|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Själv sitter jag just nu i "valet eller kvalet" om man ska våga sig på att byta nu..?! Är ju så fint vårväder just nu,men det som talar i mot ju att risken för något bakslag som fortfarande är ganska så stor. Är man dubbdäcksanvändare har man ju bara dryga veckan på sig innan man måste byta, om detta väder håller i sig så att säga. | |
|
Jag bytte för en vecka sedan, orsaken till detta var punktering på vänster fram. Kände inte för att byta till reservhjul osv, utan bytte till sommarhjulen direkt. Grymt skönt måste jag säga! :) Mvh/ Niclas |
|
| Hade snö på vägarna i morse, så nej inte än. | |
| De åkte på i förra veckan. | |
|
för slaskigt på rallyvägarna än. host menade grusvägarna ;) åker nog på till helgen :) BMW ownz |
|
|
Har inte ens byt till vinterhjul ;) BMW - Beroende Med Wilja |
|
| Bytte 31/3, grymt skönt! | |
|
Beror ju såklart på vilken del av landet man bor i. Men andelen är hög av dom som svarat hittills. Blir nog till helgen för min del också. Klarar nog inte att vänta längre :) |
|
|
Byta däck!! Jag har två bilar med vinterdäck och två bilar med sommardäck så här bytas inga däck. |
|
|
Är det såpass illa längre upp? Har haft sommardäck på sedan 1/4, hade nog gått även tidigare, men vill inte diskutera med snuten om huruvida det råder vinterväglag eller ej. Det tar ett tag att vänja sig vid stötigheten igen, och att bilen spårar mer på de dåliga vägarna. Men snyggt är det, och stabilt. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Jag väntar till på måndag. Dubbdäcken sjunger på sista versen så jag passar på och sliter på dom lite extra. Sen har jag en pyspunka höger bak som höjer spänningen lite... Känns onödigt att laga då det ändå ska köpas nya i höst. |
|
| Väntar på mina fälgar, sedan blir det byte. :) | |
|
Bytte igår! M3 E30Länk |
|
|
Stå-i-garaget-hjulen byttes mot sommarhjul 1/4 i samband med påställning. Idag ska vi få uppemot 20 grader så det finns inget att fundera på. |
|
| Åkte till däckfirman i morse och de la om på 10 min, rena tvättade fälgar, in med v-däcken på förvaring, så skönt att slippa mecka med detta själv. Såg att jag fått ett stenskott så jag åkte o ¨fixade¨det gratis via LF. Sen bar det iväg till tvätthallen. Om några veckor är det dax för en riktig vaxning samt rengörning invändigt. Å sen skall båten i .... snart är sommaren här :-) | |
|
Bytt till nya Semperit Speed-Life på min Peugeot 206. Dessa är helt ok, något hårda dock. Lågt rullmotstånd enligt Vi Bilägare... BMWn väntar på att nya bakdäcken skall levereras. Har idag Conti SC3 men backdäcken är slut och jag tänkte prova nya Michelin PS3 denna gång. Skall bli mycket spännande då det är en ny konstruktion. Jag har köpt nya Michelin två gånger tidigare, en gång 92 och en gång 07. Första omgången Michelinare var fantastiska däck på alla vis medan andra omgången var mindre bra. Kanske kan det bli tredje gången gillt d.v.s. fantastiska däck igen. :-) mvh/ Anders |
|
|
Tänkte byta i måndags men det var helt vitt ute när jag vaknade. Men i helgen åker sommarsulorna på. Mvh //Peter |
|
|
JAPP! Åkte på sommarsulor på Långfredagen.. Blev lite paff när man lovat skjutsa tjejen till jobbet på annandagen.. Hon tog bussen och mina öron ringer fortfarande efter den avdängningen, nästa år byter jag nog inte till sommardäck förrän i juni. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
amullo: visa vem som bestämmer ;) BMW ownz |
|
|
Vinterdäcken m äkta dubbar från Nokia river fortfarande skönt! Cab-Ing |
|
|
Är inte skönt med dubbdäcken nu,känns i mellanåt som 4 degklumpar :) Hur mycket värme pallar vinterdäck egentligen? vet att de är stor skillnad beroende på märke...men om man ser genomsnittet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.