AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.159

Hur stor e chansen att hitta en 540 Touring M-sport?

Sida 2 av 2
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Det är rätt spännande att höra olika åsikter gällande färgval på inredning. Hade jag letat bil i dagsläget så hade ett av mina krav varit ej svart inredning. Jag tycker det gör väldigt mkt för bilens utseende och känsla med en ljus eller beige inredning. Det är något som lockar mig. Tyvärr tycker jag inte det är många bilar som är ljusa till inredningen, utan det är svart inredning och silvermetallic som gäller till stor det verkar det som, men det lockar inte mig. Men smaken är som baken så att säga :)

Mvh Martin
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Så är det, jag har delade åsikter om inredningen.
Jag har själv beige inredning som jag tycker är väldigt snyggt och fräsht, man slipper se allt damm som man gör med svart inredning.

Fördelen med svart är att det är mysigare , speciellt på dagen då beige kan bli lite väl ljust ibland.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Fördelen med svart mot tex ljusgrå är ju att den svarta är mycket tåligare dvs "det syns inte" :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Den manuella ni länkar till är troligtvis mycket fin.
Han mailade mig o var sugen på min 530 o ville byta men jag känner att beige blir för mycket.

Beige e snyggt men då ska bara stolarna vara det.. inte mattan också etc.
Sen tror jag att det är automat som gäller denna gången.

Jag brukar köra varannan.. haha :D (börjar bli några E39 på listan nu)

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Allt är en smak sak även inredningen i en bil men jämför man beige och svart tror jag de flesta väljer svart faktiskt.

Vilken skillnad det blir från färg till färg i mitt tycke men samtidigt är det tur att alla har olika smak, tänk om alla hade beige som favorit ? :)

Länk

Länk

BMW M-POWER
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Håller med dig GINO.

En sak som är en ytterligare fördel är att en ljus klädsel avslöjar en slarvig föregående ägare på ett helt annat sätt än en svart inredning :)
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Kahn-d:

Helt rätt :)

BMW M-POWER
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Beige kan upplevas lite mer lyxig och svart mer sportig tycker jag eftersom svart oftast har aluminiumpaneler och beige oftast trä.

På kvällen ser beige lyxigt ut när det är tänt inne i kupen, det ultimata skulle vara svart på dagen och beige på kvällen.

Har också på senaste tiden börjat gilla grått, känslan av grått tyskt industriläder.
Cleant tråkigt och stilrent, hårt och kallt rökande med kostym och tung gasfot
deejaywasp; Köp den Orientblåa. Vill du ha detaljerad info hör av dig, jag har kopia på det tyska regbeviset till och med:). Du kommer bli nöjd med den. Inredningen är fin, har kört och kikat närgående på den.

Ljus inredning fungerar utmärkt; 19700mil med ljust silvergrått läder Länk

31200mil med silvergrått läder Länk

51st 540i/6 Touring med M Sportpaket byggdes; Länk

Antalet med automatlåda är högre, kanske dubbelt så många eller två gånger så många. Men att vara kräsen på en bil som finns i 200ex (oräknat dem 540iAMT som exporterades till Nordamerika, endast 03or). Ja då får man ingen. En kompis fick tag på en superfin 03a 540iAMT svart/svart. Så visst går det att hitta, men att vara petig på färg, nej det funkar inte.

Köp den Orientblåa!

Stephan

540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det svarta som GINO länkar till är så trist! Har haft en bil med beige inredning, då hade jag två småbarn, tyckte att det inte var någon större problem att hålla den i skick! Det räckte med normal damsugning och smörja in skinnet två gånger per år!

Alpina B8 Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.