|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
fredde 7 |
ni som har if och nyare bil än -95..kör ni enbart trafik nu eller? |
|
Trygg Hansa. Trygg Hansa, Länsförsäkringar och nåt okänt hade nästan halva priset mot BMW Original och de flesta andra bolag. Det var märkligt uppdelat, alla låg i två "prisgrupper" utom ett som var tre gånger så dyrt. Han på BMW Originalförsäkring var mycket trevligt och hade själv haft en E39, men han beklagade att de var så dyra på just vår bil, konstigt nog (familjekombi!). |
|
|
Fick bli IF BMW försäkringar 3300 helförsäk halvåret för Z3M iår. Vanliga IF skulle ha 8000 halvår alltså 16000 helår för helförsäk på liknande? Trodde nästan dom skoja med mig .. |
|
|
Trygg Hansa, Trygga mil (= extra allt + maskinskada till 15000 mil) 7500:-/år |
|
|
LF 5900 hel på 535 Trygg Hansa ville ha 9900 Men ok vi har 3 bilar plus hus på LF Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Tryggamil 15000mil, intressant. Trodde det bara gick att teckna till vissa märken (ej BMW)? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Intressant tråd - speciellt kring E30 prissättningen. Letar efter den billigaste trafikförsäkringen till min 323i -85 E30. Nu när jag ställde på bilen efter ett längre uppehåll så hamnar jag på ca 600 SEK/mån för trafik hos IF. Fler med E30 erfarenheter (gärna då från storstäder)? Annars verkar det som att det bara är att ringa runt igen till de försäkringsbolag som listas ovan (ska se om jag inte kan återkomma med en lista med prisuppgifter från så många bolag som möjligt) - BMW Original - TryggHansa - Folksam - Länsförsäkringar - Atava - Vesta - Dina Försäkringar Skåne Finns det fler man bör kolla upp? |
|
Trygghansa, billigast på 1-serie när jag kollade, samt rabatt eftersom jag har hus, barn & företag i samma bolag. |
|
| Atava, 12200:-/år | |
Verdi |
Vet inte om någon har sagt det men det är väl If som står bakom BMW Originalförsäkring? |
|
Folksam helförsäkring helår 7700 Kr, M5 e34. PB |
|
|
Värt att veta; Bmw originalförsäkringar(if) ger INTE någon rabatt till oss BMWCS-medlemmar trots att vi ska ha 10%. Pratade med dem så sent som igår.. telgetok |
|
|
4400 helförs helår på min X3:a hos Dina Försäkringar |
|
|
LF 5700 för 325 5900 för 330 och tidigare 7000 för 535 Samliga helförsäkring. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| @Telgetok,när jag försäkrade min M3:a så fick jag 10% extra rabatt när jag påpekade att jag är medlem! | |
|
ok, skumt. måste talat med helt fel person. inget att göra åt nu, det blev länsförsäkringar istället, 8000:- halvförsäkring för min 740 -00. telgetok |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Här kommer de priserna jag fick när jag ringde runt olika företag. Bilen är E30 323i -85 med endast trafikförsäkring för ett år. BMW Originalförsäkringar = 7285 SEK IF = 7105 SEK Moderna Försäkringar = 7100 SEK Länsförsäkringar Skåne = 4749 SEK TryggHansa = 3066 SEK Atava = 2764 SEK Folksam = Ingen uppgift ännu Dina Försäkringar = Ingen uppgift ännu Vesta = Endast för Nordeakunder Återkommer när jag har uppgifter från Folksam och Dina Försäkringar. Några fler företag man borde få prisuppgifter ifrån? |
|
Jag bytte precis från Vesta till Folksam. Vesta höjde premien från 7200-11200 helförsäkring helår. Folksam vill "endast" ha 7400 för motsvarande. Göran FWD - Nej tack! |
|
| Bmw original helförsäkring 7500kr/år! If och folksam skulle ha kring 12k! Detta gäller för en 330i touring -02 | |
|
Inte Vesta i alla fall! /Gunnar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.