AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.758

M5 (powerauto ystad)

Sida 2 av 4
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Jag tycker det är otroligt konstigt att jag fick sånna skambud på min för nån månad sedan. Min har inga av felen ovan och jag hade släppt den för 150KKR.
Har nu lagt ner 15 000kr till på den :-)

Min e kasnke till salu nästa säsong ller senare i sommar/höst :-)

Dan Helsingborg
Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525
Det är skillnad på skit och pannkaka är väl det enda jag har att säga.
Köp den i Ystad!
Vad beräknar du att det kommer kosta o få din i bra skick.
ny koppling,vindruta mm mm
Kopplingen behöver inte bytas nu, dock misstänker jag att den inte håller mer än 2000mil till då den då rullat 7000mil plus de milen innan mig, orkar inte kolla just nu när den byttes senast. Kan vara, men är knappast originalkopplingen. Rutan 1600kr Länk koppling 3000krinkl. frakt Länk eller Länk Framvagnsdelar ca 2200kr Länk Kände att jag nog behåller min ändå.
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Vad är det som gör att just M5ans koppling är så dålig?

Jag kör 540i med ca. 411Hk på hjulen(470+ i maskin) och min koppling håller trots många mil. Visst kan den slira lite vid 402m körning men det är ju långt ifrån en ny koppling och mer effekt än en M5.

Är det sämre koppling på M5 än 540 eller är det kanske exakt samma?

Kopplingen är inte dålig men något underdimensionerad vilket medför att vid "sliraktigt" handhavande tar den snabbt slut. Med "rätt" körstil håller den dock som en genomsnittlig koppling på relativt motorstarka bilar.
BMW-Lelle: 3000 för koppling resp 2200 är materialkostnader endast, sakerna lär ju knappast "hoppa på plats av sig självt":). Ett kopplingsbyte, dvs material inkl arbet ligger kring 8-10", lite beroende på vem man lämnar det till, vad det kostar att byta de främre bussningarna vet jag inte men säg 1000kr i arbetskostnad, mycket lågt räknat. Så i runda slängar minst ca 12-13" att ordna de brister som finns... Min personliga åsikt är att man bör montera minst original-chassiedelar, eller bättre, de du länkar till från ATP skulle jag INTE våga montera på en M5 iaf, skillnad om det hade varit en bil i klass med min bruxiga Passat -96 (som har framvagnsdelar från just ATP...)
Dawwe: Självklart måste det bytas också men som jag sagt är det inget fel på grejerna i nuläget utan sagt i all välmening om vad som komma skall.
Att jämföra min med en bilhandlar-M5:an är skrattretande, tror nån av er att den har NY KOPPLING, NY FRAMVAGN, NY RUTA, m.m m.m???? Jag lade till info om att det kommer att behöva bytas så småningom och länkade till delarnas pris. Tycker du jag ska ringa runt till verkstäder och kolla priser också? ;-)

Vad gäller framvagnsdelarna så länkade jag till komplett framvagns-kit som icke är original, dock talade jag ju endast om nedre länkarmarna på min egen bil så det kanske jämnar ut sig, men men...

Kanske skulle jag bara som resten (nu generaliserar jag lite) sagt att den är tip-top och allt kommer hålla i 10.000mil minst. Ingen skulle märka att det SNART KAN VARA DAGS att byta bussningar & koppling. Rutan däremot ser trist ut så där hade jag inte kommit undan ;-)

Så kan det gå när man är ärlig....
Visst ja, kopplingen var visst ny på bilhandlar M5:an :-) Ett klipp!!
Då e vi uppe i samma pris som jag har tänkt bjuda för den
(om den är i det skick som han påstår)

sen värderar jag kvitton på servicar,slitdelar högre än en stämpel i boken
(stämpla kan vem som helst göra)
Så du tänkte ge det jag begär för min alltså? :-)
Vet man aldrig:)
kommer bli många till salu snart.
o sen vill jag helst ha en som jag inte behöver göra något på direkt.
Fixa fälgar nu tar en 2-3veckor,sen byta ruta osv.
Jag vill köra utan att behöva lämna iväg direkt
o sen kostar det ca: 1000:-/st o fixa fälgarna

Jag e oxå gummigubbe så kom inte och påstå något annat
Nä nu e det dags o gå tillbaka till ruta 1

Ingen som känner till bilen, har rullat i malmö senast o varit (svensk) i snart 10år.
Åk och ta dig en titt på så många du kan innan du köper, det bästa råd jag kan ge dig.
JiVe: Får jag lov att fråga vem som påstått att det inte kostar 1000kr/st att fixa fälg/-ar? Känns som att du påstår att jag ens pratat om priser för detta? Vad menar du med: "o sen kostar det ca: 1000kr/st att fixa fälgarna, jag e också gummigubbe så kom inte och påstå nåt annat" ??

Har du svårt att uttrycka dig i skrift eller menar du att någon annan ("som också är gummigubbe") har påstått, eller kan komma att tänka sig påstå detta?

Vill helst inte att det framstår som att jag ens uttalat mig gällande priser om detta, okej?
Jag vet inte om det är relevant i sammanhanget men jag upplever Bmw-lelles som ett tryggare köp än den i Ystad. Han har ägt sin bil i fem år och är mycket ärlig med skicket på sin bil, det hade vägt tyngre vid ett köp för mig.
Lånar tråden lite, vilka är rostfällorna man bör se upp med?
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
PederF:
Fågelbadet innanför tanklocket.
Veckade plåten i nederkant på dörrarna
Bagageluckan(framförallt runt skyltbelysningen)
Underdelen av motorhuven(alltså om du öppnar huven och tittar under njurarna)

Tror det är de vanligaste ställena på E39.

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Dawwe!!

Jag har stenkoll som du säger.....Men det du snackar väl inte av egna erfarenheter eller???????har du en m5e39 eller eller är det din brors????Bilen är din brors,eller den står på DIG!!!!ska vi fortsätta eller????????då e frågan VARFÖR!!!!!!!!
YES,har fixat fågelbadet..(gick på garantin) båda framdörrarna hade små bubblor i "kittet" när plåten går ihop när man öppnar dörren........Det är fixat!!!!
jag kan oxå skriva många :):):):):):)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.