|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Glöm ej att beställa originallarn, annars är nog fälgarna borta på nolltid. Vill minnas att larmet kostar ca 4-5.000:- |
| Vad har larm att göra med huruvida fälgarna utsätts för stöld? | |
Roffa1 |
Chris: visste du inte att originallarmet har en inbyggd nivåsensor som varnar för lutningar större en fem grader. Så fort du börjar hissa upp bilen så går larmet. Då lägger buset benen på ryggen;-) |
| I stort sett alla bilar idag har nivåsensor till larmet och trotts detta sker det stölder utav fälgar. | |
|
Tack att du påminde mig om larm, Roffa1. Är det inte många bilar utan larm på 1 & 3-serien om man kollar på t.ex. bytbil? |
|
| Ingår belysningspaketet på E92? Det är annars väldigt trevligt att ha :) | |
|
Innan du kastar ut 4-5kkr på ett BMW larm så se till att det verkligen är godkänt hos försäkringsbolagen. Vet att tidigare BMW larm inte varit godkända och då kan man se sig i stjärnorna efter en reducerad självrisk. Det är egentligen bättre att köpa ett riktigt bra larm separat, det är både billigare och bättre, samt godkänt av F-bolagen vilket ger reducerad självrisk och subventionerad inköpspris. Håller med Chris87, originallarmet är ungefär lika effektivt mot tjuvar som en slangbella mot en kryssningsmissil... |
|
|
Handlarna värderar originallarmet högt. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| StefanL: Hur menar du? Har själv alltid haft originallarmet på mina BMWs men har aldrig hört någon handlare specifikt nämnt att det skulle göra varken till eller från på andrahandsvärdet. | |
Roffa1 |
Vilket larm skulle vara bättre än BMW original? Defa, Cargard, Cobra, osv. Jag har provat nästan samtliga mod och är ej det minsta imponerad. Och när man beställer en splirrans ny BMW för en halv mille, då vill man väl ej kludda o klippa i efterhand med ett gammalt Defalarm eller nåt annat halvfabrikat. Beställ ett originallarm samtidigt som du beställer den nya kärran, du kommer ej att bli det minsta missnöjd. Dessutom så är då mitt originallarm godkänt av LF med reducerad självrisk,osv. Jag fick t.om reducerad försäkringspremie p.g.a orig larmet. |
|
Den sista optionen jag skulle beställa till min bil vore larm. I stort sett meningslöst på en modern bil med bra stöldskydd i övrigt och dessutom oerhört irriterande när det råkar falsklarma. Vem bryr sig om en larmande bil överhuvudtaget nuförtiden...? Ändå envisas vissa handlare med att alltid beställa det på lagerbilar, eller peta in det när vi sitter och specar en bil ihop, måste vara bra marginal på det... Låsmuttrar hindrar utmärkt de flesta "spontana" fälgstölder. Och de falsklarmar aldrig. |
|
Roffa1 |
Låsmuttrar?? Biltema säljer kompletta hylssatser för smidig demontering av marknadens samtliga s.k låsbultar. Skaffa istället ett riktigt orig larm. |
| Saken är ju den att man kan sno fälgarna från en bil med original larm också. Larmet är inte på något sätt en garanti för att man inte utsätts för stölder. | |
Roffa1 |
Chris: Hur sätter du både larmet samt nivåsensorn ur funktion? Du kan ej klippa batterikabeln för då utlöser omg larmet via det inbyggda backup batteriet. Försöker du hissa bilen det allra minsta, så utlöser omg nivåsensorn. Tror att den tjuv som har några hjärnceller i behåll undviker larmade bilar. (oavsett märke) |
| bb88 > missade om det var privatköp eller företag? om det är privat ska du absolut vara nöjd med offerten, det skulle jag varit ivf. | |
|
Två garagedomkrafter, en fram en bak, hissa samtidigt. Fort av med däck, sänk ner bilen, lämna den liggandes på stenar. Skulle den larma för dylik procedur? __________ Mvh Grelle |
|
|
Vill någon stjäla din fälgar gör de det oavsett om du har larm eller ej. Jag är helt hundra på det. Oavsett hur avancerade systemen blir satsas det stora summor pengar på att knäcka dem. All ohederlig verksamhet genererar pengar, annars hade denna upphört för länge sedan. Men så är inte fallet. Har du testat att hissa upp bilen lite försiktigt när den är larmad? Jag räknade ut att om larmet utlöser vid 5 grader så kan man lyfta din bil ca 39.3 cm innan larmet går igång. |
|
Roffa1 |
När jag testade mitt larm genom att hissa upp ett av hjulen, så larmade bilen innan däcket släppte från asfalten. Det handlar om några få centimetrar. |
|
Finns inget som skyddar mot proffs, vill de ta ngt så gör de det! Ett larm skyddar däremot hyfsat mot det vanliga buset så det skulle jag ta, original. Mvh |
|
Roffa1 |
Nivåsensorn, består bl,a av rinnande kvicksilver som bildar kontakt när fordonet lutas mer än fem grader. Oerhört känsligt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.