|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Sänk kraven..... en h-styrd csl ifrån England kanske? 30000 pund för en bil med tex ap bromsar och chassieuppgradering? Spelar det så stor roll på banan igentligen om man sitter på "fel" sida? Det är ju mindre pengar att sätta i räcket i alla fall.... än en svensk svart :-) / John | |
|
Visst kan man väl sänka sina krav men med tanke på människans tidigare och nuvarande åkdon så dina förslag käpprätt åt #&%?!>;: Oavsett vilken sida ratten sitter på så ska bilen troligtvis säljas en dag och en "felstyrd" CSL blir nog inte lätt att bli av med och samtidigt få igen vettiga pengar. Men om man är yngre och gillar japsare så fungerar det tydligen utmärkt. Vidare funderar jag på räcket du nämner, ingen förutsätter väl att sätta bilen i ett sådant. Stora eller små pengar spelar egentligen ingen roll, man bör ju givetvis vara rätt försäkrad för alla ändamål. Åker man BMW samt har medlemskap i BMW SC/CS så täcker Orginalförsäkring deras samtliga events. Finns ekonomin och man behärskar häl/tå/mellangas etc så finns det en hel drös med bilar att välja på men är man oerfaren/bekväm/teknikfreak och vill ha snabbast möjliga växling så verkar ju paddlar mycket spännande. Det begränsar ju urvalet en del tyvärr men för mig personligen så är CSL eller Porsche det självklara valet. Mvh Markuz |
|
| Alla CSL såldes väl utan ens en enkel AC? | |
|
Osäker. Det skiljde mellan tex Sverige och Tyskland. Vi kunde bara få grå samt att (tror jag) man kunde välja bort ac. I Tyskland fanns den även i svart medans man fick kryssa i ac. Hur mycker man än försöker jaga kilon så är det bland oss amatörer inte där det sitter - att avstå från ac pga vikt. |
|
|
Tack Stefan T, som lånade ut sin fläng nya M3 med paddel till mig på Mantorp. Det gav en hel del erfarenhet. Bilen är fin, välbyggd och känns solid. Ganska mjuk i chassit och den påminner mer om en autobahn racer än Mantorp-racer. Paddellådan är snabb men paddlarna känns plastiga med ett plastigt "knäpp" när man växlar. Ferrari o Lamborghinis känns bättre. Den är hög, både innuti och utanpå. Ställer man den jämte en e36 så tror man det är en 5 serie GT ;-) Jag är övertygad om att det om några år kommer att bytas chassin o lättas på dom med. Men för egen del blir den en M3 e36. |
|
|
jag menade: För egen del blir det en M3 e36 edit: kan man inte redigera sina svar här...? |
|
| blir det modifikationer på e36:an??? håller med om att alla bilar idag känns så sjukt höga | |
| En CSL ny kunde man få utan vare sig ac cd-spelare backsensor.. | |
|
Kul Stefan! Finns en del intressanta lätt banpreppade M3e36 till salu. Blev det möjligtvis en techoviolett -98:a? Annars har (hade?) Samuel Lindqvist sin bevisat snabba e36:a till salu. |
|
| Jag känner till en fabriks-GTR (e36) som ev. ska säljas. Men det kanske är för extremt? | |
|
Ej för fan, men skynda dig att kontakta mig med tipset. Annars blir det M3. mickelssorkar@gmail.com eller 0707 342020 Björn, tyvär når jag inte fram på den violetta. Vi talar helt enkelt inte samma språk. Jag vill diskutera pris men det är tydligen inte intressant, så jag har hittat en annan sv-såld. Samuels har gått 20,000 mil och det tycker jag är lite mycket. Jerry, modifieras? Nej huu. Den skall framföras helt orginal.. ;-) Nej rubbet skall bytas - utan att förstöras. Hela chassit, bromsar, stolar, ratt och skruvbur. Hoppas den blir färdig till Knutstorp i augusti. Längtar redan... |
|
| höfläkt: ska bli kul att följa ditt projekt.. håll oss uppdaterad :P | |
|
Hm, blev det affär på den blåa? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Höfläkt Nej tyvärr så pratar vi inte samma språk. Du vill pruta på en redan "rätt" prissatt bil (du vet vad grejerna kostar som sitter på). Bilen är redo att åka rakt ut på NS som den står och åka FORT med. Jag ber om ursäkt för att jag var svår att nå i höstas, men känns inte som vi pratade riktigt samma dialekt då heller ;) Men bara för att det är du så ska du få pruta till 145k :). Är grymmt avis på din Superleggera, förstår din avsikt med att ha något annat att smiska bana med dock.. Lycka till Henrik |
|
| Höfläkt, var det ställbar fjädring (edc) på den nya m3:an du körde på mantorp? | |
|
Tack Henrik och lycka till med din försäljning. Blixten, jag vet faktiskt inte. Generalmiss av mig att inte kolla/ha koll på det när jag körde. Men jag kan ringa och fråga. Återkommer med svar. Har varit på Nürburgring i helgen och "observerat" extra på vad M3orna presterar. Har åkte med en del samt tittat på från åskådarplats hur dom uppför sig. Imponerande hur man kan åka ändå med bilar för 150 tusen. Fanns tydligen en tysk i en e90 som hade bytt chassi och åkte fort på riktigt. Det fanns gott om e90 (för att inte tala om e46) men få åkte fort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.