|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag börjar bli väldigt sugen på att skaffa vovve igen. Detta medför att jag behöver ha en kombi och går då i tankarna att avyttra M5:an till sensommaren/hösten Länk och "byta ner" mig till en 540 Touring i stället. Kraven på 540 Touringen är att den skall vara silvrig eller grå och ha M-Sportpaket, navi, skinn och vara en 01-03. Dessa färger är inga problem att hitta på 520-530 etc.då det verkar finnas massa som ploppar upp på blocket. Denna kombination som 540 verkar dock omöjlig att hitta. Är det generellt så att de flesta 540 Touringarna som såldes med M-paket var svarta? Sen är ju även prisbilden väldigt varierande på dessa bilar. Att betala runt 70-75 för en sådan vagn med 20-25K mil eller mer på mätaren känns väl motiverad så länge skicket är bra, men vissa verkar dra i väg över 100K så fort de är en M-Sport. Får verkligen folk sålt på sina bilar för dom pengarna? Jag betalar gärna mer men då ska skicket, årsmodell o miltal verkligen vara på rätt sida. Vad tror ni.. Ska man hålla ut o vänta eller är det Tyskland som gäller? Vill tillbaks till silver igen! | |
|
Letar likadan bil som dig och det finns för närvarande inte en bil i Sverige som stämmer för mig, även fast jag kan tänka mig en svart bil. I Tyskland hittar jag just nu 2 bilar till salu som kan vara intressanta. Vet inte om jag ska överväga att köpa en E61 545 istället, dessa finns det klart fler att välja bland, men tyvärr till lite högre pris såklart. Mvh Henrik |
|
|
Ja, det e klart en E61 hade varit trevligt men de känns fortfarande lite för dyra. Kan du tänka dig en svart så är väl denna klockren om han är villig att gå ner lite i pris: Länk |
|
|
Tyvärr är den där allt annat än klockren då det inte finns någon servicehistorik på den... Jag letar också 540 och har även jag märkt att det inte finns några bra bilar. Kikar faktist på Jaguar S-type 4.0 V8 istället :) |
|
|
Känns bilen skick trovärdigt gentemot miltalet så tycker jag inte en servicebok är något som skall stoppa dig. Jag har alltid servat och reparerat mina bilar själv. Det blir billigare och man vet att det blir riktigt gjort. Visst man får ingen stämpel i boken men man sover i alla fall bättre om natten. |
|
|
Håller med deejaywasp, så snart garantin gått ut på fordon jag äger så börjar jag göra servicen själv. Har själv upplevt alldeles för många skräckscenarion från märkesverkstäder både BMW, Volvo, Mercedes m.fl. för att jag ska lita på stora verkstäder ens för något så enkelt som ett oljebyte. Att jag dessutom sparar pengar på det gör att valet är mycket enkelt. :) |
|
| Det är lite skillnad på att det inte finns någon servicehistorik och att det inte finns servicebok. Hade det funnits kvitton på delar som köpts inför service hade det varit en annan femma. Nu är tyvärr inte så fallet. | |
|
Tjena. Letar också febrilt efter en lågmilad, klockren E39, 525/530/540. Fanns några fina förut, men när man blivit av med Skodan är dom ju självklart sålda... Frågan är ju om det övehuvudtaget finns... MVH Jocke. |
|
|
Man kanske skulle släppa E39:an o gå vidare in i Bangles hemska värld av BMW-bilar.. Finns egentligen bara 2st som intresserar mig. E61 545 Touring eller E91 335 Touring. E91:an e ju lite lockande eftersom bensinförbrukningen lär vara långt under 545:ans men jag är ändå orolig att komfort, vägljud och kvalitetskänslan på en E91:a är så mycket sämre än E39. Någon som har erfarenhet av båda som vill berätta lite? |
|
|
Jocke: Du skulle aldrig ha sålt din fina 530!!! ;-) Mvh Jimmy |
|
|
"Letar också febrilt efter en lågmilad, klockren E39, 525/530/540." Vad är lågmilad när det gäller en 8-10 år gammal E39? Är det 5', 10' eller 15' mil? ___ //Ulf |
|
|
Jimmy: Nä, jag skulle aldrig f-n sålt någon av mina 530. Och särskilt inte Touringen. :) Hur fan tänker man när man går och köper en Octavia RS istället... Programmer: När det gäller lågmil och E39 så räknar jag lågmil runt 8'-10' mil. Borde gå att hitta med tålamod. MVH Jocke. |
|
|
Jocke: man hittar säkert de med så låga miltal om man har tålamod. Har man sen lite krav på M-sportpaket och lite annan utrustning så får man ha ytterligare en portion tålamod. Jimmys gamla var fin så där kan jag förstå att viss ånger kan finnas att du sålde den... ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Jag ångrar själv att jag sålde den faktiskt, Chrysler Grand Voyager är inte samma sak! Men polarna gillar den på inköpsresorna till Tyskland ;-) Ursäkta lit OT.. |
|
|
Den här 540 ser lovande ut, "tyvärr" är det ingen touring. Länk BMW CS #1812 |
|
| Låt hunden sitta i säkerhertsbälte i baksätet i stället - kofferten är rena rama krockzonen. Då slipper du avyttra m5;an till förmån för en lite tråkigare och en lite fulare kombi... | |
|
Då gör vi ett litet trådlyft. Jag letar fortfarande som en tok utan större framgång. Jag har börjat ge mig gällande silver o skulle även kunna tänka mig andra färger. Färgen spelar knappt någon roll längre. Har hittat några på garaget som jag mailat men ingen verkar vilja släppa sina om man inte bjuder 200K :D Ingen som sitter o trycker på en fin bil till mig. |
|
|
Vet inte om du letar manuell eller automat men oavsett så är 540i Touring med M-sport relativt ovanliga. Den här Länk har ju varit till salu ganska länge nu vilket är lite förvånande då den ser otroligt fräsch ut på bilderna samt att den är manuell. Är det något som inte stämmer med bilen? Kollade snabbt på mobile.de och det fanns inte många där och de som fanns kändes direkt överprisade. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Jag tror att den beigefärgade inredningen gör bilen svårsåld. Jag kan nästan garantera att hade inredningen vart svart så hade bilen vart såld för länge sedan om allt annat stämmer kring bilen. Om inget annat hade jag köpt den iaf när jag letade touring. BMW M-POWER |
|
|
Jag har kollat upp historiken på den bilen via tidigare ägare och handlare och den är välskött av de senaste ägarna men enl firman som tog in den och även sålt den en andra gång så var den "misshandlad" av en ägare som hade den i ca ett år. Dock inte värre än att en rejäl rekond fick ordning på den. Kan du acceptera priset så är den väl värd att titta på. Enda i den färgen och manuell. |
|
|
GINO: jag väljer också bort beige inredning av praktiska skäl däremot så har jag inte uppfattat det som att beige inredning skulle göra bilen osäljbar. En manuell 540i Touring med M-sport är ytterst ovanlig (Stephan735i har i andra trådar nämnt antalet tillverkade) och då denna har relativt låga mil för sin ålder samt ser fräsch ut så tycker jag ändå den borde sålts trots sin beiga inredning. Beror ju på priset också förståss men om jag inte minns fel så skrev han i våras att han ville ha minst 100' för den och då den fortfarande är osåld så finns det ju chans att förhandla... Bilen kom ut på annons samtidigt som jag hade min fd 530iAT på annons vilket var i april. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.