|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har... å du har en "Power Post" :o) Hälsa Martin |
|
| Intressant tråd. Skaffade 19" BBS LM och tänkte sälja mina originalfälgar med nästan nya Goodyear F1 däck. Men nu behåller jag dom. Tills vidare. | |
|
Kolla PowerPost easy rider :-) BMW CS #1812 |
|
|
Simma lugnt Philip, det kommer att komma rätt många på blocket när värmen kommer. Förra våren när jag köpte mina var det en ny uppsättning nästan varje dag i April tyckte jag. Det svåra är om du har krav på att dom ska vara felfria, det är ovanligt. Men "vanliga" med någon repa borde inte kosta mer än 6-8000 tycker jag med hyfsade däck. 8-10 med bra däck. Fina fälgar, är den enda fälgen som alltid är helt rätt på en e39. |
|
|
Tack för trösten Lasse! Jag hoppas du har rätt. Mitt enda krav på skicket är att fälgarna inte ska vara kantrade runt om och att det är ca 5 mm kvar av mönsterdjupet. När köpte du dina till 540iA Touring -98? BMW CS #1812 |
|
|
Jag köpte först en omgång i April för 6000 (med ett punkterat däck), några små skavmärken och en saknad "m"-plastbit, annars fina. Fick en hjärnblödning och sålde dom, ångrade mig och köpte en ny omgång i maj, också dom för 6000 (med rätt slitna däck, dom höll en sommar). Köpte nya däck ioch supertvättade dom, dom är i fint bruksskick. Nu ångrar jag mig inte igen. Ta inte illa upp ni med fina 19 och 20-fälgar, men M65 är dom enda fälgar som är absolut helt rätt på en e39 anser jag, särskilt en svart med dom blankare fälgarna. Dom är dessutom otroligt lätta att hålla rena, den höga glansen gör att skiten inte fäster. Håller tummarna att det dyker upp fälgar Philip, det gör det så fort solen kikar fram. Då kommer annonserna... :) |
|
|
Tack för all hjälp! Det blev slutligen en uppsättning Ac Schnitzer type II 18". Länk BMW CS #1812 |
|
|
De skäms inte heller för sig. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
När jag klickar på länken så dyker det upp en uppsättning Typ III även om texten skriver Typ II. Gissar att du kanske köpt dessa Länk och då är det Typ III och priset som begärs är ett kanonpris. Passar utmärkt på M5 som man ser på bilden. Ännu läckrare hade ju givetvis varit Typ III split men dom är inte lätta att hitta begagnade...har själv försökt hitta dessa till pengar som inte ruinerar en... ___ //Ulf |
|
|
Ja, det är dem du länkar till Programmer. Mina BMW-kunniga kamrater har sagt typ II och jag har inte vetat bättre ;-) De blir kanon på min M5! BMW CS #1812 |
|
|
Originalfälgarna är fruktansvärt välgjorda, starka och eftertraktade. Jag skulle inte vilja gå in i högfartsböj i 240 km/h på piratfälgar. I tyskland är det inte ovanligt att dåliga piratfälgar får centrumhaveri med fruktansvärda olyckor som följd. Intera lackade om en av mina originalfälgar för något år sedan. De sa att det var väldigt svårt att lacka dem rätt då det både är silver, svartlack och klarlack som behövs för att få till det. |
|
|
Rennwagen: antar att du inte menar att AC Schnitzer är piratfälgar? Dom anses i alla fall hålla hög kvalitet och kostar även en del mer än original M5. ___ //Ulf |
|
|
Billigt för den som fortfarande söker originalfälgar: Länk BMW CS #1812 |
|
|
Vad får folk sina priser ifrån??? Nypris på 4 st Dunlop Sportmaxx 29.800 kr? Framdäcken går på under 2.000 kr/st och bakdäcken på kanske 2.500 kr/st...Totalt ca. 9000kr. Kör man till dyraste handlaren i stan så går det säkert på ett par tusenlappar till men knappast 20 till... ___ //Ulf |
|
fredde 7 |
Programmer: Det är ju "Bmw" som är säljare, de borde väl veta? ;) |
| Och priset inkluderade ju fälgarna... | |
|
29.000 kr går det på nytt med däck och fälg om man kollar på exempelvis Schmiedmann. Dock är det ju oklart vad säljaren syftar på. Originaldimensionerna är 245/40/18 fram, 275/35/18 bak. Många skriver att 235/40/18 fram, 265/35/18 bak är standard vilket är felaktigt! BMW CS #1812 |
|
|
Har via annan diskussion på forumet hittat den här sajten som enligt vad man säger skall sälja originalfälgar. Jag vet inte om det stämmer men här är i alla fall länken till M5 fälgarna: Länk |
|
|
Länk 245/40/18 fram och 275/35/18 bak. Jag hörde efter! BMW CS #1812 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.