|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
BABA Vad då ingen koll, jag har hört många som skriver att dom har dålig radiomottagning också när den är paj. Radio antennen sitter i bakrutan !!! |
|
| Har en kompis som hade problem med larmet och fjärren. Det var inte förstärkaren, det var kablarna. | |
|
Robert J Hade själv samma problem med att bakluckan inte öppnade med fjärr kontrollen, då var det som du nämner att kablarna hade gått sönder i bagageluckan på höger sida. Men här är problemet att fjärkontrollen inte fungerar på längre avstånd ! och då är det till 99 procent anntenförstärkaren till fjärkontrolen inget annat vi pratar om. Det här är bara ett tips , sen om någon vill byta en tändspole för att få fjärrkontrollen att fungera bättre så varsågod . Punkt. |
|
|
Hans larmade inte på. De var helt säkra på att det var förstärkaren på Novation men det var kablarna. Håller med om att det troligen är förstärkaren, men det kan bevisligen även vara kablarna. |
|
|
BABA. Jag får be om ursäkt då, trodde allt satt i samma enhet jag kollade och läste inte jättenoga sorry, tack för infon. |
|
|
Har en E61 2005. Har lagat kablarna (1500 kr på ebay i silicon) till bakluckan och köpt en ny antennförstärkare på BMW (2600 kr). Har fått allt att fungera, men jag har problem med räckvidden på fjärren. kan endast gå ca 0,5 meter från bilen. Är det ngn som kan veta vad som är problemet ? Detta gäller bägge nycklarna, har bytt batteri i reservnyckeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.