|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag kollade med min handlare innan jag gjorde ingreppet själv. ~2500:- för boxen och ~700:- för arbetet INKL. diagnostistering och avläsning. |
|
| Boxen köper du billigare på bildelsbasen ca 500kr. O arbetet gör du lätt själv... | |
|
Samma problem på min e91. Kan någon berätta vart antennförstärkaren sitter och hur jag gör för att byta den. Om jag byter själv, måste jag göra något med nycklarna efteråt. Någon som vet vad det kostar att lämna in den för lagning? JN |
|
|
Detta verkar även drabbat mig, känns som felen kommer i en följd nu. Men bilen är ju trots allt 4 år och har gått över 6k mil... Lätt att byta själv? |
|
| Nej det var väldigt enkelt att byta den om man inte har tummen mitt i handen. Själv köpte jag en begagnad på skroten, men efter fyra månader fick jag samma problem igen. Har dock inte orkat skaffa någon ny... :-) | |
|
Märkligt. Båda mina kontroller fungerar bra, men låser bara bilen! Vägrar låsa upp. Samma sak med knappen inne i kupén. Lyckades tom låsa in mig. Suck, lämnar in den i standby-kön på Biliagroup GBG imorrn, för såhär kan jag inte ha det. |
|
| Kändes inte direkt som ett genidrag och lämna in bilen på "standby", fortfarade inte ett ord från BMW.. | |
| Sådär. Bilen är hemma igen. Tydligen två säkringar som hade löst ut. Kunde jag såklart kollat själv, men räknade inte med ett så enkelt fel. 2k till ingenting. | |
| Jag har en e91 och fjärrlåset funkar inte. Har bytt antennförstärkare och kollat säkringarna dom är okej. Men får det inte att funka ändå. Kan det vara kablarna eller nåt annat? | |
|
Så var det dags för mig, ingen av nycklarna fungerar att låsa upp eller låsa med (fjärr. I början kom felet intermittent men det har gått över till att vara permanent. Bilen har gått 25,6k mil så det får vara ok om det nu är detta... //Stenback |
|
|
Hej! Nån som råkat ut för samma på en E61? Min nyinköpta fick felet igår. Automat är bekvämt och helst med V8 muller |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.