|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har letat hela vintern efter M5 E39 18" originalfälgar (M Parallelleker 65, Chrome-Shadow) med tillhörande däck i dimensionerna 245/40/18, 275/35/18. Utbudet har varit nästintill obefintligt på AutoPower, Blocket och Ebay. Kravet är endast hela och rena fälgar i bra bruksskick. Vad tror ni om mina chanser? BMW CS #1812 | |
| Vad får dom kosta? | |
|
Jag har haft svårt att få fram en generell prisbild då det enligt mitt tycke sålts alldeles för få uppsättningar. Vad är din priserfarenhet wannabedivers? BMW CS #1812 |
|
|
Har sett många som begärt allt mellan 6000 och upp till 12 000 för KOPIOR som är kantstötta och med dåliga däck. Orginal hjul ser man sällan tycker jag, och även dom brukar ju se ut som fan i skicket. Jag hade gått på nya orginalfälgar med nya däck. = Snyggt och problemfritt samt säkert lättare att sälja när det blir dax för det. Men då kostar det ju lite mer..... |
|
|
Tja, mine blev stjålet i oktober. Så hvis du ser bra fälgar med OK Goodyear F1 bak och bra Dunlop SP9000 fram, er det utan tvil mina gamla fälgar! Nya kostar ca 55.000.- hos BMW inkl. Michelin PS II. G |
|
| Länk | |
|
Har du också originalfälgar på din M5? Jag måste verkligen hitta några innan våren definitivt har kommit för att stanna. BMW CS #1812 |
|
|
Jag har också letat efter fälgar,fast jag behöver bara 2 st 9,5x18. Tidigare ägare har satt 8" runt om.Men det verkar vara omöjligt att hitta beg. Fingerspitzgefühl. |
|
|
Här finns nåra till ett riktigt bra pris! Länk |
|
| Jag har orginalfälgarna! Enligt mig så har inga snyggare fälgar tillverkats.. | |
|
När jag köpte min M5-2003 våren 2006 så satt de på 19" BBS CH på den..fick 18" org fälgarna+däcken på köpet sålde dom på blocket 3 dagar senare för 12 papp...fälgarna+däcken var i mkt bra skick!! Länk |
|
|
Inga däck ingår till fälgarna i länken va? BMW CS #1812 |
|
| Nej inga däck. Men nyrenoverade orginalfälgar till ett bra pris iaf. | |
|
Philip!! Min polare har en m5-99 Individual som har 18" org fälgar på bilen...han har varit lite sugen på att byta till 19" istället.....kan höra med honom ifall han kan sälja dom.....va kan du va beredd på att lägga på dom??däcken är bra,men desto viktigare,fälgarna e i grymt bra skick.....det e inte dom vanliga 18" org m5 utan det e dom som e lite mera gråaktiga./rökiga....kan kanske bero på att han har en individual!!!DOck e det M5 org 18"....MKT SNYGGA!! |
|
|
Bianca! Du har PowerPost ;-) BMW CS #1812 |
|
Buspelle |
Det finns faktiskt två olika färgnyanser på de äkta m5-fälgarna. Dels den lite mörkare "rökiga" varianten som satt på 99or och tidiga 00or, dels den ljusare varianten som kom därefter. M5-fälgarna går att laga och restaurera intill nyskick, men det kostar en slant om det ska bli bra. |
|
Är det Individual som avgör färgen på fälgarna? Min M5 var individual och jag hade iofs de mörka fälgarna. Jag trodde att det var som Buspelle skriver att -99 till -00.03 hade den ljusare lacken, glömt vad den heter. Har för mig att den mörkare lacken kallas något med "Titansilber". |
|
|
Jag vill helst ha de "ljusa" (Chrome-Shadow) om jag skall vara helt ärlig. Jag tycker de gör sig bäst till en svart bil. Hoppas bara jag får tag i några snart :-) BMW CS #1812 |
|
|
Men alla dom som ligger ute på blocket nu är det alltså kopior? |
|
| Kollade lite snabbt på Blocket och vad jag såg så fanns det inga orginal fälgar av den modellen som Philip vill ha... Kanske missade någon!? | |
|
Nej, du missade inga wannabedivers. Det är fullständigt soprent just nu :-( BMW CS #1812 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.