|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ute min bil till försäljning till ett minst sagt bra pris (tror jag), några arbetskompisar tyckte att det var lite avskräckande med textmängden samt felen jag radat upp. Jag vill sälja en ärlig bil med ärlig information, men åker folk hellre och tittar på en bil där det inte står om några fel eller ägaren säger att det inte finns något speciellt? Ge gärna kommentarer om det är något som är galet, priset är det för högt för de felen? Mvh Mattias Länk | |
|
Känns som du skrivit lite för mycket ja. Finns inget incitament att ringa. Generell regel, behöver man scrolla ner för att läsa hela texten på en blocketannons har man skrivit för mycket. Behåll lite av mysteriet. |
|
Conan999 |
Hej. Helt rätt inställning att sälja en bil där allt redan ligger på bordet. Jag köper hellre denna bilen av dej än ifrån en person som inte skirvit några fel o brister när det nu finns några! Det är ju mycket smidigare när man kommer o tittar på en bil där allt redan är sagt. Finns otaligt hopplösa människor som uppger annat skick på bilen än vad som faktiskt är. Conan999 |
|
Dofus har naturligtvis rätt. Men när jag läser annonsen känns den ärlig och det sammantaget med de nämnda felen i förhållande till pris och årsmodell är inte alls avskräckande, snarare tvärtom. Vänligen //Scarface |
|
|
@TP_ : Jättebra annons enl mej. Du är ärlig med de fel bilen har och informerar allt som en ev spekulant är intresserad utav,mao korten på bordet redan i annonsen. Önskade att fler hade Din inställning :) Önskar Dej lycka till med försäljningen... |
|
|
Bra att ta upp själva "felen" men vill du korta tycker jag du kan ta bort andra stycket. Den som inte begriper att en över 10år gammal bil inte har ngn rostfläck eller att skinnet kan vara slitet ska inte ha ngn bil. Sen kommer det iallafall att ringa minst 100 mongon som bjuder hälften eller vill byta med en 83ans saab 900 så frågan är hur relevant den biten är också, men kanske du undviker det värsta gm att låta det stå kvar. Lycka till med försäljningen |
|
|
Alldeles för mycket negativt i annonsen, lyft fram det som är bra med bilen men tala samtidigt om att vissa brister finns, därav det låga priset. Mer ingående felbeskrivning kan du ta genom den första kontakten med en eventuell spekulant. Priset har jag ingen direkt uppfattning om men det är nog inget "wow, va billigt pris"... :-) |
|
|
Hej,skitbra att du är så ärlig i annonsen.Man önskar att alla vore lika ärliga i sina annonser.Har flera ggr åkt över hela landet bara för att få se ett fallfärdigt vrak när bilägaren varit oärlig.När jag köpte min 540 -96 för ca ett år sen stod den ute för typ 60,men jag gav 45.Med tanke på allt som var fel på den borde jag gett 30! Jag tror att din är i mkt bättre skick än var min var. Ändå presenterades min som toppskick i annonsen.Allt för att den förra ägaren var oärlig....Håll annonsen kort o koncis, låt folk ringa om de är intresserade,men var givetvis ej oärlig utan presentera skicket när ngn ringer .Många av felen på din bil är ju inget ovanligt utan åldersrelaterade.För en del kanske blir avskräckta när felen presenteras redan i annonsen.Tycker som ngn skrev tidigare att det positiva ska framhävas.Vissa skulle ju tex döda för denna manuella versionen på bilen... Lelle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du kanske skulle framhålla att det är en udda bil endast byggd i 482 exemplar. Manuella touringar till salu är inte vanligt. Och det finns alltid köpare på en sådan även om detta är ett GDS exemplar med lite jobb på. Annonsen ger ett gott intryck. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag skulle nog försöka tona ner de negativa delarna i annonsen. Att skinnklädseln är lite sliten är inte direkt ovanligt för en 11 år gammal bil. Prismässigt så känns det nog som att skillnaden mot exempelvis denna är lite för liten: Länk Jag vet förstås ingenting om den bilens skick men år/mil/pris kändes bättre där. ------- //Lövet |
|
|
TP_: Jag tycker också att annonsen ger ett gott intryck. Priset är inte fel, utan ligger vettigt. (Exakt slutpris avgörs ju alltid på plats.) Jag har i vinter åkt södra Sverige runt tre gånger på jakt efter en (nästan) sådan bil men inte hittat nåt vettigt. Skruvade mätare, glömt att berätta att bilen är en rishög, direkta funktionsfel, totalt felprissatt osv. har gjort att det inte blivit något. Handlade en 530d sedan istället i kombon röd/biege läder för vettiga pengar. Jag ville dock inte ha kombon silver/svart eller svart/svart, så den skulle varit j****gt billig för att det skulle intresserat mig. Det är nog troligare att det är fler som resonerar som jag, dvs har speciella önskemål om färg etc som din bil inte möter. Jag tror dock du kan sitta fint i båten någon vecka, eftersom manuella 540 T inte växer på träd, så löser det sig nog... |
|
| Vill lägga till att jag definitivt hade åkt och kollat in bilen, eftersom den inte är så långt bort och i övrigt verkar vettig. Hade den haft m-chassie hade jag nog också bortsett från färgkombinationen... | |
|
Annonsen är på ett sätt avskräckande men samtidigt så är det nog det ärligaste jag har sett, för de flesta bilar är ju lite slitna på ett eller annat sätt eller har diverse fel även om de inte står i annonsen. Felet är ju att många tror din bil är mycket sämre än alla andras för att du nämnt alla brister fast i verkligheten är du ärlig i motsats mot alla andra. En smart sak de är ju att du sållar ut en seriös köpare för den vet ju allting redan när den ringer, du har satt ett bra pris så den bör bli såld. |
|
| Jag hade absolut åkt o kollat på den om jag va intresserad av en 540 touring. Det som jag tycker är lite avskräckande är att halva inredningen är uppäten av en hund. Hade de hänt mig hade jag ju fixat allt direkt.. speciellt till en försäljning. | |
|
Byten? BMWCS 06641 www.specialsvarv.se |
|
|
Bra annons! Bättre att lägga alla korten på bordet med en gång, så kanske ev. spekulanter istället blir positivt överraskade när de kommer. Finns det inget annat anmärka på än det du skrivit så förvinner ju de flesta argumenten till prutning dessutom! Finns inget värre än när bilar beskrivs fint och sedan hittar man ena felet efter det andra. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Tillägg. Som hasso påpekade bör du tillägga vilken udda bil det handlar om, det är ett stort plus tycker jag. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Först beskriver du en del kosmetiska fel men visar inte dem på bilderna så man själv kan bilda en uppfattning. Någon som jag retar mig på är bilder på förarplatsen tagna från höger sida, det som är intressant är att kunna bilda mig en bild av hur slitna ryggstödd, ratt med mera är. Lackad skärm? Varför inte visa en bild på den? Milen tycker jag inte riktigt stämmer överens med vad jag ser, men det kanske beror på bilderna? Nej, den här bilen hade jag stått över, tycker annonsen är skitkass. Oavsett ambition så skickar den inte några vill-ha-signaler. |
|
| Bra annons, tycker jag. | |
|
Tänk om alla hade beskrivit sina bilar på blocket så väl som du. Tycker den är bra skriven. Håller med Hasso om att du skulle framhållit att det är en ganska så unik bil. Mvh Emil |
|
|
Bra annons, jag blir faktiskt lite sugen på att köpa men har tyvärr inte råd med en fjärde bil just nu... Det som gör att jag antagligen hade avstått även om jag hade pengarna är det här: "Anledningarna till det låga priset: Växlarna går i lite segare än vad de ska, troligtvis dåligt smort växellänkage." Tankar som flyger fram i huvudet på köparen blir ju i still med: Om felet verkligen är så enkelt som ett dåligt smort växellänkage är det väl bara att smörja det så har du blivit av med det mest negativa och kan höja priset alternativt säljare fortare? :-) Även om länkaget skulle kräva ett byta är det inget kostsam eller jättesvårt ingrepp om jag inte misstar mig... BMW 4 Life |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.