|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Roffa, läste du mitt inlägg? Kringgår du inte väldigt enkelt problemet med 5 graders lutning då? __________ Mvh Grelle |
|
Roffa1 |
Grelle: Tror det kan vara svårt att balansera bilen på alla domkrafterna, detta då fem graders lutning gäller åt samtliga håll. |
|
Två garagedomkrafter borde inte vara särskilt svårt eller? __________ Mvh Grelle |
|
|
Håller med Roffa. Klart man ska ha ett original larm på en fin bil. Inte vill man dra kablar å greja i efterhand. Hurvida larmet hjälper mot stöld eller inte är ju inte larmet i sig som bestämmer , utan hur mycket tid tjuven är villig att offra för att sno nått. Det finns alltid de som skiter om en bil har ett larm, sedan finns det säkert de som tänker om. |
|
|
Det är företagsköp. |
|
|
Angående BMW´s originallarm: Länk Mvh |
|
|
Klart att ett larm inte gör det omöjligt att stjäla hjulen eller hela bilen men visst måste det minska risken. Skulle tro att de flesta småtjuvar sticker när larmet går på parkeringen och ljuset tänds upp i huset. Tror inte heller att pundaren som vill ha dina fälgar orkar bära med sig flera domkrafter och försiktigt höja hela bilen. Snorungarna som är ute efter en joyride har ingen aning om vilka kablar de ska klippa eller på annat sätt kringå larmet. Men för mig är larm absolut inget måste, jag har aldrig råkar ut för inbrott/stöld, däremot falsklarm flera gånger. Har man en bra försäkring/FB så är det inte primärt mitt problem om bilen blir stulen. |
|
| vill gratulera till ett bra val av bil :D | |
|
Den som verkligen vill ha grejor snor dem hur mycket man än försöker skydda sig. Folk har ju t.o.m. tagit hela bilar och kört dem över sjön trots både larm, startspärrar och GPS-trackers. Har man en bil värd att stjäla ser man till att ha garage hemmavid. Det ger bästa skyddet (om än inte fullständigt). Håll hårt i nycklarna. Lämna dessutom inte grejor synligt i bilen när man parkerar ute på stan så slipper man från det mesta av problem. En kompis granne blev f.ö. av med sina xenonljus tre gånger inom ett år, på en larmad BMW. En annan jag känner blev av med hela bilen, den är ännu inte återfunnen men troligen lever den ett glatt liv österut. Men visst, sover man bättre om natten med larm i bilen så kryssa i den optionen. Hellre original en eftermonterat åtminstone, där håller jag med Roffa1. Bland det absolut mest irriterande man kan råka ut för vid begbilköp är ju när Lille Elektrikern varit i farten... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.