|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har för tillfället min e30 försäkrad hos folksam och får betala nära 600 :-/mån för trafik (!) Kollade med länsförsäkringar och dom tar ca 300 :-/mån trafik. Vet att det skiljer på vart man bor, ålder osv. Men ni kanske vet något bolag som över lag är billiga på att försäkra Bmw:s | |
|
Jag har Folksam helförsäkring + vilt och stor hyrbil 500:- i månaden Men var inte ledsen det kommer bättre tider med tiden Ha deT |
|
|
If var billigast för mig Frasse |
|
|
Originalförsäkringar! ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Har min i IF kostar ca 11k per år helförs | |
|
Gjensidige (f.d. Tennant). |
|
|
Jag har dessa. Trygg hansa Atava Originalförsäkringar Väldigt stor skillnad mellan bolagen beroende på vilken modell man försäkrar. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kan tänka mig just e30 är rätt dyr med tanke på alla som nyss fått sitt kort som kör skiten ur dom. Får ta och ringa runt lite helt enkelt. |
|
|
BMW Originallförsäkring/If, dom var billigast samt att dom är mycket bra att ha och göra med. |
|
|
Ja, och dessutom 10% i rabatt på premien om man är medlem i BMWCS. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Bmw Orginalförsäkringar | |
| Dina Försäkringar Skåne, trafik, ca 3300/år | |
|
Tidigare när jag bodde i lgh i Lund så var Originalförsäkringar billigast. När jag sedan flyttade till villa i en mindre ort ca. 20 km därifrån så var plötsligt IF klart billigast. När jag senast kollade så var det i princip jämnt skägg mellan IF och Originalförsäkringar när man räknade med BMWCS-rabatt samt villa- och hemförsäkring så jag stannade kvar hos IF. ___ //Ulf |
|
|
Vesta, dom tillsammans med Folksam/OK låg rimligt i pris, om man nu kan kalla priserna rimliga. Övriga bolag inkl. BMW original var svindyra. Att försäkra BMW är svindyrt, min diesel, som sannolikt ägs av främst män i åldern 35-55 år, kostar betydligt mer än min Audi S6 och min förra Porsche 996 med samma villkår. MVH Christofer |
|
|
För att förtydliga, min 330xd 231 hk kostar 20% mer än min Audi S6 326 hk och hela 40% mer än min förra Porsche 996 300 hk. Hade det inte varit för att jag helst lägger pengarna på roliga saker så vore det nästan komiskt... ;-) MVH Christofer |
|
| Fan va snurrigt detta är, en modell ett pris hur svårt ska de va? =) Tur att man bor i en liten håla iaf, annars hade väll priserna flyget iväg. | |
| Jag betalar 6300:- år för halv-försäkring hos trygg hansa. | |
| Har Trygg-Hansa, betalar 7200:-/år hos dom för helförsäkring med självriskreducering vid vandalisering. | |
| BMW original försäkring med lägsta självrisk på M3:an! | |
| Aktsam blev det denna gång. | |
| Sveland. Helförsäkring 7700/år på 328 cab, inl. självriskelimination vid vilt och skadegörelse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.