AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.755

M5 (powerauto ystad)

Sida 1 av 4
Hej, letar efter en fin M5, någon som har info om denna.

Länk
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Den e säkert fin men bara jag som tycker att det är fantasipris?
Den är ju endå 11år gammal.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Då är denna ett mkt bättre val

Länk

min pärla: Länk
Vad ska en fin M5 kosta då, 100-140 som vissa skrothögar lr.
Jag vill ha en fin bil för max 150, o de e inte så lätt.
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Man får det man betalar för, köper du en billig bil kommer du med största sannolikhet att få lägga ner mer pengar på rep o underhåll än om du skulle köpa en dyrare från början.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
JIVE för en 99a med dom milen Max 120 tycker jag, många begär fantasipriser men vill dom verkligen sälja bilen så går dom ner i pris den där m5an som powerauto har ute på annons har varit till salu sen förra sommarn.
Om den nu var värd priset så borde den väl vara såld tills nu eller?
Ok, har han sålt den en gång innan lr för dom har precis blivit ägare på den?
Har inte tillgång till fax här hemma.
Någon som kan ge mig dom 3 sista ägarna?
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Den bilen har inte varit hos Powerauto tidigare. däremot en väldigt lik som jag själv kikat på för nått år sedan.

Dan Helsingborg
Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525
Mja...Inte alls säkert att man "får det man betalar för", gäller snarare att ha veta "vad man köper", för det är inte alla gånger som säljaren har koll..

Man skall hålla några saker i minnet: Kopplingen är förbrukningsvara, har bilen gått typ 8-9000 mil med original kopplingen så kommer den behövas bytas inom ca 3000-4000mil, kanske mycket tidigare än så. Bromsskivorna har även de ett tuft liv. Vanosen kan "diesla" men detta är bara ett skönhetsfel.

Min personliga uppfattning är att inte stirra på det begärda priset utan det mekaniska skicket i första hand. Att en 10 år gammal bil har nån rost-prick är inget att hetsa upp sig över, snarare regel än undantag, nu pratar jag om små prickar på "osynliga" ställen o inte en blemma mitt på dörren...Finns några klassiska "rostställen", hör med Bianca på forumet han har stenkoll på var de finns:).

Har du ca 150" att lägga skulle jag personligen titta på bilar med annonspris uppåt 190", välj den bil som ger det bästa mekaniska intrycket, sen om den råkar ha "fel" färg skulle jag leva med iaf. Nån rostprick är inte hela världen, spara ihop ca 20" så får du en hellack o bilen blir "som ny uvändigt". Mina åsikter är baserade på ett längre ägande o inte att ha bilen max 2 år sedan byta...

Vill även förtydliga att jag avskyr rost, men så länge det är "prickrost" på utsatta ställen (tex huv, bakom framhjulen osv) så är det "i sin ordning". Om det däremot kryper i tanklocksbaljan samt diverse andra skumma ställen då skall man avstå... Jag tycker inte att den blå -01:an som Bianca länkar till verkar vara så där "super", jag skulle gissa på att kopplingen är bytesmogen, kostnad ca 10", sen att den är sv-såld gör varken från eller till. Mitt råd är att kolla på alla bilar som verkar "bra" med ett annonspris uppåt 190", är säker på att du kommer hitta rätt bil till slut, inom din budget.
Tack Dawwe, äntligen en klok person.
Precis därför jag e intresserad av den i Ystad.
OM den är i det skick som det står(toppskick) OCH fulldokumenterad med ny
koppling nya däck mm. så betalar jag gärna lite extra.
O sen att jag tycker om färgen oxå gör ju en 10+
enda minus e dom fula lampglasen men de e enkelt fixat
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Jag kan tyvärr inte hålla med riktigt!

Jag köpte min M5 i höstas, och jag letade ganska länge och det va höstpris men, jag fick en helt rostfri bil som bara var sommarkörd och med ärliga 8200 mil för en bit under det priset som anges i annonsen.
Min bil var/är i nyskick vid köpet!:) Bilen var även gubbkörd de flesta åren innan jag köpte den, så det går att hitta fina bilar:)
Enda minuset kan vara att det är den gamla mk II navin.

Lycka till och leta på!

Mvh. Richard
Någon som har en liknande för 120 så köper jag.

BMW M5 Shadowline -99
400Hk / 500Nm
Antracit Metallic
Uttagen 99-06-09
14500mil
Full S-Bok med dokument
Regnr: RSK091

Absolut full utrustad!
Exempel på utr..
Navigation
Största stereo paketet med org baslåda & DSP
6 skivors cd-växlare
Största färddatorn
Telefon med handsfree
Grå/Svart skinninredning (utökad nappaläder)
Inbyggda barnsitsar i baksätet
M-Läderratt (multifunktion)
Digital klimat anläggning (dubbel)
Borstad aluminium inredning
Silverstone Bicolor M-Stolar
Elstolar (med minne)
Elhissar
Elstyrd ratt (med minne)
Avbländande elinfällbara elspeglar (med minne)
Eltaklucka (glas)
Avbländande innerspegel
Dubbelglas rutor
Elroller bak + sidoroller
Regnsensor
Xenon
Vita blinkers
PDC = Parkeringsradar
DSC = Antispinn/slir/sladd med Dynamisk stabillitet
Fjärrlås / Larm
Airbags fram, sidor & gardiner
Avtagbar dragkrok!
+ all annan fabriksutr..

Bilen är i mycket bra skick.
Besiktigad UA
Full s-bok med dokument
Kontrolerad mätarställning vid flertal tillfällen (även av oss)
Ny servad
Nya däck runt om
Ny koppling
Ny DSC styrenhet & ABS hydralenhet
Bilen är servad o slitdelar bytta senaste månaderna för över 40000:-
Absolut rostfri!
Rekonditionerad & Lackkonserverad
OBS! Bilen har org. dragkrok!

Just den 99:an är väl lite väl högt prissatt, men sen är ju frågan vad han släpper den för, runt 145-150" anser jag vara absolut max. En annan sak att tänka på är om bilen gått med kompressor innan? Jag skulle föredra en bil som inte fått kompressor på/av monterad iaf... Som sagt gå o kolla på bilen, lite lagom intresserad. Påpeka uppmärksamt minsta lilla brist, börja inte med att provköra utan syna den minutiöst... Är bilen fortfarande intressant efter att du synat den så provkör du den, o går den som den skall så får du lägga ett bud, för skall han ha 168" får han nog vänta rätt länge är min gissning, men runt en 145-150 är vad jag anser vara max (köper du tex en mer "bruxig" -99:a för ca 110", lägger på koppling+nya däck så är du uppe i ca 130", o då har denna dyrare kanske ett bättre "allmänt skick", eller inte...)
Denna länken ska de vara överst (blev fel)

Länk
Finns det inga M5 med dragkrok (förutom denna)?
@ JiVe : Du har powerpost, logga in och läs.
Så nu har jag ringt om bilen ska titta i veckan.
Enligt honom så är det enda man kan anmärka på pixelfel.
inget vanostick,kvitton på servicar mm,mm
Fick precis ett mess om en M5
känns ännu mer motiverat att kolla på den i ystad nu
Hej!

Jag har en carbonsvart -99:a som jag ev. tänkt sälja, Här är lite info som jag skickat till en annan intressent:

Hej!

Inredningen är Heritage med utökat läder.
Vad gäller servningen så säljer/sålde jag själv olja så oljan har jag bytt
MINST 7 gånger på de 4000mil jag haft den. Har även bytt bromsvätska år 2007.
Service har jag gjort själv medans jag ägt den då jag vill veta att allt blir gjort och att det även blir riktigt gjort.

I höstas så "touchade" jag ett rådjur så så Huv,vänsterflygel och fronten är nytt/bytt och lackat. -Ingen färgskillnad!
Jag har bilder på bilen när den var krockad så du ser hur skadan såg ut.
Vill lämna infon dock.

Vanos-/dieselljudet finns där men är inget att haka upp sig på utan det är på så gott som ALLA M5, även senaste modellen tyvärr.
Ingen påverkan på funktionen dock, som du kanske redan känner till.

Vad gäller priset så hade jag tänkt mig 135000kr.
Jämfört med de lik som finns i prisspannet 110-130000, är detta ett fynd ,det gör att jag inte gärna prutar en endaste krona!!
Denna bil är verkligen inget lik utan har varit min ögonsten sen jag köpte den år 2005 för 229000kr.
Bilen är fullt betald inga lån eller leasing!!

Detta är gjort sen jag köpte den, förutom det som redan var gjort i Tyskland och finns med i form av tyska kvitton m.m:
* Bytt tändstift, NGK original
* Bytt bägge luftmassemätarna (7000kr på BMW solna)
* Bytt länkarmar bak, "wishbone" tror jag de kallas. (Lemfördeler)
* Bytt avgasupphägning.
* Kontroll av hardyskiva. (passade på att byta mellanlager/stödlager)
* Bytt bensinpump vid 14000 mil, vilket är i linje med dess livslängd.
* Torkarblad, Bosch original
* HELLA xenon angeleyes original, förra ägaren bytte dessa.
* Framdäck nya Hankook Evo12. (bäst i test i tyska AMS i jämf.med Michelin,goodyear mfl.)

Sen är det säkert nåt mer jag bytt men bara små standardsaker, bilen har funkat och funkar klockrent!

Har mellan 6-12 liter TWS-olja kvar du kan få med på köpet, oljan som är i nu bytte jag innan den ställdes in för denna vintern.
Har även diff- och växellådsolja hemma som jag tänkt byta, annars kan du få med den också.
Castrol original-olja såklart!

Saker som bör ses över/bytas/åtgärdas:

Framvagnsbussningarna nedre tror jag kan vara dags snart då andra byter vid dessa mil men inget jag tänkt på utan den känns tight som den är.

Bakluckans elmotor har jag en ny monterad men får den inte att funka ändå, har inte kollat ordentligt så det är inte ihopplockat ännu. Öppnas med nyckel i nuläget.

Framrutan bör bytas då den är spricka i samt ser ful ut med "nya"
fronten/lacken.

Lite smått kantstötta fälgar men det var när jag köpte den själv.
Då jag själv har varit gummigubbe så är det jag själv som bytt däcken och fälgarna är inte ovala utan i perfekt skick i övrigt.
Har planerat att lämna till Intera för fixning och lackering, men inte gjort ännu.

Kopplingen fungerar 100% men kommer nog att behöva bytas inom 2000 mil.
Handhavandet av denna är extremt viktigt då denna motor lätt slirar sönder originalkopplingen annars. HELT släppt pedal INNAN gaspådrag är tekninken som kopplingen på dessa bilar behöver. Finns video på Youtube för den osäkre....

Bilen är avställd EJ vinterkörd och förvaras alltid i varmgarage.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.