|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ni som skulle käka hattar om BMW fick turbo på sina bensinare. Nu kan ni käka lite fler när det blir framhjulsdrift :-) |
|
| Jag som trodde att 1-serien var fyrhjulsdriven =) | |
|
Det är ett vanligt "fel" av bilentusiaster/tekniker/ingenjörer att tro att "vanligt folk" (=de flesta bilköpare) förstår sig på även den mest grundläggande bilteknik. Jag är bara lite förvånad. 50% av Londonbor hittar inte Storbritannien på en världskarta om texten är borttagen... Men sedan är det också fel att tro att "användare" inte märker att bilen kör bättre, trots att de inte är teknikintresserad! Jag tror att, förutom BMW "varumärket" som säkert säljer många bilar, att "användare" köper ettan för att den trots allt kör "förvånansvärt bra", trots att de inte kan förklara varför för fem öre!! Jag känner personligen till flera såna exempel på kvinnor (javisst) som köpte en 118d efter en provkörning... @arunguru: blir en bil en frisörsbil för att en högre andel kvinnor kör dem? Hellre frisörbil än gubbil!! ;-) Sen är det ju så att 80% av människor tror att 1-serie ägare kör den för att de inte hade råd med en större BMW... det kanske stämmer för 80% av ägarna, men av dem som tror så är det säkert 80% som säger så för att de är lite avundsjuka?? Iaf det tror 80% av ägarna om de som tror ... att de tror varför ..... andra tycker... (suck) Nej, för mig är det ettan som gäller för att det inte finns en roligare milslukande bruksbil att köpa (bortsett en, omotiverad dyr, M3:a, kanske). Mycket tack vara bakhljusdrift och egenskaperna som följer. Sedan råkar det stå BMW på den ... men hade köpt samma bil om det stod KIA på den... |
|
|
Onehp: jag menade inte att den blir en frisörbil för att fler kvinnor kör den. Menade att frisörer, oavsett kön, nog inte vet på vilka hjul bilen driver! Kalla mig fördomsfull... :-) /Erik |
|
|
Eller så var det en av mina fördomar att frisörer gillar samma sorts bilar som kvinnor, oavsett kön ;) Oavsett vilken bil man köper så finns en frisör eller pizzabägare som har samma bil... So what? |
|
|
Helt rätt Onehp. Men man hoppas ju ändå att frisörer, pizzabagare och alla andra förstår att uppskatta vad de har. Trist om det vore pärlor för svin. /Erik |
|
|
Det viktigaste i grund och botten är att BMW säljer så många bilar som möjligt till alla även folk som inte bryr sig om tekniken. Pizzabagare, knarklangare, till och med frisörer välkomna :-D Bara BMW AG tjänar massor av stålar och utvecklar nya grymma BMWs åt oss entusiaster som uppskattar alla egenskaper extra mycket. BMW 4 Life |
|
| Våra bilar blir iaf använda någorlunda efter vad de är gjorda för. Samma sak kan inte sägas av många dyra sportbilar... | |
|
1an är väl en bil som tilltalar massor av folk, inte bara oss "freaks"? Min kvinna kunde inte bry sig mindre om vilka hjul som drivs, eller hur viktfördelningen är eller... Ja, ni fattar poängen hoppas jag. När vi skulle köpa ny bil sa hon i affären "oj, vilken fin, en sån liten vill jag ha", och det var en 118d vi såg ;) Parametrarna innan bilköp var, miljö, ekonomi, "söt" (*suck*), skön att åka, kul att köra och disel. Gissa vilka av dessa krav som var mina? |
|
| var det "Söt"? :P | |
| gissar också på söt ehehe | |
|
BMW framhjulsdriven?? Låter lika snurrigt som om 123d skulle ha lika stor motor som 118d men mer effekt än 325d som har 3 liters motor. Kör så det ryker |
|
|
Lite överaskande resultat men annars kan det kanske jämföras med att jag skiter i vilken processor det sitter i min dator. Blir säkert idiotförklarad av dataintresserade (datorintresserade?) ;) Men det betyder inte att jag struntar i hur den fungerar i praktiken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.