alltid samma (3serien har alltid samma), det som på E39 Touring och E38 exempelvis är en plastdel som man kan ta bort (E39 Touring) eller byta mot europamodell (E38). Bältena är olika i Nordamerika-utförande vilket kan kräva dispans för bilarna ska bli godkända, mig veterligen har alla USA-bilar andra bälten. Stephan |
|
|
Jo bmw e39 ar intressanta att importera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var mera skillnad pa gamla modeller frakt och skatt kostar ju mer an vad bilen ar vard!! |
|
|
Inga garantier gäller på en USA-såld BMW förutom nybilsgarantin. Radions och navigationens frekvensinställningar skiljer sig åt. Undersök även så att däcken är CE-märkta. Sammanfattningsvis så avrådes från köp av en USA-såld BMW om det nu inte är en oldtimer eller verkligt udda modell. |
|
|
Gäller verkligen nybilsgarantin ens? Det gjorde den inte förr iaf. ------- //Lövet |
|
|
Det kan nog skillja en del. Bla så vet jag att 335:an(e91) inte kommer med oljekylare om man inte har M-paket från fabrik(eller hette det sportpaket?).. Ganska viktigt faktiskt.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.