AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.209

1-serieägare - din bil är framhjulsdriven

Sida 1 av 2
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jaså, du tror att din bil är bakhjulsdriven? Nänä, 80% av ägarna till 1-seriebilar tror att deras bil är framhjulsdriven. Läs mer här och förundras...

Länk

----
BMW CS #6212
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Oh mein gott, men vi får väl se det som att all försäljning av BMW är bra försäljning eftersom det ger mer pengar till utvecklingen av din och min nya BMW. :)
"80% av ägarna till 1-seriebilar tror att deras bil är framhjulsdriven"

Hmm, är det ett bra eller dåligt betyg? Beror kanske på hur man ser på det....
BMWs kundbas är helt klart en annan idag jämfört med förr.

mvh/ Anders
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Inte för att vara fördomsfull, men undrar om innerstadsbratsen är så intresserade av chassie-sättning och viktfördelning? Huvudsaken att kärran är lätt att fickparkera jämte de höga trottoarkanterna på Östermalm ;)
Det lustiga är kanske att de som tror att bilen är framhjulsdriven kanske uppskattar bilen just därför att den i realiteten är bakhjulsdriven.

Inget ont om framhjulsdrift, det finns utmärkta sådana bilar. Det blir dock aldrig samma körupplevelse (på gott och ont).

mvh/ Anders
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Frågan är om det är förarna som är ointresserade eller om det är säljarna som brister i sina beskrivningar av bilen - de kanske rent av tror att de tappar kunder genom att säga att bilen är bakhjulsdriven..

/Andreas.
undrar hur många här på forumet som tror att deras 1-serie är framhjulsdrven??
So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
Det hade varit intressant att veta hur och var undersökningen genomfördes (som vanligt). 1-serien är populär hos kvinnliga förare, detta gäller synnerligen i Tyskland där bilstorlek är status. Min fru var varken intresse eller någon aning om vilka hjul våra bilar driver på.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
BMW:s ledning vill genom detta förleda oss att tro att den onda framhjulsdriften och kanske till och med den hotfulla tvärställda motorn är den rätta vägen för framtiden.... *huuuuuuuuu* Driv ut de onda andarna som intagit München.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Gör det själv: Åk ner till Munchen och drifta varv efter varv i valfri rondell nära deras kontor.
Men aj då, det finns ju inte ens LSD som tillval längre. :/
Martin E
Antyder om ett en djup omedvetenhet infinner sig i denna köp kategori.
Kvinnor är svaret.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Förmodligen hade dessa 80% aldrig köpt bilen om de vetat att den är bakhjulsdriven. Man har ju hört hur gamla Volvo och andra bilar med bakhjuldrift sladdar och är farliga. OBS, ironi!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Läste det också. Helt förvånad. Halva identiteten med BMW är ju bakhjulsdriften. Utan att vara alltför fördomsfull så tror jag många 1-serie går som andrabil och körs av den mindre bilintresserade partnern och det är dessa som svarat på enkäten.

-------
//Lövet
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Om detta stämmer så måste det innebära att det inte är några entusiaster utan i första hand "bilanvändare" som köper 1-serien. Med totalt ointresse för den fina teknik och körglädje som döljer sig under skalet. Jag skulle aldrig köpa en framhjulsdriven BMW så länge det finns bakhjulsdrivna att köpa oavsätt om det gäller nytt eller begagnat. Hoppas att BMW inte får några dumma idéer av såna här "undersökningar".

BMW 4 Life
ar
457
argungu
118i -20
Hjälp! Det var förvånande och dåliga nyheter.

I en annan tråd blev kallad 120i för frisörbil, och jag protesterade. Men nu börjar jag tro att det stämmer... :-(

/Erik
ar
457
argungu
118i -20
kastade om orden där i ren panik... Så här skulle det stå:

I en annan tråd blev 120i kallad för frisörbil, och jag protesterade. Men nu börjar jag tro att det stämmer...

/Erik
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Märkligt...
Här går folk och köper en ganska dyr småbil och vet inte ens vad det är för drivning på vagnen?!?
Tydligen räcker "varumärket" för att sälja, spelar tydligen ingen roll sedan..

Otroligt förvånande måste jag säga...skulle vilja veta vilka som skrivit i denna undersökning..

Tror som någon tidigare skrev att det nog måste vara den "mindre bilintresserade" i familjen som plitat i formuläret eller vad det nu var..
Eller "singeltjejen" med bara bra inkomst/tillgångar, men sedan inte har något som helst intresse för tekniken, bara tillräckligt med pengar för att "shoppa" en BMW ;)

Fördomsfullt?...näää...bara en kvalificerad gissning :)

Mvh Janne.
Om frågan ställs till kommande ägare av framkrafsande BMW, vilket svar kan vi förvänta oss då?
80% av ägarna kanske tror att de kör en bakhjulsdriven BMW. :-P

mvh/ Anders
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
1-serien är väl en bil för den stora massan, liksom 3-serien. Tror att man hittar mer kunskap hos förarna av andra modeller och framför allt de med större motorer...

Man kan väl dock förutsätta att denna undersökning inte är gjord i ett snövintrigt Sverige. Här kan väl ingen 1-serieägare ha missat bakhjulsdriften denna vinter??
da
271
daniel-635
120d M-Sport -10
528i Shadowline -86
635CSi Bi-Turbo

R1100S -01
Aj det gör ont i mitt bakhjulsdrivna hjärta.

Jag har en 316 Compact och flera jobbarkompisar har vart förvånade denna hala vinter över min bakhjulsdrivna framfart, och jag har med övertygelse hävdat att BMW inte och aldrig kommer att tillverka framhjulsdrivna bilar under BMW namnet....

Jag hoppas att jag får rätt, hoppet är ju det sista som överger oss.
bmw presenterar denna undersökning på grund av att en frahjulsdriven bmw baserad på mini är på gång
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.