AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.674

Är min annons avskräckande?

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Om det inte är länkaget är ju risken stor att det är synkringarna som är problemet även om det inte är speciellt troligt att synken på alla växlarna skulle vara dålig...men om så skulle vara fallet är det betydligt värre...

BMW 4 Life
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Hej !

JAg kommer vara lite hård nu :)

Min åsikt är att texten i annonsen är för berättande. Letar jag bilar vill ja ha hårda fakta. Jag får känslan av att man påpekar "småproblem" för att dölja ett större annars. Dvs man får känslan av dravvel och bakgatu-bilhandlare.

"min" idealannons.

Bilens mil.
uppfattat skick (i detta fall skulle jag säga GDS bil), Lista "allvarliga" fel, såsom växellänkaget.

Besiktningsstatus

Status på däck.

Eventuell SPECIELL extrautrustning, sånt som finns på alla är ointressant. I detta fallet trycka väldigtm ycket att det är en manuell 540, vilket är sjukt ovanligt !

Det du vill är att folk skall ringa dig, Kommer du till det läget är det mycket troligare att de kommer och tittar. Sen får du ju själv prioritera om det är viktigare att få ut ett högt pris eller bli av med bilen. Tror tyvärr marknaden för en rätt sliten 540 är begränsad.. Det är dock en sån bil jag skulle kunna tänka mig att köpa för att lägga en helg på och putsa upp, ta lite snygga bilder på och sälja vidare.

Så.. mitt tips.. korta ner annonsen, bort med allt som inte rör bilens nuvarande skick och bättre bilder som ger lite habegär.

TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Tack för alla kommentarer! det är väldigt blandade reaktioner ser jag, jag har bara fått mail om bilen hittils och skickat fler bilder för att inte få några svar tillbaks trots att jag skrivit att man ringer vid intresse.

Nåja, jag har bestämt mig för att behålla bilen tills vidare och ordna lite småsaker när jag har tid, varför jag inte har gjort det till annonsen handlar om att jag vid sidan har en Nissan Skyline R33 GT-R som jag håller på med för fullt inför sommaren och den prioriteras före bruksvagnen.

Tack för kommentarer som sagt, trevligt med lite input så man vet ungefär hur man gör till nästa annons. Bonusbild på motorrum i perfekt skick: Länk

TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Robert Lundberg, skärmen är med på en av bilderna och tydligen läste du inte hela annonsen. Där står klart och tydligt att fler bilder kan skickas, har bilder på precis allting det du nämner men jag prioriterar i en annons att visa helhetsbilder, vem vill se 5st bilder på en bättring, rost på bagage osv? Nu tog du dig vatten över huvudet.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

TP_ Jag känner inte att jag tog mig vatten över huvudet, jag delgav dig bara min ärliga åsikt. Dessutom vill jag få direkt köpsug via bilderna i annonsen, de övriga ska bara bekräfta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.