AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.186

Dåligt avstånd på fjärrkontroll - E60

Sida 1 av 2
Har sökt och sökt, finner inget svar.. Ser att många haft problem med Antennförstärkare på E61.

Detta gäller en E60.

Kan låsa och låsa upp på max 1m avstånd.. Gäller båda nycklarna. Om jag förstått det rätt går det ej att byta batteri i nyckeln? Då måste det vara antennförstärkaren? Vart sitter den på en E60? Har någon liknande erfarenhet / lösning?

Glad påsk!
Kan tyvärr inte hjälpa med ditt problem, men på Topgear så provade dom att rikta fjärren mot huvudet när man ska låsa/låsa upp och det ger bättre räckvidd. Har själv provat det och det fungerer, akta dig för hjärnskador bara :).
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Nyckeln laddas när du kör. Dvs om du har två nycklar glöm inte att ladda den som inte används lika ofta.
Er
6
Erobert_go-fi-ski
520d-10
Audi A6 2.4
Audi A2 1.2d
Antennförstärkaren finns under bakluckans spolier på E61.
4 skruvar underifrån...
Demontera försiktigt
Plocka isär förstärkaren från all plast
Gör rent med sprit och en fin borste eller stålull
All korrosion från anslutningar måste bort...
Låt torka
Återmontera och använd kontaktspray

Och allt fungerar u.a.

Lycka till

//R
Karl-Hilding
Mina nycklar har batterier. Gäller 530 LCI. Mao så laddas de inte i uttaget. Allt enl instruktionsbok. Idriven talar om när batteriet behöver bytas.
Räckvidd minst 20 meter!
Man behöver inte gå 10 meter från bilen innan man låser. Står man nära och låser kan man känna så bilen är låst innan man lämnar den för vara säker på att ingen står någonstans med en "störsändare" i lite mer skumma syften.

BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Det är din antenförstärkare som är kass sitter under innertaket på höger sida bak. Har en sådan om intresse finns pm a mig
Ch
47
Chasen
BMW 528 96
Jag upplever liknande symptom med min E39a, kan det vara antenförstärkaren på min bil som också behöver rengöras?, har en relativt ny nyckel från bmw med dosa så bör inte vara den...
Har du fått iordning på dit fjärrlås, jag har samma symtom jag också ibland får jag rikta den imot bakrutan för att det ska funka, kan det vara batteriena som är dåliga i båda dosorna, får man köpa nya då.
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
från 1 meters avstånd är det till 99 procent antenförstärkaren den sitter under taket bakrutan passagerar sidan har bytt på min nu tar fjärkontrollen från 100 meter har en över om någon vill köpa en.
Har du en fjärrkontroll menar du, hur programmera man dom.
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Det är inte fel på din fjärrkontroll utan mottagaren !!! ok ja jag har mottagare till E60
S.
32
S.D.BMW
523i-06 E60
BABA. Kan du vara så snäll och berätta hur du gjorde när/om du själv demonterade och monterade sen den nya antenföstärkaren på din E60. Hur ska jag börja själv så att undvika några skador. Finns det guide någonstans ???
OBS!!! DET GÄLLER E60. /INTE E61/. För E61 finns redan ett fantastisk guide men inte för E60. :-(

Tack på förhand och GOD JUL !!!!

Mvh S.D.BMW
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Antennförstärkaren sitter under innertaket på höger sida alltså bakom passagerare sida.

Länk
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Till er som inte har bra mottagning med er nyckel byt denna del så kommer ni att kunna öppna bilen från 100 meter .

Har en till salu !!
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Här är en bättre bild

Länk
Jag har inte märkt något på radiomottagningen, kan förstärkaren vara paj ändå.
S.
32
S.D.BMW
523i-06 E60
Snyggt BABA. Tack så mycket. Det här är det bästa guiden för E60. Någon duktig som kan lägga den här guiden på AP. /vet ej om det är tillåtet att kopiera den/. I alla fall tummen upp.
Tack för hjälpen BABA. Så fort våren kommer kastar jag mig på den. :-)

Med vänlig hälsning,
S.D.BMW
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
bmw550itomas

Det är bäst att du lämnar in din bil för felsökning du verkar inte alls ha någon koll.
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
S.D.BMW

Den är mycket enkel att byta, när du bytt den kommer du märka otrolig skillnad på fjärr avståndet.
BABA

Vad då ingen koll, jag har hört många som skriver att dom har dålig radiomottagning också när den är paj.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.