AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
11.239

Hos vilket bolag försäkrar ni era Bmw:s?

Sida 3 av 3
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ni som har helförsäkringar, betalar ni för stöldskydd och kommer ert bolag att ersätta er om bilen blir stulen? Med tanke på allt tjafs som varit om stulna bilar, att de inte går att stjäla osv så hade jag begärt skriftligt på att stöldskyddsdelen verkligen kommer att gälla alternativt krävt att den delen rabatterades.

En ny bil går ju inte att stjäla enligt försäkringsbolagen, men ändå tar det betalt för den delen.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
telgetok mfl: Medlemsskap i BMW Club Schweden (bmwcs.com) ger 10 % hos BMW Originalförsäkring, som if... står bakom.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Dina försäkringar ... 5800 om året ... för min 525 :A

Tycker jag är ett ganska bra pria
Det kostar ju inget att kolla om man kan spara något på att byta. Fast mycket beror ju på faktorer som ålder, adress och vilken självrisk man väljer. Länk

BMW Originalförsäkring
Lasse Karlsson
7300 helår, med maskinskada hos Trygg hansa, helt OK enligt mig, för den bilen!

HA DET!

modolasse
Ri
40
RicardoB
330D F30 -13
Min 3440/år helförsäkrad med allt extra man kan få ink. hyrbil. BMW Orifinalförsäkring :-)
gn
58
gnisten83
X5 30d -14
Som nybliven E70 3,od ägare fick jag ett erbjudande från BMW orginalförsäkringar på 11400 för helförsäkring, 1500mil i bushen o 6000 i självrisk.
Jag som redan hade Länsförsäkringar för 6622.....
När jag frågade om han skojade så sa han att jag har fler försäkringar hos LF så du får rabatt, jovisst men inte 5000 spänn sa jag.
Ja X5orna är dyra att försäkra sa han....
Behöver jag säga att jag behöll LF?

Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
7 000 kr per år hos Länsförsäkringar med extra allt
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
TryggHansa.
Ruskigt bra maskinskadeförsäkring som även täcker komfortsystem i bilen.
Har gått upp i självrisk på försäkringen för att få ner den i pris och sedan kompletterat med OKQ8 backup 720kr/år som täcker en massa saker och betalar självrisken vid viltkrock, skadegörelse, bärgning, hyrbil, rutor 0kr, punktering, nyckelförlust mm. Billig totallösning så länge man räknar med att inte själv orsaka skador på bilen så att man får betala vagnskadesjälvrisken själv. Funderar tom att gå upp till 9000kr i självrisk då OKQ8 betalar 6000kr för "allt" utom egenförvållade skador.
Dina försäkringar blev billigast för mig av någon underlig anledning, nöjd med dem, haft dem drygt 1 år.

Så de bör finnas med på listan över vilka bolag som är värda att jämföra mellan.

Inte säker på att man kan kolla online men de ringer tillbaka snabbt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.